Ethernet over Coax storing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb me gisteren 2 hirschmann moka 16 aangeschaft ipv powerlines. Dit apparaat verstuurt ethernet data over de Coax kabel. De fabrikant zegt dat er normaal geen storing kan optreden omdat de data over een veel hogere frequentie wordt verstuurd.

Nu zit ik toch met het volgende probleem. Indien ik de uitgang van de coax niet verder aansluit op mijn digibox vinden de twee moca apparaten elkaar. Echter indien ik de coax aansluit op de tv treed er storing op en vinden de moca apparaten elkaar niet meer.

Op beide apparaten treed er storing op dus normaal is het geen defect. Tenzij ze beide defect zijn.
Ik heb de apparaten ook met een andere coax kabel aangesloten en ook hier blijft het probleem bestaan.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen of aan wat dit ligt? Nu dacht ik eindelijk van alle problemen vanaf te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31
Wat noemen ze een hoge frequentie?

Ik kan zo snel niet vinden welke frequenties die moka set gebruikt, maar ik gok dat daarin het probleem zit. De frequentieband op een kabelaansluiting is redelijk vol. <65Mhz wordt gebruikt voor de retourband, 88Mhz en hoger voor radio/tv/downstreams enz. Boven de 862Mhz wordt niet meer gebruikt.

De meeste filters/einddozen enz zijn ook op deze frequenties gemaakt. Ik gok dus niet dat het setje op (bv) 1Ghz werkt, omdat dit door veel wanddozen niet (goed) doorgelaten wordt, tenzij je die ook gaat vervangen. Om nog maar niet te spreken over de verliezen in de kabels bij hoge(re) frequenties wat misschien ook voor problemen kan zorgen.

Vergelijkbare setjes van Devolo heb ik zelf wel eens weggezet. Deze werken op de <65Mhz band.

Als je daar niets aan doet, gaat dat dus conflicteren met je kabelaar. Die vinden dat niet leuk (Terecht, want je veroorzaakt een hoop storing op hun netwerk). Ik heb 1 klant die een keer zelf ging klooien en 't filter verwijderd had, 3 dagen later stond er een upc monteur voor z'n deur, dat zijn huis voor enorme storingen zorgde...

In jouw geval gok ik op iets vergelijkbaars. Dat setje werkt vermoedelijk op de <65Mhz frequenties. Daar doet je digibox niets mee voor TV kijken, maar wel voor z'n interactieve deel. Ik gok dat als je die aansluit, dat ding z'n retourband gaat zoeken en daarmee dus je moka setje onderuit trekt.

De oplossing is (vermoed ik) een high-pass filter op de uitgang van je moka te zetten, en hiermee alle retoursignalen van je digibox te blokkeren.

Je verliest dan wel de mogelijkheden van VOD enz, maar ik betwijfel of dat uberhaupt kan binnen zo'n moka setup. Je kan dan iig wel fatsoenlijk TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:26
Volgens de specs:
gebruikt de Moka voor het netwerk 1150-1500 MHz.