• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zoek al jaren een 19" lcd tv, met mat scherm, voor de caravan, maar gezien de geringe kijkhoek van de kleinere lcd schermen heb ik ieder jaar mijn portable crt tv en sat tuner maar meegenomen.. Recent echter zag ik de Salora 19LED7000T.

In de specificaties van de 19LED7000T staat o.a. vermeld dat de h/v kijkhoek 178/178 is, maar dat kan ik, gezien mijn waarnemingen van de afgelopen jaren, nauwelijks geloven. Helaas is er geen enkele dealer in mijn buurt die de Salora 19LED7000T heeft opgesteld in de winkel. Desgevraagd heeft Salora gereageerd dat de specs van de 19LED7000T geen vergissingen bevat...

Mijn vraag is of er lezers zijn die kunnen bevestigen dat de H/V kijkhoek van de Salora 19LED7000T inderdaad 178/178 is?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:43

SeatRider

Hips don't lie

Wat houdt je tegen om hem gewoon te bestellen, en als het niet bevalt conform de wet Koop Op Afstand terug te sturen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dat staat tegenwoordig bij elke televisie maar geen enkele LCD heeft een kijkhoek van 178 graden. Ook bij dure series neemt kleur af wanneer je al vanaf een kleine hoek kijkt.

Leer maar meteen dat de specificaties van televisies grotendeels onzin zijn en de cijfers veelal uit de lucht zijn gegrepen.

• wsmaal
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:37:
Dat staat tegenwoordig bij elke televisie maar geen enkele LCD heeft een kijkhoek van 178 graden. Ook bij dure series neemt kleur af wanneer je al vanaf een kleine hoek kijkt.
Met IPS vat dat, in tegenstelling tot de goedkope TN panelen, wel mee...
Leer maar meteen dat de specificaties van televisies grotendeels onzin zijn en de cijfers veelal uit de lucht zijn gegrepen.
Vandaar mijn vraag.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
wsmaal schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:46:
[...]

Met IPS vat dat, in tegenstelling tot de goedkope TN panelen, wel mee...
Ook IPS heeft er last van. Vooral zwart wordt met een kijkhoek al snel grijs. De rest van de kleuren blijven wel redelijk goed.
[...]

Vandaar mijn vraag.
Je zou het echt moeten zien voordat je er een conclusie uit kan trekken. Aan de specificaties heb je niets hiervoor.

• wsmaal
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:22:
Wat houdt je tegen om hem gewoon te bestellen, en als het niet bevalt conform de wet Koop Op Afstand terug te sturen?
Heb ik overwogen, maar dat doe ik liever niet. Anderzijds, als de dealers alleen maar dozen schuiven en het product niet willen laten zien..

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 12:55
Kun je niet een pc monitor gebruiken met een externe tuner? Dan kun je gewoon een IPS PC-scherm kopen.

• wsmaal
  • Niet online
Hunter20 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:40:
Kun je niet een pc monitor gebruiken met een externe tuner? Dan kun je gewoon een IPS PC-scherm kopen.
Heb ik aan gedacht. Mijn Asus N56VM laptop (hor. kijkhoek 150) i.c.m. de Anysee E7S2CI is ook nog een optie.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-02 23:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Niet helemaal zeker, maar zou me niets verbazen als vrijwel exact datzelfde toestel bij de Mediamarkt onder de naam OK verkocht wordt. Misschien dat je die kunt bekijken, ik kan morgen als ik het niet vergeet wel even nakijken of hij in Utrecht nog staat.

Dit soort kijkhoeken gaat vaak over een contrast van iets van 1:5 of 1:10, dus ja er is nog wat te zien, maar nee het ziet er niet goed uit van opzij. Daarnaast is er de laatste jaren niet zoveell veranderd in de LCD weergave, dus als het voorheen niet goed gnoeg was zou ik mijn verwachting niet te hoog leggen. Wel zijn ze een stuk platter en lichter geworden, dus met een klein beugeltje prima bij te draaien.

[ Voor 74% gewijzigd door mr.paaJ op 01-03-2013 23:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik heb hem staan op de slaapkamer. Kijkhoek is groot maar 178 graden ga je nog weinig zien van beeld. Beeld kwaliteit neemt ook echt snel af als je meer dan 45 graden schuin erop kijkt. Maar voor het geld is het verder een super TV. Kan de meeste standaard video formaten aan via USB, interne DVB T Tuner werk vrijwel net zo prettig als een Top Field alleen zitten sommige knoppen opties voor tv kijken niet op de juist plek van de a'bediening.

Het is wel een zuinige TV, totaal gebruik incl DVBT tuner kwam niet boven de 20 watt uit.

EDIT: Zit nu even te testen maar kijkhoek is zeker goed te doen >45 graden van recht ervoor. Zit nu achter PC (24" scherm met 10cm ernaast de TV en terwijl ik recht voor monitor zit kan ik alles goed volgen op de TV.

Op het oog gok ik 120 graden totaal tot je echt kleur/contrast verschil gaat zien maar eigenlijk best te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kadett op 02-03-2013 12:11 ]

• wsmaal
  • Niet online
Kadett schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:18:
Ik heb hem staan op de slaapkamer. Kijkhoek is groot maar 178 graden ga je nog weinig zien van beeld. Beeld kwaliteit neemt ook echt snel af als je meer dan 45 graden schuin erop kijkt.
Je bevestigt mijn argwaan over de kijkhoek specificaties van Salora. Panasonic had 2 jaar geleden een 22" TV met een IPS panel (rond de €400). Als de 19" uitvoering in NL verkrijgbaar zou zijn geweest had ik deze meteen gekocht.

• wsmaal
  • Niet online
Kadett schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:18:
EDIT: Zit nu even te testen maar kijkhoek is zeker goed te doen >45 graden van recht ervoor. Zit nu achter PC (24" scherm met 10cm ernaast de TV en terwijl ik recht voor monitor zit kan ik alles goed volgen op de TV.

Op het oog gok ik 120 graden totaal tot je echt kleur/contrast verschil gaat zien maar eigenlijk best te doen.
Voor de caravan wellicht goed genoeg ;-) Thx voor de attente toevoeging..

• Kadett
Ik heb een foto via USB geladen en 2 fotos gemaakt, van voor en van zo schuin mogelijk. Heb je in ieder geval een indicatie. Genomen met een Galaxy S2 meer heb ik op moment niet voor handen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/bdwjl3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/xljj80.jpg

• wsmaal
  • Niet online
Kadett schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:35:
Ik heb een foto via USB geladen en 2 fotos gemaakt, van voor en van zo schuin mogelijk. Heb je in ieder geval een indicatie. Genomen met een Galaxy S2 meer heb ik op moment niet voor handen.
Wat een service ;-) Het resultaat is beter dan van vele andere 19" TV schermen die ik onder deze hoek gezien heb.. Aangezien de TV op ooghoogte staat is de verticale kijkhoek van minder belang. Mijn vrouw vindt het goed genoeg ;-)

• Kadett
No prob! Pas alleen wel rood/groen waardes aan, mijne lijkt hier nog te groen maar dat is de telefoon. Gezichten zijn out-of-the-box echt vuurrood. Maar 5 min met kleurinstellingen spelen en beeld is naar wens :)

• wsmaal
  • Niet online
Jouw foto's hebben de doorslag gegeven om de Salora 19LED7000T te bestellen.

Met name de verticale kijkhoek van zuid naar noord is significant minder dan van noord naar zuid. De horizontale kijkhoek is inderdaad beter dan van vergelijkbare kleine LCD TV's. Voor de caravan vind ik de Salora 19led7000t goed genoeg.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik vershuif `m wel ff, omdat het naturlijk aankoopadvies is. Kadett d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1