Onterrecht op de vingers getikt door moderator !

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste moderatoren en medetweakers,

Ik weet niet of het werkelijk de moeite waard is maar ik wil toch een en ander hier openlijk kwijt over de hele gang van zake zoals mij afgelopen avond overkomen is met betrekking tot moderatorbeleid. Eigenlijk is het hele relaas te gek voor woorden maar enfin ik maakte eergisteren een opmerking in dit "The device is not ready for access yet." betreffende dubbelposten. Nu wil ik er verder niet op in gaan in hoeverre het daadwerkelijk een dubbelpost is want dat is weer een andere discussie.

In elk geval had ik dus een topic report geschreven met de verwijzing van notabne de topicstarter zelf naar een ander topic, verder dus in afwachting op een eventuele reactie van een moderator. Na dus een opmerking van de topicstarter dat die mijn opmerking ruk vond heb ik een 2de topicreport geschreven. Zonder mij even in DM aangesproken te hebben vond CiPHIER het dus nodig mij dan openlijk in een modbreak terrecht te gaan wijzen. Op geen enkele manier had ik vantevoren dus contact met CiPHIER en werd mij die mogelijkheid ook niet geboden verder.

Mijn punt is vooral de manier waarop ik openlijk door CiPHER terrecht gewezen word met beschuldigingen als voor eigen rechter spelen en min of meer het gezag van moderatoren te ondermijnen. Althans in grote lijnen komt het daar wel op neer waarbij er in DM nog meerdere zaken geschreven werden. Volgens CiPHIER moest ik in zien en accepteren dat ik 2 keer tamelijk de fout in gegaan was waarbij geeneens gekekeken werd naar opmerkingen van de topicstater richting mij. Dit accepteerde ik niet en uiteraard ben ik in de verdediging gegaan en zaken geschreven dat ik het maar 1 grote vriendjespolitiek vond.

Misschien had dat laatste niet nodig geweest maar het is nogal iets wanneer je terrecht gewezen word voor zaken die er helemaal niet zijn, en ik erbij blijf dat mijn opmerkingen totaal niet van beledigende of dwingende aard naar de topicstarter toe waren. Ook ben ik helemaal niet openlijk met een moderator in discussie gegaan dus de manier van optreden van CiPHIER kan ik nog steeds niet begrijpen en blijf ik zeer onterrecht vinden.

Daarbij heeft CiPHIER er min of meer dus aangegeven dat ik nu een waarschuwing bij mijn account staan heb en bij een 2de waarschuwing een tijdelijke ban kan volgen. Ik vind dit dus wel erg drastisch en zeker wanneer je dan bekijkt wat voor zaken er eigenlijk moeten gebeuren eer iemand een ban krijgt. Vandaar dat ik dit dus openlijk hier neer schrijf en ook de meningen van mede-tweakers graag zou horen of dit wel bij goed beleid hoort.

Misschien kan dit tot gevolg hebben dat ik een ban zal krijgen maar dan houd ik Tweakers ook voor goed voor gezien als het op zo'n kinderachtige manier moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met alle respect, maar volgens mij heeft de moderator gelijk: in de Forum-FAQ staat dat je niet in het topic gaan lopen roepen dat je een TR hebt ingediend:
Forum FAQ #trsem
Als je een Topicreport aanmaakt, is het niet de bedoeling daarvan melding te maken in het topic zelf.
Dus dubbelposten is misschien niet toegestaan, maar wat jij deed na het indienen van een TR ook niet ;)
Jij vindt dat de moddereter jou publiekelijk in dat topic terecht wijst, maar hoe noem je dan wat je bij de topicstarter deed?

Dus...iets met pot en ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
Roel1966 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:25:
Beste moderatoren en medetweakers,

Na dus een opmerking van de topicstarter dat die mijn opmerking ruk vond heb ik een 2de topicreport geschreven.
De TS vond je opmerking niet "ruk", hij kon met je antwoord geen "ruk" doen tot zover dit toch een verschil is. Korte teentjes? T'is maar een topic in een forum?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb nergens geschreven dat ik een topic report gestuurd had en alleen de topicstarter dit zelf schreef dat ik dan maar een topic report moest schrijven. Plus dat daarna CiPHER in de modbreak openlijk schrijft dat ik een topic report ingedient had dus dat komt niet van mij af.

En nee geen korte teentjes maar ik vind het niet leuk op de manier zoals iemand dan een goedbedoelde opmerking even afkapt. Het was dus absoluut niet mijn bedoeling de topicstarter terrecht te wijzen maar alleen hem te waarschuwen en niet meer dan dat.

Voor de rest moet iedereen dat zelf weten of ie meerdere topics dubbel aan maakt maar het zal dan niet plezieriger ervan worden op tweakers als je tig keer hetzelfde kan gaan lezen. Maar daar gaat het niet direct om en veel meer op de manier dat ik dan openlijk terrecht gewezen word.

Dit had toch ook in een DM kunnen gebeuren ?

[ Voor 9% gewijzigd door Roel1966 op 01-03-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Het kan zo zijn dat je het met een reactie van een moderator niet eens bent. In zo'n geval kan je deze het beste zelf met hem bespreken, hier zijn vele wegen voor. Mocht het zo zijn dat je het men hem/haar er niet uitkomt kun je contact opnemen met de admin of het doktersteam.

Ik denk dat dit ook de beste weg hiervoor is.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
iisschots schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:45:
Het kan zo zijn dat je het met een reactie van een moderator niet eens bent. In zo'n geval kan je deze het beste zelf met hem bespreken, hier zijn vele wegen voor. Mocht het zo zijn dat je het men hem/haar er niet uitkomt kun je contact opnemen met de admin of het doktersteam.

Ik denk dat dit ook de beste weg hiervoor is.
Dat ben ik helemaal met je eens maar het onheil is al geschied doordat de moderator mij openlijk daar toch wel behoorlijk terrecht meende te moeten wijzen. Ik heb dit dus ook daarna nog via DM geprobeerd maar de moderator blijft stellig volhouden dat ik 2 behoorlijke fouten gemaakt heb.

Logisch toch dat ik niet iets ga toegeven wat er niet is en waarvan ook nergens iets in de regels van Tweakers staat. Uiteraard begrijp ik dat je niet openlijk moet gaan melden dat je een topicreport geschreven hebt maar dat heb ik dus ook niet.

Het is gewoon de manier waarop je iets leest en ik blijf van mening dat de moderator echt de plank goed misgeslaan heeft en fout gelezen heeft. De manier van handelen daarna vind ik veel kwalijker want hij zet ook nog eens kwaad bloed bij de topicstater door te schrijven dat ik een topicreport ingedient heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Roel1966 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:51:
Logisch toch dat ik niet iets ga toegeven wat er niet is en waarvan ook nergens iets in de regels van Tweakers staat. Uiteraard begrijp ik dat je niet openlijk moet gaan melden dat je een topicreport geschreven hebt maar dat heb ik dus ook niet.
Er staat wel meer in die regels...
Soms komt het voor dat mensen die een topic starten zich niet helemaal aan de regels houden. Dit kan verschillende redenen hebben; zo kan de topicstarter misschien niet goed gezocht hebben, of heeft hij het beleid niet gelezen en plaatst een illegale link of vraagt naar warez. Kom je zoiets tegen, dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wijsneus gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door het aanmaken van een topicreport of via het openen van een topic in Schop een Modje. Het is overigens absoluut niet nodig om te melden in een topic dat je een topicreport hebt geschreven! Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om de topicstarter op weg te helpen. Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.
Je hebt helemaal gelijk dat het niet de bedoeling is om te dubbelposten, maar het is dus ook niet de bedoeling om mensen in het topic op zulk soort beleid te gaan wijzen. Dat doe je wel met de eerste zin van je eerste reply in dat topic. Waarom? Je lokt daarmee alleen een offtopic discussie uit die nergens aan bijdraagt. De reacties waar jij je nu aan ergert waren er ook niet gekomen zonder dat ene regeltje.

In mijn ogen ben jij de reden dat het topic ontspoort. Lijkt me niet meer dan logisch dat je daar op aangesproken wordt dan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 19:15

SmartDoDo

Woeptiedoe

Roel1966 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:42:
Dit had toch ook in een DM kunnen gebeuren ?
Dat had gekund en wellicht was er een reden voor om dat niet te doen. In ieder geval lijkt het mij een goed plan als je CiPHER zelf aanspreekt via een DM of mail als je problemen hebt met zijn optreden. Het hier in LA neerzetten zodat iedereen zich er tegenaan kan bemoeien gaat niet helpen om de meningsverschillen hierover uit de wereld te helpen. Neem eerst eens contact met CiPHER op en als je er met hem niet uitkomt, kun je altijd nog langs Oscar the Grouch of het Doktersteam om je beklag te doen.

Zie wat dat betreft ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.