Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvda
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een aansluit probleem. Ben zelf niet erg technisch dus hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb hier een xbox 360, digitale tv kastje, boxjes en laptop staan. Het probleem is dat het scherm geen boxen in zich heeft en dus geen geluid produceert. De externe boxjes kunnen wel aangesloten worden op de laptop en het digitale tv kastje, maar niet op het scherm of de xbox. Ergo, geen geluid als ik ga gamen. Daar komt bij dat ik het beetje zat wordt om hdmi kabels te moeten switchen bij het scherm om te wisselen tussen tv, laptop, xbox etc.

Een optie is een tv kopen met meerdere hdmi outputs, maar het scherm voldoet verder aan alle eisen dus doe ik nog liever niet. Is het ook mogelijk om een soort media center tussen dit alles te zetten om zo het probleem op te lossen? Of wellicht zijn er nog andere opties. Ik hoor het graag en alvast bedankt.

ps: hoop dat ik op de juiste plek zit op het forum, anders wordt ik graag doorverwezen naar het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je kan een receiver kopen met HDMI out, daar kan je bijv. 3 HDMI kabels in doen waardoor het geluid via je receiver loopt, en de HDMI out doe je in de tv.
Op die manier heb je altijd geluid, maar de receiver moet wel genoeg HDMI ingangen hebben voor jou doeleinden natuurlijk :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvda
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-11-2020
Oke, dankje! Dat wordt dus een receiver zoeken met 3 hdmi in kanalen en 1 hdmi out kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
afvalzak schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:00:
Je kan een receiver kopen met HDMI out, daar kan je bijv. 3 HDMI kabels in doen waardoor het geluid via je receiver loopt, en de HDMI out doe je in de tv.
Op die manier heb je altijd geluid, maar de receiver moet wel genoeg HDMI ingangen hebben voor jou doeleinden natuurlijk :P
kan, maar is nogal met een kanon op een mug schieten. Je kan ook al af met een HDMI-switch waar je al je devices op hangt, en daar vandaan weer met HDMI naar je TV toe. Tussen je HDMI-switch en je TV kan je vervolgens weer een converter plaatsen die audio omzet naar het door jouw gewenste connectie-type (SPDIF / analoog), en je beeld weer door stuurt naar je TV. Zodoende heb je vanaf elk input-device dus het geluid over je speakers.
Uiteraard is een knappe receiver een stuk beter mbt geluidskwaliteit, maar is ook een aanzienlijk duurdere oplossing en veel meer dan waar TS om vraagt.
Als TS geen bezwaar heeft tegen 2e hands hardware, dan zou ik wel weer een receiver aanraden. Een switch met converter is al gauw rond de 150,-
Voor pakweg 200,- kom je op de 2e hands markt al aardige receivertjes met speakers tegen die waarschijnlijk al vele malen betere geluidskwaliteit bieden dan de oplossing met switch en converter naar de huidige speakertjes toe.

iRacing Profiel