Probleem: 2 routers, een bridge en een omvormer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492548

Topicstarter
Beste forumleden, ik heb een probleem.

Thuis heb ik mijn thuisnetwerk uitgebreid met een extra router om b&b gasten te kunnen voorzien van internet. Tevens heb ik recent 40 zonnepanelen geplaatst die via een omvormer stroom leveren. Deze omvormer beschikt over een draadloze verbinding waarmee ik op internet kan inzien wat de zonnepanelen leveren etc. De omvormer moet ik laten verbinden met deze 2e router (vanwege afstand tot het huis).

Een schematisch overzicht van mijn netwerk:

Router--->draadloos verbonden met een bridge---->bekabelde verbinding met een draadloze router---->draadloze verbinding met de omvormer.

Mijn pc heeft internetverbinding via de eerste router. Nu moet ik op een of andere manier die omvormer kunnen toevoegen aan de draadloze verbinding van de tweede router. Ik kan deze nerges vinden in mijn thuisnetwerk. Wat nu? Alle ideeen/suggesties zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 23:05
Je zal waarschijnlijk je router naar ja omvormer moeten instellen als accespoint.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Is dat wel verstandig? Want dan krijg je je gasten binnen je privénetwerk. Ik zou dan liever met 'n apart vLAN werken. (Ik weet dat 't n beetje offtopic is, maartoch)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 23:05
ShadowAS1 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:27:
Is dat wel verstandig? Want dan krijg je je gasten binnen je privénetwerk. Ik zou dan liever met 'n apart vLAN werken. (Ik weet dat 't n beetje offtopic is, maartoch)
Zou zeggen dat je op router 1 het vlan regelt en router 2 gewoon als acces point te gebruiken?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...