Ruis van live platinum?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Als ik in de mixer van m'n sblive platinum de digital out only uitzet dan hoor ik dat er nét dat laatste beetje ruis wegvalt. Weet iemand misschien wat de bron van deze ruis is? het is btw maar een heel klein beetje maar voor audio tests wel erg belangrijk.

BTW wel vreemd dat de ruis weg is als ik digital out only UITZET en niet aan. Vaag.

Verwijderd

Zo vaag is dat niet... Als je Digital out olny AANzet wordt er geen enkel analoog signaal doorgegeven naar buiten. Als je Digital out only UITzet krijg je bovenop je digitale uitvoer ook een analoge, voor je hoofdtelefoon, of tweede boxensetje. Die ruis komt waarschijnlijn van Lijn-in, Mic-in of CD-audio. Had ik ook last van...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 11:12 schreef Cheatah het volgende:
Zo vaag is dat niet... Als je Digital out olny AANzet wordt er geen enkel analoog signaal doorgegeven naar buiten. Als je Digital out only UITzet krijg je bovenop je digitale uitvoer ook een analoge, voor je hoofdtelefoon, of tweede boxensetje. Die ruis komt waarschijnlijn van Lijn-in, Mic-in of CD-audio. Had ik ook last van...
't is juist andersom, als ik digital only AANZET dan is er extra ruis, heeft niks met de ingang te maken, die staan allemaal uit.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Weet iemand hoe ik deze ruis wegkrijg? is iets puur digitaals, vaag.

Verwijderd

Ja ik dacht effe dat je het andersom bedoelde, maar... digitale ruis?? ...errug vaag inderdaad.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 12:38 schreef Cheatah het volgende:
Ja ik dacht effe dat je het andersom bedoelde, maar... digitale ruis?? ...errug vaag inderdaad.
Ja heel vreemd, ik kan het namelijk wel wegkrijgen maar dan zie ik het in de meting van cooledit terug, en als ik cooledit helemaal schoon maak van ruis dan hoor ik het weer, dus dat kun je wisselen maar eigenlijk wil ik een schone meting én dus ruisvrij geluid. Het gaat btw wel om een HEEEEL klein beetje ruis maar voor de tests is het belangrijk dat het signaal helemaal schoon is maar dat lukt ook wel alleen dan kan ik het niet meten met cooledit zonder zichtbare ruis.
Pagina: 1