[PS3] Dust 514

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

[PS3]Dust 514 Topic

Introductie

Ik dacht dat het wel tijd werd voor een Dust 514 topic. Toch een shooter die steeds meer en meer spelers aan het trekken is in de Open beta. En dus gratis te downloaden via de PSN store.

Wat is Dust 514? Een shooter exclusief (nog?) voor de Playstation 3. Geplaatst in het Eve Online universum, is dit een spel die voor het eerst een grote PC MMO moet gaan combineren met een FPS. Alles speelt zich af op 1 server, zowel de space battles en trade (Zoals in Eve) en de gevechten op planeten om voor je Corporation (guild) deze te veroveren en vast te houden.

Fitting en Character

Op het moment dat je voor het eerst een character aanmaakt zal je al een verschil zien met veel andere FPS games op dit moment. Je begint in je eigen personal chamber. Hierin kan je alles doen wat voor de game belangrijk is. Nieuwe wapens en gear kopen, deze equippen en dropsuits maken.

Dropsuits zijn het belangrijkste op dit moment in Dust. Ze komen in enkele varianten:

Medic

Lage Shields en HP, maar kunnen mensen weer reviven mochten ze doodgaan. Onmisbaar in de grote gevechten. Later kunnen ze ook bepaalde wapens krijgen die andere spelers kunnen healen.

Heavy

Gemiddelde Shields, en zeer veel HP. Deze mensen lopen op de frontline met zware wapens en zorgen dat er niks langs komt.

Sniper

Als het liggen op een heuveltje met een wapen je wat lijkt, dan is Sniper voor jou. Zeer snelle dropsuits die Veel moeten bewegen om toch constant het beste schot te kunnen maken.

Asault

De frontline fighter. Met machine guns, grenades of andere wapens staan deze net iets onder de heavies. Ze leveren survivability in om sneller te worden.

Anti Armor
Grote launchers, langzame dropsuits, maar geen tank die het overleefd als jij langs bent geweest.

Wat maakt de game anders

Voor de gemiddelde shooter speler klinkt bovenstaande als standaard gebeuren. Verschillende roles, en wat standaard "verover X" meuk. Maar Dust 514 probeert dit totaal te veranderen door Dropsuits zeer aanpasbaar te maken.
Op dit moment beschikt elke dropsuit over Fittings. Verschillende items die gekocht moeten worden, en daarna ge-equipped worden. Denk hierbij aan:

Main Weapon
Sidearm
Grenade
Support
Low Slots (snellere shield regen, of meer stamina om te sprinten)
High Slots (Life regen, Meer shield power etc)

Echter is het wel zo, elke dropsuit kan maar een max CPU/Load aan. Dit betekend dat je niet lukraak de beste gear kan pakken en deze kan equippen. Je moet echt goed in de gaten houden wat je suit aankan.

Nu heb ik het al enkele keren over kopen. Dit kan op 2 manieren:

1.) Isk (currency) wat je via battles verdiend. Deze krijg je redelijk wat. En gaat snel omhoog.
2.) Aurum. Real life currency. Hiermee kan je wat kleine boosts kopen, maar het is op dit moment nog geen pay2win te noemen.

Skills

Ook zijn er in Dust skills te leren, die ervoor zorgen dat je meer damage doet, sneller kan reloaden of net dat wat meer shiney weapon kan equippen. Elke Battle, en elk uur dat je uitgelogd bent, bouw je skillpoints op. Deze kan je besteden om dit te leren. Bijvoorbeeld:
Assault Rifle increased je damage met Assault Rifles met 5% per level hierin, tot een max van 5 levels.
Elk level kost meer, en als je aardig wat speelt, ben je ongeveer 2 a 3 jaar bezig om alle skills te maxen.

Note: Dit is een work in progress, plaatjes en meer info komen er asap bij!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Ik heb 'm inmiddels alweer verwijderd van de PS3. Controls voelen behoorlijk lomp aan...niet lekker smooth. Als je weet waar de spawnplekken zijn, dan is het een rapefeest.
Er is nog een hoop te verbeteren voordat dit een goede game gaat worden.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Er is al een topic hoor. Alleen niet echt veel volk. ;)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon geen ander topic vinden, maar als je een link hebt naar een 'beter' / 'ouder' topic, graag.

Anyway, momenteel is EVE Fanfest bezig, en daarmee ook een beetje Dust Fanfest. Gisteren was de Dust 514 keynote, die hier terug te zien is: http://www.twitch.tv/ccp/c/2204060 . Ook de komende dagen zullen er nog sessies over Dust zijn (kijk onder video's in CCP's twitch channel, er zullen de komende dagen meer verschijnen) en nieuwtjes naar buiten komen.

Het belangrijkste nieuws (was al wat eerder bekend, maar nu met meer details) op korte termijn is in ieder geval dat op 6 mei een nieuwe build, 'Uprising', uitkomt met heel veel verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik hoop het echt, het pay2win gehalte heeft er voorlopig voor mij voor gezorgd dat ik er mee gestopt ben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan jij zeggen wat specifiek 'pay2win' is naar jouw mening? Ik zie wel veel 'pub stompers' met zeer duur en geavanceerd spul (tanks e.d.), maar die zijn niet precies pay2win, want ze zijn vaak zo goed vergeleken veel public players dat ze nauwelijks geld verliezen zelfs als ze een slecht team hebben. Er moet daar wel meer balans in komen en daar wordt naar gekeken (match maker tweaks met skill based mm werd genoemd bijvoorbeeld in een presentatie vandaag).

Ik maak me meer zorgen over de koppeling met EVE, en dat de enorme influx van Isk uit EVE de balans tussen Dust players die deel uitmaken van EVE alliances en onafhankelijke Dust players volledig zullen verstoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bepaalde suits e.d die gewoon niet gedestroyed kunnen worden. Moet ik wel zeggen dat ik maanden geleden voor het laatst heb gespeeld.

Balans van isk gaat er nooit komen.

Ik verdien in Eve in een rustig casual weekendje 300+ miljoen. Daarmee kan je in Dust bijna alles kopen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je BPO's van suits, zodat gebruik feitelijk gratis is na de initiele aankoop? AFAIK zijn de meeste van deze suits beter dan starter gear, maar is er beter spul beschikbaar dat alleen voor Isk te koop is, dus uiteindelijk is het niet pay2win.

Mbt Isk: Ik verbaas me dat ze niet een andere currency in Dust gebruiken zodat ze een dynamische conversion rate kunnen gebruiken. Het huidige plan is om een tax rate te gebruiken (ze spraken van 25% to 95%, maar op de sheet stond 0% tot 99%), en om de prijzen in Dust te verhogen als er te veel Isk beschikbaar komt.

Verder heb ik niet zo veel problemen met mensen die actief iets doen om geld te verdienen in EVE en dat gebruiken in Dust. Ik heb zelf een paar bil Isk op mijn inactieve accounts in EVE die ik tzt waarschijnlijk naar Dust verschuif. Ik voorzie echter veel problemen met grote alliances / coalities met grote voorraden Isk door moon mining e.d. die de meta-gaming van Dust zo sterk beinvloeden dat groepen die uit Dust voortkomen nooit een kans maken zonder een 'pet' te worden van de EVE coalition. "And so the blue donut continues".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein bumpje.

Vandaag is de nieuwe Dust build "Uprising" uitgekomen. De belangrijkste wijzingingen zijn:
- updated graphics : dingen zien er meer sexy uit en er is betere performance
- skill restructure: alle skills zijn aangepakt, met een duidelijker structuur, diepere specializatie (maar ook wat nieuwe SP sinks). alle huidige SPs zijn gereset zodat je opnieu kan kiezen waar je in wil specializeren
- updated UI: een aantal verbeteringen van de UI zoals inloggen (vooral sneller), skill tree (iets duidelijker / minder saai), spawn screen (iets duidelijker, maar wel wennen), wat meer stat screens tijdens en na battle
- nieuwe 'racial' drop suits / vehicles met eigen bonus: voor ieder van 4 rassen zijn er nu varrianten van dropsuits en vehicles. De reeksen zijn nog niet helemaal compleet (bijv alleen Amarr heavy suit) maar dat komt binnenkort
- uitgebreide rebalance: guns, suits, mechanics ... er is heel veel aangepast waardoor de game best anders speelt. bijv de 'view range' is veel kleiner waardoor de radar minder info bevat en je meer echt om je heen moet kijken om enemies te vinden
- Planetary Conquest: een nieuwe, belangrijke link tussen EVE Online en Dust 514, waar spelers districten op planeten kunnen veroveren die Dust spelers geld oplevert en EVE spelers in hun coalitie extra voordelen oplevert in space
- Factional Warfare aanpassingen: een andere link tussen EVE en Dust is aangepast om logischer te zijn (je kan nu echt een kant kiezen in het conflict)
- Star map: de link tussen EVE en Dust is ook beter door de Dust speler een star map UI te geven die gebruikt wordt om het gedeelde universum te tonen en koppelingen zoals PC en FW te ontsluiten

Op 14 mei wordt de 'beta' sticker van Dust 514 afgehaald en dan komen er een aantal nu nog 'verborgen' updates beschikbaar, zoals een nieuwe game mode, nieuwe maps en nieuwe suits / wapens.

Kortom, als je Dust nog niet heb geprobeerd is dit een goed moment om het te gaan proberen, en als je Dust al eeder speelde maar niet zo goed vond, probeer het dan nu eens opnieuw, want er is veel veranderd. Het is een ingewikkeld, diep spel dus benader het niet alleen als een shooter maar meer als een MMO en neem je tijd ervoor om het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:31
Ik speel nu ook DUST514 naast EVE, bijna dezelfde character name in DUST als in EVE. Heel erg wennen aan een shooter met de controller, maar ik wil mezelf blijven dwingen de controller gebruiken en niet terug te vallen op toetsenbord+muis.

Eerste ervaringen:
- Grote maps, moet ze echt leren kennen
- Heb behoefte aan voorbeeld fittings, lastig te vinden
- De hoeveelheid ISK / SP die je verdient in matches gaat niet heel hard als beginner, alle boosters zijn meer dan welkom
- Ik kom niet veel voice comms tegen in het NPC corps, zeker niet in instant battles
- Lastig een dust-corp te vinden aangezien alle EVE-corps er ook tussen staan

Verder gewoon erg gaaf spel, blijft me interesseren, zelfs na een loss-streak van een tiental matches met veel deaths.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuwe maps mag ook wel, zijn er nog veels te weinig. Hoewel het spel zeker potentie heeft, heeft het voor mij nog te weinig om echt leuk te zijn.

Vooral omdat ik vandaag (weer) met het volgende zat:

6 tegenstanders
2 in mijn team, waaronder ik

en dat wordt een beetje vermoeiend als je dat vaker tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
lanerios schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:41:
Nieuwe maps mag ook wel, zijn er nog veels te weinig. Hoewel het spel zeker potentie heeft, heeft het voor mij nog te weinig om echt leuk te zijn.

Vooral omdat ik vandaag (weer) met het volgende zat:

6 tegenstanders
2 in mijn team, waaronder ik

en dat wordt een beetje vermoeiend als je dat vaker tegenkomt.
Daarvoor moeten er juist meer mensen gaan spelen, zodat je (net zoals in EVE) rookies hebt voor de vulling van de battles. De rookies worden vanzelf beter natuurlijk...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
Vandaag gaat het beta-label van Dust514 af... op 5-14... :)

Pagina: 1