Acer Aspire 7540G probleem draadloze netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138569

Topicstarter
Heb sinds gisteravond de laptop van mijn neef hier staan.
Laptop startte totaal niet meer op, betreft een Acer Aspire 7540G.
Eerst wat herstelpogingen gedaan met behulp van een Windows 7 DVD, maar dit loste het probleem niet op.

Ben toen later maar overgegaan tot het opnieuw installeren van Windows 7 Home Premium 64 bit.
Dit is prima gegaan, laptop start nu weer op als een zonnetje :)

Bij apparaatbeheer stonden er ook geen gele uitroeptekens, dus ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik er was...
Vervolgens de laptop met het draadloos internet verbonden om wat Windows updates binnen te halen, service pack 1 zat al geslipstreamd in mijn DVD maar wilde de resterende updates installeren.
Laptop had iets van een dikke minuut contact met het internet, waarna ik ineens de verbinding kwijtraakte.
Windows probleem oplossen gestart en deze gaf aan dat er een probleem is met de draadloze netwerkadapter.
Inderdaad staat er nu onder apparaatbeheer onder 'Netwerkadapters' een geel uitroepteken bij de Draadloze netwerkadapter AR5B93 van Atheros.

Ik vermoed zelf dat het een probleem is met de driver.
Er spoken echter 4 mogelijke oplossing door mijn hoofd en ik weet niet welke de beste is:

1 Laptop aan het bedrade internet hangen en bij Windows Updates kijken voor een driverupdate.
2 Driver downloaden van de site van Acer.
3 Driver downloaden van de site van Atheros
4 Op zoek gaan naar de fabrikant van het moederbord en vervolgens de Chipset driver downloaden van de site van die fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138569

Topicstarter
Ik wilde toch maar eens gaan beginnen met de Chipset driver.
Even Aida64 geïnstalleerd en opgestart en die geeft het volgende onder 'Moederbord':

CPU Type: Mobile DualCore AMD Athlon II M300, 2000 MHz (10 x 200)
Moederbordnaam: Acer Aspire 7540
Moederbord Chipset: AMD 760G/780G/780V/785G/790GX/880G/890GX, AMD K10

Ik vermoed dat ik de Chipset driver van de site van AMD kan halen.
Heb daar zojuist gekeken, maar kan het helaas niet vinden.
Wat dat betreft vind ik de site van Intel een stuk overzichtelijker.

Iemand die me hiermee verder kan helpen?

Nog een 2e vraag, de Touchpad driver wilde ik van de site van Acer halen, echter ik zie er daar twee staan, eerst van de fabrikant ALPS en later van Synaptics.
Hoe kan ik met behulp van Aida64 zien van welke fabrikant het Touchpad in deze laptop is?