via de satelliet internet op gaan is niet echt aan te raden, er zijn verschillende nadelen:
- Je kunt niet naar een warez-site toe gaan en beginnen met die lekker 650 MB .iso's die daar liggen. veel sat. aanbieders geven je een proggie waar je de links naar bestanden mee opgeeft, zij dwonloaden het vervolgens voor je en jij kan het later (met hoge snelheid, dat wel) van hun netwerk aftrekken.
- Je zit nog steeds met telefoontikken, omdat je niet kan uploaden naar een sat. daar heb je nog steeds een modem voor nodig, dus nog steeds errug duur (en niet bereikbaar.. boeiuh!

) Ik heb wel verhalen gehoord dat Uploaden naar satellieten binnekort mogelijk is, maar ik denk dat het niet geoedkoop gaat zijn. dat brengt mij bij punt 3:
- Het is fuckin' duur! Ik weet de prijzen niet exact, maar ga maar uit van een opstart bedarg gelijk aan ADSL, zon 500-1000 piek voor alle aparatuur. en dan nog de maandelijkse abbo-kosten, ook niet goedkoop. (misschien zon 250 piek?) misschien weet iemand anders dit wel.
-last but not least, je hebt een ping van N/A. Er valt geen game mee te spelen op internet, puur vanwege de enorme afstanden die de data moet afleggen.
Kortom, Sat Internet is nog echt geen goeie optie. Alleen voor het naar beneden halen (hihi, letterlijk en figuurlijk naar beneden) van mega bestanden kan het makkelijk zijn, of als je geld teveel hebt of als je gewoon een schotel op je dak wil. wacht gewoon op kabel of neem een dubbele ISDN lijn, lekker satbiel en vrij snel. (okee, wel weer dubbele tel tikken, maar als je aan sat internet denkt zal je wel goed in de slappe was zitten)
alsjeblieft