Welke interne harddisk raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

• iT3CH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-02 22:24
Hallo,

Ik heb anderhalf jaar geleden een pc gekocht. Met behulp van jullie op tweakers heb ik deze samengesteld. Ik ben er erg tevreden over. Destijds waren de prijzen erg hoog voor een harddisk. Zijn die prijzen nu gunstiger geworden? Vanwege deze prijzen heb ik toen besloten om maar 500 Gb te nemen en hem later uit te breiden. Mijn vraag is of het nu een goed moment is om te doen, om of nog even te wachten? En welke schijf zou ik nu dan nemen, welke past het best in mijn systeem? Ik wil minimaal 1 Tb erbij.

Mijn huidige systeem is:
- amd phenom ii x6 1055t boxed
- asrock 870 extreme3 r20
- western digital blue wd5000aakx 500gb
- club3d radeon hd6950 coolstream edition

Als je meer nodig hebt hoor ik het graag. De schijf mag max 100 euro kosten.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 15:23
Is vrij makkelijk zelf opzet zoeken maar oke:

pricewatch: Western Digital Green WD20EARX, 2TB

2tb, redelijk zuinig en voor opslag snel genoeg. Je kunt in deze serie ook iets snellere varianten nemen (hogere rpm enzo).

Btw, nu ik het zo zie ga ik ook maar eens een nieuwe bijbestellen :-p

mixing a drink and music

• iT3CH
Dan zou ik eerder de WD20EZRX pakken. Ook 2 Tb, maar dan met 7200 rpm.
En is de verwachting dat de prijzen nog gaan dalen de komende tijd?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Crucial M4 128GB.

• iT3CH
Bedankt, maar daar heb ik niets aan. Te weinig geheugen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Roobienjo schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:42:
Ondanks wat de pricewatch zegt is de WD20EZRX absoluut NIET 7200 rpm. WD zelf geeft hier ook geen specificatie van. De snelheid ligt eerder ergens tussen de 5200 en 5900 rpm (let op, NIET variabel).

https://discord.com/invite/tweakers

• iT3CH
redfoxert schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:29:
[...]

Ondanks wat de pricewatch zegt is de WD20EZRX absoluut NIET 7200 rpm. WD zelf geeft hier ook geen specificatie van. De snelheid ligt eerder ergens tussen de 5200 en 5900 rpm (let op, NIET variabel).
Bedankt, wat raad je dan aan? Ik wil toch wel een wat snellere disk (geen SSD) omdat ik af en toe grotere bestanden van 10+ Gb overzet en ik hier geen eeuwigheid op wil wachten.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Roobienjo schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:42:
Ik dacht dat de verschillen tussen 5400 en 7200 tegenwoordig niet echt meer te merken was? En de meeste schijven doen aan variable snelheid toch?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Basekid schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:35:
[...]
En de meeste schijven doen aan variable snelheid toch?
Fout, de disken worden in de fabriek op een bepaalde rotatie snelheid ingesteld om een goede balans tussen performance en verbruik te garanderen. Er bestaat niet zoiets als variabele rotatie snelheid van harddisken. Ze draaien op xxxx rpm of ze draaien niet.

@TS: Een SSD is wellicht veel kleiner maar je OS reageert er wel dramatisch veel sneller door. Voor data storage gebruik je gewoon normale HDD's.

[ Voor 14% gewijzigd door redfoxert op 02-03-2013 11:38 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• iT3CH
@TS: Een SSD is wellicht veel kleiner maar je OS reageert er wel dramatisch veel sneller door. Voor data storage gebruik je gewoon normale HDD's.
Dat snap ik wel, maar ik heb niks te klagen over mijn pc en OS. Ik kom alleen wat ruimte te kort voor opslag van foto's en films. Vandaar dat ik 1 Tb minimaal erbij wilde hebben wat goed aansluit op mijn pc en het liefst voor zo weinig mogelijk geld.
Pagina: 1