Toon posts:

T1 T3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is wat is T1-3 precies ik weet wel dat het via satellietschotels gaat en waar kan je het krijgen en wat voor keus heb je en er was ook iets met een modem voor upload.
ik vraag dit omdat ik het vanplan ben te halen. omdat het snel schijnt te zijn.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

T-1 = 1.544 Mbps (Twisted-pair, coax kabel, of optical fiber)

T-2 = 6.312 Mbps (Twisted-pair, coax kabel, of optical fiber)

T-3 = 44.736 Mbps (Coax kabel)

T-carrier systeem (waar T-x deel van is)

T1 lijntjes gebruiken koper draad en kunnen over grote afstanden dragen.

T-3 is nog kleiner dan OC-1 (51.84 Mbps) die optical fibre is.

http://mrfloris.com

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

En ik kwam net toevallig dit tegen:

--------------------------------------------
satellite Internet connection

A satellite Internet connection is an arrangement in which the upstream (outgoing) and the downstream (incoming) data are sent from, and arrive at, a computer through a satellite. Each subscriber's hardware includes a satellite dish antenna and a transceiver (transmitter/receiver) that operates in the microwave portion of the radio spectrum.
In a two-way satellite Internet connection, the upstream data is usually sent at a slower speed than the downstream data arrives. Thus, the connection is asymmetric. A dish antenna, measuring about two feet high by three feet wide by three feet deep, transmits and receives signals. Uplink speeds are nominally 50 to 150 Kbps (kilobits per second) for a subscriber using a single computer. The downlink occurs at speeds ranging from about 150 Kbps to more than 1200 Kbps, depending on factors such as Internet traffic, the capacity of the server, and the sizes of downloaded files.

Satellite Internet systems are an excellent, although rather pricey, option for people in rural areas where Digital Subscriber Line (DSL) and cable modem connections are not available. A satellite installation can be used even where the most basic utilities are lacking, if there is a generator or battery power supply that can produce enough electricity to run a desktop computer system. The two-way satellite Internet option offers an always-on connection that bypasses the dial-up process. In this respect, the satellite system resembles a cable modem Internet connection. But this asset can also be a liability, unless a firewall is used to protect the computer against hack attempts.

The nature of the satellite connection is good for Web browsing and for downloading of files. Because of long latency compared with purely land-based systems, interactive applications such as online gaming are not compatible with satellite networks. In a two-way geostationary-satellite Internet connection, a transaction requires two round trips between the earth's surface and transponders orbiting 22,300 miles above the equator. This occurs in addition to land-based data transfer between the earthbound satellite system hub and the accessed Internet sites. The speed in such a connection is theoretically at least 0.48 second (the time it takes an electromagnetic signal to make two round trips at 186,000 miles per second to and from a geostationary satellite), and in practice is somewhat longer. Satellite systems are also prone to rain fade (degradation during heavy precipitation) and occasional brief periods of solar interference in mid-March and late September, when the sun lines up with the satellite for a few minutes each day. Rain fade and solar interference affect all satellite links from time to time, not just Internet systems.

This author recently had StarBand, a two-way satellite Internet service, installed at his rural home office. Bandwidth tests were conducted with the new system compared with a conventional telephone modem. The telephone connection provided actual bandwidth ranging from 10 to 15 Kbps. StarBand worked at 200 to 1350 Kbps; throughput seemed to depend mainly on the download file size. The fastest speeds were obtained with files of 50 KB (kilobytes) or less, typical of images and text contained in Web sites. Surprisingly, fast downloads were obtained even during times of maximum Internet traffic.

---------------------------------------------

Misschien heb je er wat aan.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 11:11 schreef scriptkidie het volgende:
mijn vraag is wat is T1-3 precies
http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213096,00.html
ik weet wel dat het via satellietschotels gaat
haha
ik vraag dit omdat ik het vanplan ben te halen. omdat het snel schijnt te zijn.
Zet 't maar uit je hoofd...erg prijzig.

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed begrijp is het leuk om er veel meee te downlollen en niet om te gamen
(correct me if iam wrong) en waar kan je het halen?

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:38
via de satelliet internet op gaan is niet echt aan te raden, er zijn verschillende nadelen:

- Je kunt niet naar een warez-site toe gaan en beginnen met die lekker 650 MB .iso's die daar liggen. veel sat. aanbieders geven je een proggie waar je de links naar bestanden mee opgeeft, zij dwonloaden het vervolgens voor je en jij kan het later (met hoge snelheid, dat wel) van hun netwerk aftrekken.

- Je zit nog steeds met telefoontikken, omdat je niet kan uploaden naar een sat. daar heb je nog steeds een modem voor nodig, dus nog steeds errug duur (en niet bereikbaar.. boeiuh! ;) ) Ik heb wel verhalen gehoord dat Uploaden naar satellieten binnekort mogelijk is, maar ik denk dat het niet geoedkoop gaat zijn. dat brengt mij bij punt 3:

- Het is fuckin' duur! Ik weet de prijzen niet exact, maar ga maar uit van een opstart bedarg gelijk aan ADSL, zon 500-1000 piek voor alle aparatuur. en dan nog de maandelijkse abbo-kosten, ook niet goedkoop. (misschien zon 250 piek?) misschien weet iemand anders dit wel.

-last but not least, je hebt een ping van N/A. Er valt geen game mee te spelen op internet, puur vanwege de enorme afstanden die de data moet afleggen.

Kortom, Sat Internet is nog echt geen goeie optie. Alleen voor het naar beneden halen (hihi, letterlijk en figuurlijk naar beneden) van mega bestanden kan het makkelijk zijn, of als je geld teveel hebt of als je gewoon een schotel op je dak wil. wacht gewoon op kabel of neem een dubbele ISDN lijn, lekker satbiel en vrij snel. (okee, wel weer dubbele tel tikken, maar als je aan sat internet denkt zal je wel goed in de slappe was zitten)

alsjeblieft :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Op zondag 03 juni 2001 11:27 schreef scriptkidie het volgende:
als ik het goed begrijp is het leuk om er veel meee te downlollen en niet om te gamen
(correct me if iam wrong) en waar kan je het halen?
Je komt niet echt slim over. Het is gewoon 10000000x sneller maar ook 1000000000000000x duurder. Downloaden of Games maakt niet uit.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:38
Nou, ik zal het maar vertellen tegen iedereen, hij heeft het de hele tijd over satelliet internet, en noemt dat T1/T3..

• Dennis
Op zondag 03 juni 2001 11:33 schreef NiteFly het volgende:
Nou, ik zal het maar vertellen tegen iedereen, hij heeft het de hele tijd over satelliet internet, en noemt dat T1/T3..
Oooooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwww :D

Verwijderd

In Europa is T1 en T3 toch E1 en E3? En wat is een OCE verbinding eigenlijk? :?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik vind 't zo interessant dat ik het in de FAQ heb opgenomen :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

weet iemand heoveel een t1 eigenlijk kost?

veel maar k heb gehoord dat de prijs van kpn per maand bij een ander ongeveer de prijs per jaar is zal wel lulverhaal zijn

Verwijderd

ik weet niet wat het bij kpn is maar in belgie hebik eens gekekenen het is enorm duur
ik wou graag huurlijn van 140 mbits, maar dat kost rond de 5000 piek per jaar

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Het is idd erg duur,weet de exacte prijs niet meer helaas,maar wat je wel kan doen is genoeg mensen in de buurt regelen,de verbinding sharen en dan abbo vragen :) is mischien optie.... :) :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Shift
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Huurlijn 140Mbps voor 5000 per jaar, dat klopt niet.

Eenmalig betaal je (hangt vande afstand) rond de 5000 voor aansluiting bij een of ander ISP en dan 5000 voor de verbinding die bij jou getrokken wordt, dus eerste investering is 10.000, ex BTW, en dan moet je nog over data de dataverkeer hebben, voor een verbinding van 2Mbit onberktdataverkeer betaal je 6000,- per maand.

• Dennis
Ik dacht al: als 140 MBits 5000,- per jaar kost dan meld ik me morgen aan. Zat mensen hier in de buurt die dan willen delen.
Pagina: 1