Adapter met meerdere uitgangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:18
Hey Tweakers,

Misschien zal dit wel een makkelijke vraag zijn, maar het viel mij vies tegen om dit te zoeken.
Ik heb 4 camera's die allemaal 12v DC stroom nodig hebben. Hiervoor is het mogelijk om gewoon 4 universele adapters te halen maar dat lijkt me niet zo efficient.

Bestaan er adapters met meerdere uitgangen? Zo ja, heeft dit een specifieke naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Zo even snel vond ik geen adapter. (iemand anders wel?)

Mij lijkt het sowieso handig, mits het niet bestaat, gewoon zelf meerdere connectoren op de kabel te maken.
Let wel op dat je dan een adapter pakt met vermogen in verhouding met hoeveel apparaten je tegelijk aan hebt en hoeveel deze maximaal vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMod
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08 10:29
Ik neem aan dat het om beveiligingscamera's gaat. Zo ja, dan zoek je een splitter (naast je adapter):

Afbeeldingslocatie: http://www.evertechusa.com/8-340-thickbox/ev-dj1f4m-1-pcs-1-female-to-4-male-power-splitter-adapter-for-cctv-camera-adapter.jpg

Let alleen wel op dat de gemiddelde beveiligingscamera met infrarood ongeveer 1A verbruikt. Dan heb je dus een voeding van 12V / 4A nodig.

Uit mijn praktijk ervaring vind ik het makkelijker om met losse adapters te werken. Als er 1 stuk gaat, is het goedkoper om deze te vervangen en je hebt in ieder geval nog 3 camera's die dan nog werken. Maar beide opties zijn verder prima.

Joost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:00
Heb je geen oude pc voeding rondslingeren?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
JoostMod schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:47:
Ik neem aan dat het om beveiligingscamera's gaat. Zo ja, dan zoek je een splitter (naast je adapter):

[afbeelding]

Let alleen wel op dat de gemiddelde beveiligingscamera met infrarood ongeveer 1A verbruikt. Dan heb je dus een voeding van 12V / 4A nodig.

Uit mijn praktijk ervaring vind ik het makkelijker om met losse adapters te werken. Als er 1 stuk gaat, is het goedkoper om deze te vervangen en je hebt in ieder geval nog 3 camera's die dan nog werken. Maar beide opties zijn verder prima.

Joost.
Ik ben het eens met je argument over het stukgaan van adapters. Daarom heb ik nu ook gekozen voor 4 losse adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik ben nu aan het kijken voor universele adapters en ik zag dat de kijkshop er een verkocht. http://www.kijkshop.nl/pr...etstroomadapter-eup-1000/

Nou staat er bij de output dat er max 1000mA gegeven kan worden. Dit soort specificaties neem ik vaak met een korreltje zout aangezien dit waarschijnlijk 1000mA op 3v zal zijn ipv 12v.

Op de website van de fabrikant en de handleiding zie ik verder niets bijzonders. Kan het zijn dat het alsnog 1000mA op 12v is? MIjn scheikunde kennis is een beetje vervaagd.

De camera's waarvoor ik hem ga gebruiken willen 12v 425mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:08
Zou gewoon deze nemen http://dx.com/p/3-5-x-1-3...0-240v-100cm-cable-155911 met een euro-verloop stekker. Deze zullen heus wel de 400mA leveren die je per camera nodig hebt en voor dat geld bestel je er gewoon 2 extra als spare....

[ Voor 11% gewijzigd door tonschong op 09-03-2013 14:22 ]

Pagina: 1