Hoi allemaal,
Ik heb een bedraad UPC modem (merk Arris) en een draadloze router (zie titel). Nu is het zo dat mijn apparaten (bedraad en draadloos) allemaal verbinding hebben met mijn router. Het probleem is dat ik soms internet heb en soms niet. Ik heb geen gegevens op de router aangepast en heb de laatste firmware erop staan. Wat ik doe is het volgende:
- opstarten modem
- na 5 minuten opstarten router
- iets later opstarten (bedrade PC)
Wanneer ik nu internet heb, heb ik dit maar voor een bepaalde periode, varierend van een half uur tot 3,5 uur. De verbinding met de router blijft wel werken. In de log van de router staat op een gegeven moment 'No PHY link' en dat is volgens mij het moment dat het fout gaat. Het 'Link' lampje op mijn modem brandt dan ook niet.
Het komt ook voor dat ik helemaal geen internet krijg en dat het Link lampje op mijn modem helemaal niet brandt. Ik heb ook al tussenpozen van een uur geprobeerd bij het opnieuw opstarten van mijn modem.
De ipconfig gegevens die mijn bedrade PC geeft wanneer de internetverbinding is verbroken zijn:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . : sitecomwl342
Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-1E-8C-69-D0-8C
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Monday, February 25, 2013 8:22:19 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Thursday, February 23, 2023 8:22:19
PM
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb een bedraad UPC modem (merk Arris) en een draadloze router (zie titel). Nu is het zo dat mijn apparaten (bedraad en draadloos) allemaal verbinding hebben met mijn router. Het probleem is dat ik soms internet heb en soms niet. Ik heb geen gegevens op de router aangepast en heb de laatste firmware erop staan. Wat ik doe is het volgende:
- opstarten modem
- na 5 minuten opstarten router
- iets later opstarten (bedrade PC)
Wanneer ik nu internet heb, heb ik dit maar voor een bepaalde periode, varierend van een half uur tot 3,5 uur. De verbinding met de router blijft wel werken. In de log van de router staat op een gegeven moment 'No PHY link' en dat is volgens mij het moment dat het fout gaat. Het 'Link' lampje op mijn modem brandt dan ook niet.
Het komt ook voor dat ik helemaal geen internet krijg en dat het Link lampje op mijn modem helemaal niet brandt. Ik heb ook al tussenpozen van een uur geprobeerd bij het opnieuw opstarten van mijn modem.
De ipconfig gegevens die mijn bedrade PC geeft wanneer de internetverbinding is verbroken zijn:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . : sitecomwl342
Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-1E-8C-69-D0-8C
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Monday, February 25, 2013 8:22:19 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Thursday, February 23, 2023 8:22:19
PM
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?