Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Editing/Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

• huppelaap1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste mede tweakers,

Ik heb jullie expertise nodig. Ik heb sinds kort mijn eigen filmbedrijf opgezet en wil graag een laptop aanschaffen.
De laptop moet aan de volgende dingen voldoen
- Editing
- Goed scherm
- Snelle processor (I7)
- Geforce videokaart (ivm werken adobe premiere, cuda)
-Gaming
- spellen als BF3 en farcry 3 kunnen spelen
- Overig
- Redelijke accuduur als hij licht wordt belast (+- 4.5 uur)
- Fijn toetsenboord
- Betrouwbaar
- Budget
- Ongeveer 1000 euro
Ik heb tot nu toe twee laptops gezien die me wel aanspraken.
De y500 van lenova met een I7 en gt 650M met eventueel SLI capiciteit (hotswap bay)
De ASUS N56 Met een I7 en gt 650M zonder SLI optie
Het probleem met de y500 schijnt de touchpad te zijn, iemand hier ervaring mee?
Ik heb namelijk geen zin in gedoe als ik om en nabij de 1000 euro betaal voor een laptop
P.S. Ik ga volgend jaar studeren en wil dus ook graag aantekeningen en verlsagen kunnen typen op de laptop zonder dat ik hem steeds aan de stroom wil aansluiten (college zaal)

Ik hoop jullie bij deze voldoende te hebben ingelicht en ik zie dan ook uit naar jullie tips/adviezen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zit redelijk in hetzelfde segment te zoeken. Iets om rekening mee te houden is dat ze bij lenovo een spiegel als beeldscherm gebruiken. Hoeveel last je ervan hebt ligt eraan waar je hem gebruikt.

• huppelaap1
ja inderdaad dit vindt ik een heel goed punt dat je hier aanhaalt. Ik heb namelijk geen zin om niet buiten te kunnen werken en alleen mijn werk te kunnen zien onder fatsoenlijke licht omstandigheden. Heb jij er al een op het oog?
p.s. de asus heeft ontspiegeld/sami glare scherm als ik me niet vergis

• Sissors
  • Niet online
Yep de Asus heeft een ontspiegeld scherm.

Voor mezelf heb ik ook nog dell 15R SE ook nog een optie, maar die heeft geen nvidia kaart, dus dat zal voor jou niet een optie zijn.

Wat ik zelf voornamelijk bij de asus mis is een mogelijkheid om een msata SSD erin te doen, zodat ik zowel SSD als normale HDD heb. SSD is eigenlijk echt een harde eis voor mij persoonlijk, dus dan moet normale HDD eruit.

• huppelaap1
Heb je een caddy overwogen? diskdriv eruit ssd erin, dit moet mijninziens een mooie optie wezen want ja, ik wil ook graag SSD er in.. http://hddcaddy.nl/2012/0...hddssd-asus-n56vm-s4050v/ hier voorbeeld

• Sissors
  • Niet online
Had ik nog totaal niet overwogen, goed punt, dat scheelt inderdaad een hoop. HDD daar neem ik aan, en SSD in plaats van HDD. (Maar goed ik zal niet je topic gaan kapen ;) )

• huppelaap1
Nee maakt nier uit hoor. Ik wil graag met je meedenken. Inderdaad je kan de HDD in de caddy stoppen of de SSD in de caddy stoppen. Ik heb geen idee of dit invloed heeft op de snelheid van een of beide van de opslag mediums maar het is zeker het overwegen waard als je het mij vraagt.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Een laptop vinden die goed te gebruiken is voor gamen en een accu duur heeft van +- 4.5 is moeilijk te vinden.

Ik heb even de accu duur van de Lenovo ideapad Y500 opgezocht met GT 650M SLI configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2w3dq1u.jpg

En de accu duur van de N56VZ-S4044V met GT650M
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/55gkfd.png

Als je tussen deze 2 notebooks wilt kiezen moet je een afweging maken. Als je puur naar game prestaties kijkt zal je natuurlijk met de Y500 beter af zijn vanwege de SLI configuratie. Maar dit zorgt er o.a. wel voor dat je de laptop een kortere tijd zonder netvoeding kan gebruiken. Op de N56VZ is langer te werken zonder netvoeding maar deze zal minder performance geven in games. Dit zal nog wel genoeg zijn aangezien op een GT650M nog redelijk valt te gamen :).

Als alternatief kun je nog altijd kijken naar Dell 15R SE of de 17´´ variant natuurlijk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JustwilliamNL op 01-03-2013 22:05 ]

• huppelaap1
Dank voor het reageren. Dit zijn inderdaad zeer accpetabele accu werktijden voor de configuratie van de laptop. Het vlat me op dat het verschil tussen de y500 en de n56 me alles mee valt wat betreft werkduur. Alleen in de idle catogorieverschillen ze wat. Dan heb ik nog 1 vraag zou jij het aandurven de Y500 aan te schaffen ivm touchpad problemen?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Dat probleem met de touchpad is inderdaad een veel voorkomend probleem bij de Y500. Niet iedereen heeft er last van maar ik denk dat Lenovo binnenkort met een driver update zal komen die dit probleem oplost :)

Tot die tijd kun je een externe muis gebruiken in plaats van de touchpad. Tenzij je er geen last van ondervind natuurlijk. Ik neem aan dat je voor gamen ook niet je touchpad gebruikt, maar een andere muis dus die kun je gebruiken.

Hier zie je alvast wat fps benchmarks van games met de GT650M SLI ;)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ywu6wm.png

[ Voor 6% gewijzigd door JustwilliamNL op 01-03-2013 23:40 ]

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Kijk ook eens rond bij BTO, ik heb zelf de BTO 17CL48 en alhoewel ik geen filmbedrijf heb vind ik foto en videobewerking wel leuk om hobbymatig te doen (ik gebruik voor video Pinnacle) en dat lukt op hem meer dan goed!
Ook ben ik erg blij met de accuduur van rond de 4uur bij normaal gebruik.
Zelf sleep ik niet dagelijks met 'm maar hij is wél licht en degelijk.

Succes met je zoektocht :)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
BTO heeft een hele slechte bouwkwaliteit, en in elk topic waarin ze worden aangeraden, gaat de TS er toch niet voor, niet doen dus...

Verwijderd

TS zoekt een laptop van onder de €1000 om mee te nemen. Niet van €1200 met een 17" scherm. Bovendien zijn de N76 en inspiron 17R SE in dat segment sowieso oneindig veel beter keuzes. En nog goedkoper ook.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
BTO heeft zéker geen slechte bouwkwaliteit en is zéker wél de moeite om voor te gaan!

Hij zoekt een laptop van om en nabij (zijn letterlijke woorden) dus niet onder de 1000.
Oneindig veel beter zijn jouw woorden en absoluut niet die van mij ;)

Dat mensen er dan niet voor gaan is zonde en komt vooral door de negatieve commentaren van mensen die er zelf geen 1 hebben en er dus niet uit eigen ervaring kunnen meepraten.

Verwijderd

Blackbird024 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:50:
BTO heeft zéker geen slechte bouwkwaliteit en is zéker wél de moeite om voor te gaan!
Precies dat zeg jij elke keer. Maar als ik dan vraag om betrouwbare bronnen of om argumenten waarom de 17CL48 €350 meer waard is dan de inspiron 17R SE, dan blijft antwoord uit.

Verwijderd

ik heb rond gekeken naar een goede multimedia laptop die 'exceleert' in editen en mediocre-gamen. Na wat speur werk kwam ik uit op de N56 van ASUS. Deze laptop is nog gebasseerd op de ivybridge technologie. Opzich prima natuurlijk, alleen is het niet slimmer nog even te wahcten op de nieuwe Hashwell CPU's?

Ik hoor graag uw ideeen over dit dillema.
Op welk systeem werk je nu? Wat is je budget en welke apps ga je gebruiken? Er komt elk jaar wel wat nieuws zo kan je bezig blijven en topics blijven maken natuurlijk :)

• huppelaap1
Ja pardon. ;(
Ik zal vooral gaan editen met de adobe suite en games als BF 3 spelen, maar deze hoeft niet op ultra te draaiien. Voor de rest is een laptop die deze twee taken kan volbrengen wat mij betreft krachtig genoeg voor de rest van mijn taken zoals bijv. werkstuk typen en hier en daar film kijken. Een tamelijk goede accu speelt wel degelijk een rol, ik wil namelijk volgend jaar niet stressen met lege accus in de college zaal, als ik het zo inschat is een accu duur van tussen de 3 en 5 uur met licht gebruik wel prima. Ook een goed toetsenbord en mooie bouwkwalitetie mogen niet ontbreken. Ik ben namelijk van plan deze laptop lang te gaangebruiken en voor een bedrag van iets onder de 900 wil ik een haast perfecte laptop.
Pagina: 1