Maximale wat je kan gaan (in Inches) voor PC gamen op TV

Pagina: 1
Acties:

• Serftie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik wil binnekort een Game PC in elkaar gaan zetten. (zie Topic De MSI Z77A-G43 wat is er van te verwachten) En dit wil ik gaan spelen op mijn Sony Bravia KDL37-EX402.

Dit is een wat oudere Bravia TV van inmiddels 2 jaar oud en 37 inch groot. Mijn afstand is een kleine 2 meter vanaf mijn bank naar scherm. Is dit voldoende om een beetje degelijk op te kunnen gamen ik speel ook regelmatig een simpele game op mijn Laptop (De HP Pavilion G6-2052sd.) dit is een al wat verouderde laptop natuurlijk dus speel ik oudere games.

Aangezien mijn Game Rig dat niet is en ik de nieuweste games wil gaan spelen, word het dan niet te groot om op een 37'' TV te gaan gamen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Serftie op 02-03-2013 11:13 ]

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-01 23:32
Ligt eraan wat de resolutie is van je scherm.
Wanneer dit 1920x1080 is zal je gpu gewoon voldoen.
Volgens mij is het zo dat de grootte van het scherm niets uitmaakt, maar de resolutie wel.
Hij zal dus hetzelfde presteren op een 24" 1080p monitor als op een 37" 1080p tv.

Correct me if i'm wrong

Verwijderd

Gaat prima, ligt er natuurlijk wel aan wat voor games je speelt. Het nadeel van een TV vind ik dat letters vaak slechter leesbaar zijn doordat je wat verder af zit dan bij een monitor. Maar in de gemiddelde game heb je daar geen last van. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen :)

• Serftie
mijn resolutie is gewoon 1920x1080 1080P monitor.(maar dat begrepen jullie al :P)

Super bedanktvoor jullie supersnelle reacties :)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zou het absoluut niet doen. Hoe wil je erbij gaan zitten om te gamen? Met een muis en een toetsenbord is dat namelijk niet te doen of je moet een bureau op gaan stellen voor je televisie.

Televisie op het bureau is ook niets. Dan zit je veel te dichtbij en ga je ook pixels tellen. Je hebt veel meer aan een 24" monitor met dezelfde resolutie (1920x1080) dan een 37" televisie.
Tevens al helemaal niet op jouw televisie, aangezien die via HDMI een maximale resolutie van 1360x768 aankan op de PC-modus. En de PC-modus is belangrijk omdat je dan 4:4:4 kan ontvangen en je zonder PC-modus maar 4:2:0 ontvangt en je beeld onscherp met onjuiste kleuren is.

• Serftie
Dimens schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:58:
Ik zou het absoluut niet doen. Hoe wil je erbij gaan zitten om te gamen? Met een muis en een toetsenbord is dat namelijk niet te doen of je moet een bureau op gaan stellen voor je televisie.

Televisie op het bureau is ook niets. Dan zit je veel te dichtbij en ga je ook pixels tellen. Je hebt veel meer aan een 24" monitor met dezelfde resolutie (1920x1080) dan een 37" televisie.
Tevens al helemaal niet op jouw televisie, aangezien die via HDMI een maximale resolutie van 1360x768 aankan op de PC-modus. En de PC-modus is belangrijk omdat je dan 4:4:4 kan ontvangen en je zonder PC-modus maar 4:2:0 ontvangt en je beeld onscherp met onjuiste kleuren is.
Ik ga waarschijnlijk een controller gebruiken en voor racegames een stuur met pedalen. dit omdat ik eigenlijk nul ruimte meer heb op mijn bureau. ik krijg wanneer ik hem aansluit op mijn laptop 1080P (ik gebruik GEEN VGA maar HDMI mocht dit niet duidelijk geworden zijn in de tekst) dit maakt toch een verschil? en hoeveel maakt het dan uit :/

Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Serftie op 02-03-2013 22:04 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Serftie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Ik ga waarschijnlijk een controller gebruiken en voor racegames een stuur met pedalen. dit omdat ik eigenlijk nul ruimte meer heb op mijn bureau. ik krijg wanneer ik hem aansluit op mijn laptop 1080P (ik gebruik GEEN VGA maar HDMI mocht dit niet duidelijk geworden zijn in de tekst) dit maakt toch een verschil? en hoeveel maakt het dan uit :/

Alvast bedankt :)
Jouw televisie kan wel een resolutie van 1920x1080 ontvangen over HDMI maar niet in de PC-modus. In deze modus worden ook alle beeldverbeteringen welke voor input latancy zorgen uitgeschakeld en je ontvangt je signaal 4:4:4. Dat ontvang je nu dus niet wanneer je de laptop aansluit waardoor je kleur en scherpte mist.

• Serftie
Dimens schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:18:
[...]

Jouw televisie kan wel een resolutie van 1920x1080 ontvangen over HDMI maar niet in de PC-modus. In deze modus worden ook alle beeldverbeteringen welke voor input latancy zorgen uitgeschakeld en je ontvangt je signaal 4:4:4. Dat ontvang je nu dus niet wanneer je de laptop aansluit waardoor je kleur en scherpte mist.
aaaha oke nu is het duidelijk bedankt voor je reactie! dan moet ik maar eens gaan kijken als ik wat meer ruimte kan creéren hier om een klen schermpje neer te kunnen zetten :)
Pagina: 1