Thunderbolt naar USB (3.0) of eSata

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:32
Weet niet zeker of dit de juiste plek is om dit topic te starten, maar ik begin gewoon. Verplaats hem maar als het ergens anders thuis hoort.

De Thunderbolt technologie is intussen alweer een jaar of 2 a 3 oud, maar volgens mij zijn er maar een beperkt aantal mogelijkheden om op andere technologieën aan te sluiten.

Concreet is mijn vraag: kennen jullie (betaalbare) adapters / kabels om Thunderbolt aan te sluiten op USB (3.0) of eSata?

Ik heb al even zitten googlen, maar vooralsnog zonder gewenst resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:48

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Definieer betaalbaar. Je hebt er maar een paar opties in. Er is er een van Belkin maar met zo'n 250-300 euro is die niet echt goedkoop.

Dan heb je nog de Matrox DS1 die voor $50 minder wordt verkocht. Een simpele kabel/adaptor van een paar tientjes ben ik ook nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18
ankhie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:09:
Dan heb je nog de Matrox DS1 die voor $50 minder wordt verkocht.tegengekomen.
Dát woord had ik even overheen gelezen en zat al klaar om zo'n ding te gaan bestellen :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
Ik zat met "betaalbaar" te denken aan een paar tientjes.

Zijn er geen andere opties dan bovengenoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:48

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik ben ze zelf ook nog niet tegengekomen. Had er wel graag eentje gehad, gezien ik USB 2.0 het enige minpunt van mijn iMac late 2011 vind. En ben het ook met je eens dat 300 euro voor zo'n dock gewoonweg teveel is.

Misschien dat wat meer concurrentie de boel goed doet. Wat voor apparatuur wilde je dan aan de USB gaan hangen? Harde schijven zijn er inmiddels (en redelijk betaalbaar) voor Thunderbolt. Heb je ook meteen de snelheidswinst te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:36
deze heb je ook nog; (thunderbolt naar e-sata)

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
Reden van vragen: heb in een opwelling een externe hard disk met alleen thunderbolt aansluitingen gekocht, ervan uitgaande dat die wel op usb of esata viel aan te sluiten. Maar dat valt dus tegen...

Heb zelf een witte Macbook, maar die heeft weer geen thunderbolt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:36
Nee , zo werkt het niet .
Thunderbolt is een enkel richting straatje. Je kan van thunderbolt alles maken , andersom niet.

Heb je het online aangekocht ? Dan kan je het in de eerste paar weken na aankoop retourneren :)
Pagina: 1