Pricewatch ontbeert tuner en silent, dus wat zoek ik!?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ben al 3 avonden aan het speuren naar een vervanging voor de lawaai HDD recorder die telkens vlot vol is met zijn 80 GB. En dan ook gelijk htpc slash mediaplyer.
En dan kom ik kennis te kort zo blijkt.

Kom je dingen als ATSC tuner tegen, wat dan weer een hele zwik betekenissen in kan houden qua tuners...
De ene webshop noemt iets htpc de andere noemt dat een mediaplayer.
HTPC wil zo te zien niet zeggen, niet altijd, ook tv afspelen/opnemen.
Het gros dat ik vond is een "mediaplayer PLUS", namelijk internet en eventueel windows dus games...

Wat ik zoek moet een analoge tuner ingang hebbende want digitaal signaal is hier niet.
En dan dUs ook opnemen net als met de hdd recorder van een tv kanaal.
Via de pricewatch kom ik met name op mediaplayers, die, zo ver al aangegeven.., niet passief gekoeld zijn, en geen tv op kunnen nemen. (UPC, analoog)

Nu zul je denken, koop een andere hdd recorder. Die zijn dus te beperkt, want geen internet/media player, en ik denk allemaal actief gekoeld.

Een reden dat ik een mini/media/htpc computertje onder de tv wil is media en internet content, al dan niet vanaf externe hdd of via wifi willen spelen, passief gekoelde moderne processor, geen blaas/ratel fans meer.
3 D hoeft niet dus dat scheelt :-)
Daarop usb, minimaal 2 poorten, 1 voor externe hdd, 1 voor wireless keyboard met bijv. TrackBall of touchpad er in.

Kortom, in stilte media afspelen, getimed 1 tv kanaal op kunnen nemen, en internet zoals emailen / browsen, met draadloos keyboard/muis oid.
Of dat nu middels linux, android, fabrieks eigen software en bijv. opera browser, of w7 is maakt niet uit.

Met de pricewatch kwam ik er niet uit. En het liefst ook nog kant en klaar, dan maar iets duurder.
Verkeerde dingen kopen uit onwetendheid is ook duur en dan nog de ergernis van terugsturen/naar postkantoor ver weg en verzendkosten kwijt e.d.

Nota bene : moderator, als dit bericht niet in het juiste forumdeel is geplaatst, dan aub verplaatsen voor mij?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

Kijk eens in dit click topic.

Stiller kan niet. Helemaal als je er een ssd in plaatst.

Hang er een tuner kaartje aan en het zou moeten werken.

Live youre Life and Enjoy every Day

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
jokapo schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:50:
Kijk eens in dit click topic.

Stiller kan niet. Helemaal als je er een ssd in plaatst.

Hang er een tuner kaartje aan en het zou moeten werken.
GAAF! thanx !

Neem nu bijv. deze:
http://www.arctic.ac/en/p.../407/mc001-bd.html?c=2296

ook daar staat weer : TV tuner (DVB-T / ATSC)
DVB is digitaal ,
en ATSC is een verzamelnaam/standaardisering? An ATSC (Advanced Television Systems Committee) tuner, often called an ATSC receiver or HDTV tuner is a type of television tuner that allows reception of digital television (DTV) television channels transmitted by television stations in North America, parts of Central America and South Korea (allemaal letterlijk ver van mijn bed) that use ATSC standards.
Tja... analoog of niet, thats the question...

Kortom, kan die nu wel of niet beelden via een analoge antenne plug/signaal tonen?

[ Voor 25% gewijzigd door notsonewbie op 02-03-2013 12:43 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)