ExploitSolo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:31:
De strekking is dat het vanuit school geregeld moet worden. Ik zou zelf ook niet dit soort dingen op de homedrive plaatsen, maar op een 'afdelings' map oid. Daarnaast gaat het om een installatie van Office 2007 die ze dan bijvoorbeeld naar een PC kunnen kopieren en dan installeren. Het is dus niet de bedoeling dat 'gewone' gebruikers in de homedrive van andere komen (Dit is al afgeschermd)
Typisch weer zo'n opdracht van een school waarbij de theorie zeer ver verwijderd is van hoe het in de praktijk (en volgens "best practices" gaat).
Als het om de Office installatie bestanden gaat dan zou je deze normaal gesproken op een share zetten waar de benodigde personen rechten op hebben (ik richt altijd een vaste share in voor alle softwarepakketten, vooral handig voor je deploymentomgeving waardoor je er minder werk aan hebt).
De installatie van software zoals Office doe ik ook zelden handmatig, laat staan op de werkplek van een gebruiker (alleen software welke geen silent install ondersteunen installeer ik "handmatig", de rest gaat of via GPO - via MSI of dmv een kort scriptje als het geen MSI is) of dmv een remote powershell commando).
Office in iedere homedir van iedere beheerder plaatsen is naar mijn idee een waste of space (of je moet weer met deduplication werken op de betreffende schijf, dan maakt het qua opslag niets meer uit dat je deze data meerdere keren in een homedir hebt).
Edit : dit is dus niet bedoeld om de TS af te zeiken oid, deze krijgt gewoon een opdracht van school. Ik heb het ook wel bij mij gezien met stagemedewerkers welke echt de meest bizarre opdrachten kregen.
Je zou overigens kunnen "valsspelen" door met mklink een symbolic link te plaatsen in de homedirs van de beheerders waarbij de link verwijst naar een netwerklokatie waar Office staat.
[
Voor 11% gewijzigd door
Killah_Priest op 02-03-2013 14:42
. Reden: nog een toevoeging erbij geplaatst ]