Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Verwijderd
Of bedoel je of het mogelijk is dat de vorige eigenaar Cyanogenmod heeft gemanipuleerd? Cyanogenmod zelf is voor zover bekend betrouwbaar; het is een uiterst bekende ROM/groep voor ontzettend veel verschillende telefoons. Ik acht de kans dat daar zelf iets mis mee is vrij klein, of niet groter dan bij andere grote partijen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik een leek ben op smartphone gebied, maar als het net zo werkt als een pc kan er e.a op de achtergrond draaien.
Of ben ik een beetje paranoïde
Verwijderd
Je zou natuurlijk kunnen denken dat de vorige eigenaar de geïnstalleerde ROM heeft gemanipuleerd (bijvoorbeeld voor installatie), maar dat lijkt me niet heel erg waarschijnlijk.Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:55:
Als je een full wipe hebt uitgevoerd acht ik de kans minimaal. CyanogenMod is een enorm bekend community rom groep.
Ja, maar dat hoeft niet verkeerd te zijn. Als je het zeker wilt weten kan je zelf een Cyanogenmod-ROM downloaden en installeren. Dat is als het goed is ontzettend makkelijk op een al geroote telefoon. Dan hoef je je alleen nog maar 'zorgen' te maken over een algemeen stukje spyware in alle Cyanogen-ROMs, maar weet je absoluut zeker dat de vorige eigenaar niets heeft achtergelaten.
Je kan daarna de telefoon vaak weer unrooten voor het dagelijks gebruik, dan gaat kwaadaardige meuk installeren nog lastiger.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 13:07 ]
Welke rom is het stabielst voor de galaxy s i9000?
De roms en apps die je op je telefoon zet kan je gewoon op je pc zelf scannen lijkt mij op vervuiling?
[ Voor 12% gewijzigd door BakkerBolletje op 01-03-2013 13:07 ]
Als je ze van xda haalt hoef je geen zorgen te maken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Dat kan wel, maar ik betwijfel of je PC-scanner virussen en malware voor Android herkent. Ik denk het niet, eerlijk gezegd.BakkerBolletje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:06:
De roms en apps die je op je telefoon zet kan je gewoon op je pc zelf scannen lijkt mij op vervuiling?
Apps doe je via de Play-store van Android zelf als je je zorgen maakt om malware, want via minder legale wegen is dan vragen om problemen. Let ook in de Play-store op de permissies, comments en wie de maker is. Zoals gezegd is de gebruiker het grootste risico.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Lees je even in in de topics die betrekking hebben op je toestel, en kijk ook even op xda-developers.com.
Veel plezier!