Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Legaal Windows 7 op unlimited computers?

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Deze vraag is eigenlijk te simpel, maar toch maakte google me nogal in de war. Wie kan me even uitsluitsel geven?

Ik probeer uit te vogelen welke 'versie' van Windows 7 (qua licentie) ik zou moeten kopen, om deze legaal op oneindig veel pc's te kunnen installeren. Ik bouw nl. voor mezelf en voor mn ouders en broertje om de zoveel tijd een nieuwe pc, maar ik heb geen zin om dan elke keer een volledig nieuwe licentie te kopen. Helaas zie ik maar 2 smaken (als ik ze goed begrepen heb):
- Retail licentie: = voor 1 pc, 1 gebruiker
- OEM licentie: = voor 1 pc, 1 gebruiker, oneindige installs ZOLANG het dezelfde hardware is.

Is er voor de consument/tweaker uberhaupt een legale windows7 die je op oneindig veel verschillende pc's kan installeren? Of kom je dan in Volume Licensing terecht wat alleen voor bedrijven is bedoeld?

Thanks!

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Retail licentie kun je meeverhuizen met je computer. Als ze elke keer nieuwe PCs kopen, kun je die licentie verwijderen van de oude PC en installeren op de nieuwe PC.

• Evil_king
Ah, OK. Dat is al beter. Maar er is dus geen optie als je oude pc nog houdt? (bijv. als mn broertje op kamers gaat en dan daar een 2e nieuwe pc wil)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, dan zou je een nieuwe licentie moeten hebben inderdaad :)
Bestaat de Family Pack nog? Dat waren drie licenties voor een relatief lage prijs, precies voor dat soort situaties.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt eens kijken of je de Personal Use license voor W8 kunt gebruiken:
http://www.microsoft.com/...nse.aspx#fbid=nH9Iwdl7Thf

Zeg maar iets flexibeler dan OEM maar alleen voor W8.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:38

Aganim

I have a cunning plan..

Nee, die Family Packs bestaan helaas niet meer.

@TS, wat bedoel je trouwens met 1 gebruiker? Op zowel OEM als Retail mag je zoveel gebruikers aanmaken als je wilt. Wie er allemaal met die bak werken, dat is niet van belang. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Aganim op 02-03-2013 12:20 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

anandus schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:16:
Nee, dan zou je een nieuwe licentie moeten hebben inderdaad :)
Bestaat de Family Pack nog? Dat waren drie licenties voor een relatief lage prijs, precies voor dat soort situaties.
Family pack bestaat volgens mij nog wel maar dat zijn upgrade licenties. Die zijn alleen geldig als je dus al een andere Windows licentie hebt voor de PC.

De 2 opties wbt Windows 7:

Retail: verhuist mee met de PC, maar oude PC zit dan zonder.(het aantal PCs zal toch niet hard toenemen? Ze schuiven allemaal door toch ?)

OEM: Elke nieuwe PC gewoon voorzien van een OEM licentie die gebonden is aan de hardware.

• Evil_king
Aganim schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:19:
@TS, wat bedoel je trouwens met 1 gebruiker? Op zowel OEM als Retail mag je zoveel gebruikers aanmaken als je wilt. Wie er allemaal met die bak werken, dat is niet van belang. :)
Nouja, dat is dus wat me ook niet helemaal duidelijk was. Op verkoop-sites staat dan een klassificatie als '1 user'. Ik interpreteer dat als 'op 1 unieke computer op enig moment'. Heeft verder inderdaad niks te maken met het aantal useraccounts op die pc.

Ik zoek gewoon een licentie waarmee ik elke keer als ik een nieuwe (of extra) pc in elkaar schroef, direct legaal Win7 erop kan zetten. En dus niet eerst ergens anders vanaf hoef te halen. E.v. dat ik iets van 5-10E bijbetaal per pc, maar volgens mij is Microsoft nog niet zo praktisch met licenties.

• Evil_king
Hann1BaL schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:21:
[...]OEM: Elke nieuwe PC gewoon voorzien van een OEM licentie die gebonden is aan de hardware.
Dat klinkt dus nogal duur, toch? Pas bij Windows 8 zijn volgens mij die licenties wat goedkoper geworden, maar dat hoef ik niet. Bovendien, die licentie wordt toch gebonden aan het moederbord of een soortgelijk hardware onderdeel? Wat als ik die dan upgrade tussentijds?

[ Voor 17% gewijzigd door Evil_king op 02-03-2013 12:30 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Unlimited computers ?
Kijk eens naar Volume licenses: http://www.microsoft.com/licensing/default.aspx

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Action Pack? Is niet ongelimiteerd (10 licenties), maar gezien het alleen om broertje/ouders gaat, lijkt mij dat wel voldoende.

[ Voor 82% gewijzigd door Trommelrem op 03-03-2013 12:59 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Evil_king schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:28:
Ik zoek gewoon een licentie waarmee ik elke keer als ik een nieuwe (of extra) pc in elkaar schroef, direct legaal Win7 erop kan zetten. En dus niet eerst ergens anders vanaf hoef te halen. E.v. dat ik iets van 5-10E bijbetaal per pc, maar volgens mij is Microsoft nog niet zo praktisch met licenties.
Dat zijn de volume licenses, maar de kosten daarvan zul je niet snel op kunnen brengen. Ook zal de licentie echt niet zo goedkoop worden. Je zult het echt van multipacks moeten hebben, maar zo te zien gaat het om 2 of 3 computers per jaar maximaal?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Evil_king
Ok, dan weet ik ff voldoende. Zoeken naar een family pack of soortgelijk is de boodschap. Thanks :)

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 11:08
Ik dacht dat je met een abbo op technet 3 licenties kreeg voor ELKE windows versie. In zo'n geval heb je dus 3 W8 en 3 W7 licenties die je kan gebruiken. Zover ik weet kost een technet abbo 200 dollar per jaar. Echter je kan het na een jaar opzeggen zonder dat je licenties vervallen.

(Ik weet niet zeker of office erbij zat maar dacht van wel.)
Pagina: 1