Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website maken + hosten voor glasvezelproject

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Allen,

Ik wil in korte tijd een goedwerkende website opzetten ter promotie van de aanleg van Glasvezel door Reggefiber. Ook zou ik ermee eventuele enthousiastelingen willen werven voor een bewonersinitiatief. Ik wilde de website zelf maken en vervolgens thuis hosten.

Het idee was om met Joomla of Wordpress een redelijke website in elkaar te knutselen.
Ik zou er wat afbeeldingen en informatie plaatsen, met wat uitleg over het proces van het aanleggen van glasvezel. Daarbij ook een paar leuke plugins zoals informatie over bezoekers bijhouden en voor wat interactiviteit.

Dit systeem wilde ik zelf thuis hosten op een WinXP pc'tje. Daar wilde ik dan USB Webserver opzetten voor de PHP en MySql (amateuristisch, ik weet het :9 ) Probleem is dat ik nog thuiswoon en ouders het niet zien zitten om een pc + routers en kabelmodem 24/7 aan te hebben staan. Wel heb ik zo geen last van bandbreedtetekort of dataopslag - problemen Ook is Joomla erg omslachtig en gaat er dan veel tijd in. Het geheel wilde ik afmaken met een .tk domein omdat het voorlopig nog niet echt heel serieus hoeft te zijn.

Mijn andere idee was om online webspace te gebruiken die ik standaard heb bij één van de vele (overgenomen) ISP's. Ik zou dan geen Joomla of Wordpress kunnen gebruiken, de ISP's ondersteunen alleen FTP en HTTP. Geen Php, MySql, etc. Dat zou dus alleen maar een HTML-site moeten worden.
Die hoeft ik thuis dus niet te hosten, maar ik heb wel erg beperkte ruimte. Ik kan eventuele meerdere webspaces gebruiken maar dat zal niet handig zijn.

Ik ben dus op zoek naar iemand die me raad kan geven op dit gebied. Omdat het voorlopig nog niet erg serieus is (Reggefiber toont tot nu toe weinig interesse in dit gebied, ondanks de 103 huishoudens die aangaven interesse te hebben) maar wel redelijk uit moet zien. Het moet uiteindelijk tot een vraagbundeling vanuit Reggefiber leiden, dus wil ik het wel een beetje goed voor elkaar hebben.

Vandaar: elke reactie, tip, suggestie, etc is welkom! _/-\o_

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik zelf had al veel websites en heb ook ooit een glasvezel website opgezet FD.

Domeinnaam + hosting kost bijna niks vandaag de dag belangrijkste vraag is dus wat wil je per maand/ jaar er aan uitgeven.

Daarna effe google welke hoster je wilt.

https://www.antagonist.nl
Per jaar: € 35,40

enzzzz

[ Voor 10% gewijzigd door MCP cloud op 01-03-2013 15:20 ]