AOC monitor werkte niet met nieuwe HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420207

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn AOC monitor weer in gebruik genomen. Eerst sloot ik er mijn console er op aan om te testen (2 weken terug) aan en nu wilde ik ook mijn laptop aansluiten.

Het vreemde is echter dat mijn laptop de monitor met nieuwe HDMI kabel niet herkende. De AOC monitor bleef ook maar klagen over no signal. Ik met de laptop en HDMI kabel naar de televisie toe (samsung LCD), ja hoor daar deed hij het wel gewoon.

Toen de xbox, voor de makkelijkheid met dezelfde HDMI kabel als hierboven aansluiten op de AOC: Nog altijd no signal.. Toen schrok ik even omdat ik dacht dat de AOC monitor input gesneuveld was terwijl die 2 weken terug nog wel functioneerde met de Xbox.

Toen pakte ik een oudere HDMI kabel van me tv en ging ik dat is proberen, ja hoor de AOC herkende nu de xbox en de laptop.

Nu is mijn vraag: hoe kan het dat de televisie wel overweg kan met de nieuwe HDMI kabel en de AOC monitor daar geen signaal uit kan krijgen? En dat ik daarvoor dus een oude HDMI kabel (van 2 euro) voor moest pakken. De nieuwe kost ook maar een paar euro en heeft de " features:
Full HDTV - Audio return channel - HDMI 1.4 kabel - High Speed - with Ethernet - 3D? - 4K

Wat de oude voor features heeft geen idee, maar ik moet hier dus nog 1 van hebben, ik moet dus even weten wat de AOC monitor zijn signaal kan verstoren wat betreft verschillende soorten HDMI kabels.. Iemand?