Nieuwe adapter Samsung laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Beste Tweakers,

De connector van mijn laptopvoeding is afgebroken, ik zoek nu op korte termijn een (al dan niet universele) vervanger van deze voeding. Kan iemand mij hierbij helpen? Ben zelf al aan het zoeken geweest, en vind vele diverse adapters, maar kan moeilijk een keuze maken omdat het mij aan gedegen kennis ontbreekt.

Het gaat om een Samsung NP535U3C-A02NL, waarvan de voeding de volgende specs heeft:

Output stroom (max): 2.1 A
Output voltage: 19 V
Vermogen: 40 W
Ingangsspanning: 100 - 240 V

Heeft iemand suggesties? Heb onder andere al een universele adapter van Trust gevonden, alleeen is deze 90 Watt. Ik heb onvoldoende electronica kennis om te beoordelen of dit kwaad kan...

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
BvdH schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:05:
Heb onder andere al een universele adapter van Trust gevonden, alleeen is deze 90 Watt. Ik heb onvoldoende electronica kennis om te beoordelen of dit kwaad kan...
Nee, dat kan geen kwaad, het aangesloten apparaat bepaalt hoeveel vermogen er afgenomen wordt. Zolang het maximale vermogen van de adapter dus maar meer is. In jouw geval is dat wel heel ruim, en zijn ook wel goedkopere universele adapters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Het is echter de vraag of deze universele adapters de juiste connector bevat voor mijn Samsung. Wat zijn -naast de Trust die ik zelf al aangaf- nog andere opties voor een universele adapter? Van de Trust weet ik dat er een achttal connectors bij zit (ipv 4 bij de meeste alternatieven), wat de kans groter maakt dat mijn Samsung connector er bij zit.

Zijn hier toevallig tweakers die een universele adapter gebruiken voor een Samsung 5-serie? Zo ja, welke gebruiken jullie dan?