Deze week kreeg ik een computer binnen met een kapot moederbord (het leek toch op een defect moederbord).
Op het eerste zicht een routine klus. Nieuwe mobo bestellen en installeren.
Nu duikt er echter een probleem op.
De pc start niet op. Wanneer je de powerbutton induwt beginnen de fans te spinnen voor 5-10 seconden en vervolgens slaat het systeem weer af, waarna hij na enkele seconden weer aanslaat. Dit blijft aanhouden in een lus. Ik krijg echter ook geen beep codes.
Wanneer de pc gestart wordt zonder RAM, geeft hij wel beep-codes en blijft hij draaien zonder af te slaan.
Ik heb reeds geprobeerd met 2 verschillende voedingen en 2 verschillende CPU's. Het moederbord is nieuw.
Iemand enige oplossing?
Mobo: ASRock G41m-S3
CPU: Intel Core2Quad Q8200 (ook: Intel Core2Duo geprobeerd)
RAM: Corsair ValueSelect 4GB DDR3, 1333MHz
Op het eerste zicht een routine klus. Nieuwe mobo bestellen en installeren.
Nu duikt er echter een probleem op.
De pc start niet op. Wanneer je de powerbutton induwt beginnen de fans te spinnen voor 5-10 seconden en vervolgens slaat het systeem weer af, waarna hij na enkele seconden weer aanslaat. Dit blijft aanhouden in een lus. Ik krijg echter ook geen beep codes.
Wanneer de pc gestart wordt zonder RAM, geeft hij wel beep-codes en blijft hij draaien zonder af te slaan.
Ik heb reeds geprobeerd met 2 verschillende voedingen en 2 verschillende CPU's. Het moederbord is nieuw.
Iemand enige oplossing?
Mobo: ASRock G41m-S3
CPU: Intel Core2Quad Q8200 (ook: Intel Core2Duo geprobeerd)
RAM: Corsair ValueSelect 4GB DDR3, 1333MHz
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 14:39 . Reden: extra info ]