Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Converting .xls naar .html geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 21:03
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik moet bij een overheids instantie twee bestanden opleveren waar dezelfde informatie instaat (hele rits getallen) waarbij ik de .html file niet zo makkelijk kan editen (gebrek aan kennis) maar de .xls wel.

Nu heb ik hier 6 uur over gedaan en gezocht naar een .xls naar .html converter waar een hele rits aan aanbieders op internet te vinden zijn.

Echter zoals jullie wel zullen raden als WM&CS guru's verneukte dit het design en zag ik een wezelijk verschil tussen het originele .html bestand en de converte .html bestand vanuit het ge-edite .xls bestand

Mijn vraag dus concreet: is hier een oplossing voor te vinden?

Moet ik wellicht eerst het originele .html file converten naar een .xls bestand (als dat al mogelijk is) en vervolgens alle informatie vanuit het ge-edite .xls bestand kopiëren en dit terug converten naar .html? (erg omslachtig I know)

• AaiGht
Of dien ik eerst bijvoorbeeld een tussenstap te maken ipv direct te converten van .html naar .xls?

Of is het gewoon onmogelijk om de .html opmaak te behouden?

Ik sta eventueel ook open voor andere oplossingen om alle .xls inhoud te kopieren naar de .html file om zo dezelfde inhoud te krijgen en de opmaak te behouden (direct kopieren werkte in ieder geval niet! :( )

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
File > save as > HTML?

De HTML die dat uitspuugt is over het algemeen bagger en werkt alleen in internet explorer maar aangezien je zegt dat de HTML in het origineel te ingewikkeld is om te bewerken zal die ook wel op die manier gemaakt zijn.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik begrijp maar weinig van wat nou precies je probleem is. Je hebt ergens een bak informatie die je moet opleveren aan de overheid. Je mag kiezen of je dat in xml of xsl doet?

Die informatie die jij nu hebt staat dan dus in xml aangezien je xsl gebruikt?

Je zegt dat je wel xsl kan maar geen html. Wat is het hele idee van dat xsl bestand dan? Wat doet je opdracht gever daar dan mee? Moet daar ook weer xml uit komen ofzo? Want xsl wordt ook vaak gebruikt om met xml html te bakken.

Hallo met Tim

• AaiGht
De originele .xls en .html files komen uit een programma en daar heb ik dus wat dingen in moeten aanpassen waarbij ik gekozen heb om dit alleen in de .xls file te doen en niet in allebei want dat zou dubbel werk zijn.

Het probleem is dat ik van de overheid 2 bestanden moet opleveren met dezelfde informatie(.xls en .html) waarbij ik de inhoud van het .xls bestand heb moeten aanpassen en dat de .html file dezelfde informatie moet bevatten alleen als ik de .xls file convert naar .html is de opmaak van de converte .html file niet dezelfde als de originele .html file. Dus dan zou ik al dat werk wat ik heb gedaan in dat .xls bestand handmatig opnieuw moeten doen bij dat .html bestand wat volgens mij makkelijker moet kunnen.

Dus mijn vraag blijft hetzelfde: hoe kan ik informatie uit die aangepaste .xls file kopieren naar de originele .html file (moet ik dan misschien de originele .html file eerst opslaan als .xml ofzo? zodat ik die aangepaste informatie uit de .xls file kan kopieren?)

Ik ben een leek maar ik kan eventueel wel googlen naar programmas waar ik al die extensies als .html en .xml mee kan bewerken

[ Voor 10% gewijzigd door AaiGht op 02-03-2013 15:13 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 11:51

Foamy

Fulltime prutser

.html pagina's kun je gewoon in kladblok van Windows bewerken.

blub

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pkunk schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:41:
[...]
Je mag kiezen of je dat in xml of xsl doet?
[...]
Die informatie die jij nu hebt staat dan dus in xml aangezien je xsl gebruikt?
[...]
Je zegt dat je wel xsl kan maar geen html. Wat is het hele idee van dat xsl bestand dan?
[...]
Moet daar ook weer xml uit komen ofzo? Want xsl wordt ook vaak gebruikt om met xml html te bakken.
Wie heeft 't over xsl of xml gehad :? TS heeft 't over xls (a.k.a. Excel bestand) en HTML ;)

@AaiGht: Waar hoort mijn topic?
Als je niet zelf wilt/kunt ontwikkelen (waarbij je topic in PRG zou horen dan) maar op zoek bent naar kant-en-klare software die wat je wil bereiken voor je doet dan past je topic beter in CSA dan in WEB of elders in de Devschuur®. En aldusch geschiedde :P

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 06-03-2013 10:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1