Videokaart voor Photoshop CS6 én Heavy gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Graag jullie advies voor mijn volgende dilema:

Mijn nieuwe systeem wil ik gaan gebruiken voor foto-/videobewerking én gaming.
Het programma dat ik het meest gebruik zal Photoshop CS6 zijn en de games die ik voornamelijk speel zijn Far cry, Crisis, DeusEx, enz.

Voor Photoshop CS6 lopen de meningen over de beste GPU uiteen net als de beste GPU voor gaming.
Na onderzoek, lezen van reviews, adviezen en budget ben ik tot 2 kaarten gekomen:
- MSI N660Ti PE 2GD5/OC
- Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Aan jullie nu de vraag welke kaart ik het beste kan inzetten voor mijn toepassing.
Als het stuivertje wisselen is, dan is verbruik en met name geluidsproductie voor mij nog een belangrijke issue.

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Photoshop gebruikt afaik nauwelijks gpu functies. Naar mijn weten hebben slechts een handjevol (exotische) filters baat bij bepaalde GPUs. Kortom, daar zou ik niet teveel naar kijken.

Welke games speel je en welke resolutie & settings wil je kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

In mijn ervaring doet CS5.5 het beter met Nvidia. Je videogeheugen kan worden meegepakt, maar inderdaad, lang niet alle dingen zijn fatsoenlijk GPU versneld.

Ik meen dat je met de HD7950 in veel titels meer performance voor je geld krijgt. Verbruik en geluid kan je bij veel reviews beluisteren / vergelijken.

Maar goed, buiten alles wat je kan opzoeken; mijn mening is dat ik met Nvidia over de jaren veel minder uitval heb meegemaakt en ik meer driver ellende heb gehad met AMD (ook met PS). Allemaal oud nieuws, heb je niets aan, anderen hebben rare fratsen met Nvidia meegemaakt en niet met AMD.

Het grote probleem is eigenlijk dat het een luxe probleem is, beide producten zijn gewoon prima namelijk. Mits je verdere wensen hebt dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
http://www.pugetsystems.c...-CS6-GPU-Acceleration-161
(elke kaart voldoet)

Neem dus degene die de beste performance geeft bij de games die je gaat spelen.

Indien beide redelijk gelijk presteren (en dat kan inderdaad prima aangezien er weinig verschil in zit), dan is de 660ti iets zuiniger (en volgens mij ook iets stiller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:42:
Photoshop gebruikt afaik nauwelijks gpu functies. Naar mijn weten hebben slechts een handjevol (exotische) filters baat bij bepaalde GPUs. Kortom, daar zou ik niet teveel naar kijken.

Welke games speel je en welke resolutie & settings wil je kunnen spelen?
De games die ik momenteel speel zijn Far Cry 3, DeusEx human revolution en MaxPAyne 3.
Op de verlanglijst staat Crysis 3

Uiteraard wil ik deze games spelen op de hoogst mogelijke instellingen.
Resolutie 1920x1080 en 2560x1600

Willen is 1 ding ..... het budget is max. € 300,00