Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 16:44
Hey allen,

ik zit te twijfelen tussen 2 NAS systemen, dit omdat ik de ibood hunt gemist heb, anders was de keuze eenvoudig. Nu niet meer zo, omdat het prijsverschil nogal groot is.

Ik twijfel tussen deze 2: http://tweakers.net/price...-disk-station-ds211j.htmlSynology Disk Station DS211J - deze kost 172 euro

http://tweakers.net/price...sharecenter-dns-320l.html
D-Link ShareCenter DNS-320L - deze kost 76 euro

Zoals jullie zien een groot prijsverschil, maar daarvoor is volgens mij de Synology wel weer veel sneller.

Mijn vraag is wat te doen? Ik wil de NAS voornamelijk gebruiken als downloadserver, en films e.d. (max 10 GB groot) vanaf te streamen. Verder 1x per week vanuit de pc en laptop een backup naar toe maken, liefst op een aparte partitie.
Eigenlijk is de vraag of de D-Link goed genoeg is voor me, en of er andere voordelen nog aan de Synology zitten.

Prijsverschil is nu helaas erg groot, tijdens de hunt was dat minder, maar hij kwam niet meer langs helaas.

Alvast bedankt!

p.s. ik krijg de pricewatch links niet voor elkaar

[ Voor 44% gewijzigd door SpeciesXX op 01-03-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43
De Synology staat als best-buy op de frontpage vandaag:
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013

Wel de DS212J ipv de 211

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
RocketKoen schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:42:
De Synology staat als best-buy op de frontpage vandaag:
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013

Wel de DS212J ipv de 211
Ye, het is zeker een goeie, maar is dat 100 euro meer waard. Of ik wacht op een volgende actie en hoop dat de prijs dan wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 13:01
Ik heb toch het idee dat je hier een sinaasappel met een mandarijn aan het vergelijken bent. Als ik de D-link specs goed gezien heb, dan kan een Synology toch wel veel meer dan de D-link. Het ligt dus aan jouw gebruikerswensen of die dat extra geld waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Jab65 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:13:
Ik heb toch het idee dat je hier een sinaasappel met een mandarijn aan het vergelijken bent. Als ik de D-link specs goed gezien heb, dan kan een Synology toch wel veel meer dan de D-link. Het ligt dus aan jouw gebruikerswensen of die dat extra geld waard is....
Wat is je advies als ik enkel bestanden wil streamen naar de mediaspeler, en de NAS als downloadserver wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43
SpeciesXX schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:18:
[...]

Wat is je advies als ik enkel bestanden wil streamen naar de mediaspeler, en de NAS als downloadserver wil gebruiken?
ligt er aan wat je onder downloadserver verstaat.
de D-link heeft een torrent client. Maar veel meer kan hij geloof ik niet.

Op de synology kun je sickbeard, couchpatato en usenet gebruiken. Ook zit je niet vast aan de bijgeleverde media streamer, maar kun je bijvoorbeeld plex gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 13:01
SpeciesXX schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:18:
[...]
Wat RocketKoen al zegt: de torrentfunctionaliteit vind je vrijwel overal terug. Usenet ondersteuning is al een heel ander verhaal en daarvoor kom je al snel uit op Synology, Qnap of Netgear. Naast Sickbeard en Couchpotato zijn Headphones, SABnzbd of NZBget ideale programma's. Lees je hier wel goed in: uit forum berichten meen ik wel eens op te maken dat de j varianten van Synology achterblijven (tekortschieten is hier een te groot woord) qua performance.

Heb zelf een Qnap TS-119 (ook instapmodel ;) ) die meerdere programma's draait, maar ook daar wordt bijvoorbeeld Spotweb toch al wel irritant traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Als ik het goed begrijp is een media streamer enkel nodig als ik direct naar de TV wil streamen toch? Via DLNA? Ik heb een mediaspeler voor het afspelen, dus heb ik dat deel niet nodig?

Bedankt voor de adviezen, ik zal me eens gaan inlezen in de verschillende programma's e.d. en kijken wat ik eventueel wel en niet wil.

Wat ik zo lees is in principe de D-Link voldoende voor simpel te streamen, maar kan een Synology inderdaad meer.

Edit: heb gekeken naar die extra applicaties. Leuk spul, maar voor nu allemaal niet nodig. Ik denk er nog even over na, maar waarschijnlijk ga ik voor de D-Link. Enige minpuntje is wellicht de snelheid, maar van de andere kant stream ik toch alles.

[ Voor 22% gewijzigd door SpeciesXX op 01-03-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 19:55
Juist dat laatste zou ik bezorgd over zijn en ik heb ik vraagtekens bij. Ik vraag me af of een standaard NAS geschikt is om FullHD / 3D / Bluray films te streamen naar je TV of HTPC.
Ik ben bang dat hij tekort komt in rekenkracht, maar heb hier helaas geen ervaring mee.
Als oplossing zou je daarvoor een Synology met een + kunnen kopen, die hebben volgens mij een 2Ghz processor, wellicht dat dit snel genoeg is.

Ben benieuwd wat de ervaringen zijn van de medetweakers, wat voor CPU kracht heeft hun NAS en welk formaat films kunnen ze daar moeiteloos mee streamen?

Wil eigenlijk een NAS kopen of een zelfbouwservertje.
Ik wil er automatisch op kunnen downloaden via usenet.
En vervolgens wil ik deze films/blurays kunnen streamen over mijn netwerk naar een TV/receiver/htpc oid.
Meer hoeft hij wat mij betreft niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:52

lasharor

7 december 2004

RegurBellej schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:54:
Juist dat laatste zou ik bezorgd over zijn en ik heb ik vraagtekens bij. Ik vraag me af of een standaard NAS geschikt is om FullHD / 3D / Bluray films te streamen naar je TV of HTPC.
Ik ben bang dat hij tekort komt in rekenkracht, maar heb hier helaas geen ervaring mee.
Als oplossing zou je daarvoor een Synology met een + kunnen kopen, die hebben volgens mij een 2Ghz processor, wellicht dat dit snel genoeg is.

Ben benieuwd wat de ervaringen zijn van de medetweakers, wat voor CPU kracht heeft hun NAS en welk formaat films kunnen ze daar moeiteloos mee streamen?

En vervolgens wil ik deze films/blurays kunnen streamen over mijn netwerk naar een TV/receiver/htpc oid.
Zolang je niet met extreem hoge bitrates gaat streamen én/of niet aan transcoding doet moet streamen naar een media player geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 13:04
Mijn Qnap TS-119 kan met gemak alle soorten formaten streamen. Bedenk wel dat de NAS het beeld niet opbouwt he, het levert simpelweg de data. Verkeer tussen mijn HTPC en de NAS kan wel oplopen tot 600-650Mbit. Bedenk dat een blu-ray stream rond de 30Mbit bedraagt.

De load balancing is ook uitstekend te noemen. Het downloaden/uitpakken/etc hoef ik niet te pauzeren zodra ik een film/serie ga kijken. Waarbij mijn NAS nog echt een instapper is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38
lasharor schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:00:
[...]

Zolang je niet met extreem hoge bitrates gaat streamen én/of niet aan transcoding doet moet streamen naar een media player geen enkel probleem zijn.
Ik doe met mijn 108J gewoon HD-films naar mijn pch-200 doorgooien. Wel via bekabeling. Nooit last van stottering. Zolang je de J niet laat transcoden kunnen ze alles aan. Zelfs BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
jens17 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:16:
Mijn Qnap TS-119 kan met gemak alle soorten formaten streamen. Bedenk wel dat de NAS het beeld niet opbouwt he, het levert simpelweg de data. Verkeer tussen mijn HTPC en de NAS kan wel oplopen tot 600-650Mbit. Bedenk dat een blu-ray stream rond de 30Mbit bedraagt.

De load balancing is ook uitstekend te noemen. Het downloaden/uitpakken/etc hoef ik niet te pauzeren zodra ik een film/serie ga kijken. Waarbij mijn NAS nog echt een instapper is. :)

[...]
Bedankt voor je bericht. Dus als ik je goed begrijp, een DS112/DS113 of DS212/DS213 zou waarschijnlijk al genoeg rekenkracht hebben om te dienen als centraal download- en streamstation? Want de HTPC levert toch het grafische werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38
RegurBellej schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:17:
[...]

Bedankt voor je bericht. Dus als ik je goed begrijp, een DS112/DS113 of DS212/DS213 zou waarschijnlijk al genoeg rekenkracht hebben om te dienen als centraal download- en streamstation? Want de HTPC levert toch het grafische werk...
Absoluut.
En de + van vorig jaar is ongeveer gelijk aan de normale versie van dit jaar qua rekenkracht.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 02-03-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Wat ik zo in de reviews lees (als ik het goed begrepen heb) moet de zelfs de D-LINK al voldoende zijn voor films te streamen. Wellicht niet full Blu-ray, maar full HD toch wel hoor.

Ook al kan ie maar 5 mb / s streamen, dan moet je al een film hebben van 27 GB (bij anderhalf uur film).
Dus lijkt me wel dat ie dat aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:22
Vergis je je niet tussen bits en bytes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Wat ik zo snel lees niet. Ik weet niet of ik mag linken naar een andere site?

Er staat:
' Door middel van de NAS Performance Tester 1.2 software hebben we allereerst de maximale doorvoersnelheid bepaalt. Hiertoe lezen en schrijven we een bestand van 1000 MB van en naar de NAS. De resultaten staan in onderstaande grafieken:'

Nas Perf. tester 1.2 disk read: 51,9 MB/s
Nas Perf. tester 1.2 disk write: 27.9 MB/s

'De Intel NASPT test de prestaties van een NAS door het simuleren van diverse praktijksituaties. In alle gevallen worden de prestaties opgegeven in megabytes per seconde. Onderstaande grafieken tonen de resultaten:'

Intel NASPT - HD Video playback: 32,2 MB /s
Intel NASPT - 2xHD Video playback: 32,2 MB /s
Intel NASPT - 4xHD Video playback: 40.6 MB /s
Intel NASPT - HD Video playback + record: 30.3 MB /s

Intel NASPT - File copy to NAS: 25.1 MB/s
Intel NASPT - File copy from NAS: 33 MB/s

[ Voor 13% gewijzigd door SpeciesXX op 03-03-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SpeciesXX schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:18:
Wat ik zo in de reviews lees (als ik het goed begrepen heb) moet de zelfs de D-LINK al voldoende zijn voor films te streamen. Wellicht niet full Blu-ray, maar full HD toch wel hoor.

Ook al kan ie maar 5 mb / s streamen, dan moet je al een film hebben van 27 GB (bij anderhalf uur film).
Dus lijkt me wel dat ie dat aan kan.
Ik zou me niet te veel blindstaren op prijs. De D-Link is met alle respect gewoon een harddisk met netwerk aansluiting en een paar extra's. Niets bijzonder. De Synology is een echte NAS met goede NAS software en mogelijkheden. Hier ga je zeker meer plezier van hebben, ook al is het omdat de Synology veel populairder is en er dus veel meer over te vinden is. Aangezien je je geld maar 1x kan uitgeven zou ik je adviseren de Synology te kiezen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Da's ook weer zo. Kan denk ik beter wachten op de volgend ibood hunt en dan een 2 bay synology aanschaffen voor een leuk prijsje. 4 bay is me net iets te duur, en in RAID zetten doe ik de boel toch niet.

Bedankt voor de tips en raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
maartend schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:23:
[...]

Absoluut.
En de + van vorig jaar is ongeveer gelijk aan de normale versie van dit jaar qua rekenkracht.
Thanks again ;) Ik denk dat ik me ga focussen op één van de standaard versies van Synology, dus niet de "J" of de "+". De DS212 of de DS213, wellicht de enkele schijf variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 23:19
SpeciesXX schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:20:
Kan denk ik beter wachten op de volgend ibood hunt en dan een 2 bay synology aanschaffen voor een leuk prijsje.
Kan je doen maar is wel redelijk moeilijk. Ik probeerde dit jaar ook voor een ds212J te gaan maar die krengen gingen zo snel weg hé.....

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Is dit nu wel of niet een NAS? pricewatch: Zyxel NSA325-EU01F

Staat bij netwerkschijven, maar bij winkels als NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Technisch gezien: ja, het is een Network Attached Storage. Het is echter een eenvoudig ding, vergeleken met NAS'en van Synology en QNAP. Alle waar voor z'n geld. Volgens mij kost een 2-drive Synoloy min of meer hetzelfde en kan veel meer.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Mede dat Synology en Qnap het super gemakkelijk maken om een combinatie van Sabnzbd, Couchpotato en Sickbeard te draaien, zou ik al voor deze twee merken gaan. Zoals al eerder opgemerkt, het voorzien van data op een thuis netwerk kan de instap NAS al.

Hoe hoger je gaat, hoe sneller de downloadsnelheid, maar ook hoe meer functies zoals raid en dergelijke. Daarnaast is meer schrijven niet perse noodzakelijk. Ik draai nu een single-bay met 2TB. Er staan onderhand 100 1080p films op die ik nog moet kijken. Niet om op te scheppen, maar om aan te geven dat er genoeg ruimte is.

Een NAS met twee hardeschijven is nog een stuk betrouwbaarder gezien je er dan één als backup kan gebruiken óf dubbele opslag hebt. Volgens mij kan je jouw plan prima uitvoeren en lekker voor een instap Synology gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021

Ik draai zelf met een DS210J en een Raspberry Pi met XBMC. Ik stream via NFS alleen maar mkv bestanden (720/1080) en draai intussen Sabnzbd en Sickbeard op mijn NAS. Alles werkt eigenlijk vloeiend, ik merk dan ook nooit een hapering.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Dan wordt het toch definitief een Synology. Zoveel mensen zeggen hetzelfde, en geven goed advies erover :). Nogmaals bedankt.

Waarschijnlijk wordt het een 2 bay, want 4 bay wordt wel erg veel. Wil niet in raid draaien, dus 4-6 TB moet toch echt wel voldoende zijn. Bestanden die ik echt wil backuppen kan ik dan nog altijd op de pc backuppen.

Ik ga eens even vergelijken en kijken welke het wordt. Ik laat jullie wel weten welke het wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
SpeciesXX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:47:
Dan wordt het toch definitief een Synology. Zoveel mensen zeggen hetzelfde, en geven goed advies erover :). Nogmaals bedankt.

Waarschijnlijk wordt het een 2 bay, want 4 bay wordt wel erg veel. Wil niet in raid draaien, dus 4-6 TB moet toch echt wel voldoende zijn. Bestanden die ik echt wil backuppen kan ik dan nog altijd op de pc backuppen.

Ik ga eens even vergelijken en kijken welke het wordt. Ik laat jullie wel weten welke het wordt :).
Dat raid zou ik nog maar even over nadenken ;). Ik heb ook twee apparte volumes, en morgen gaat een van mijn schijven voor de tweede keer in een jaar RMA. Vanaf volgende week draai ik weer Raid 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Je hoeft niet per se een Raid volume aan te maken. Je kan ook 2 schijven nemen en elk weekend schijf A backuppen naar schijf B. Je kan dat heel mooi schedulen in DSM. Het nadeel van Raid is immers: als je wat weg gooit, of er komt een virus op je data, ben je de sigaar. Zoals al vaker aangeveven: Raid is geen backup. Door een afzonderlijke backup te maken heb je de mogelijkheid terug te gaan in de tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 06-03-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Denk dat ik dat doe, want ik hoef niet de hele schijf te backuppen, enkel de belangrijke bestanden.

Heb even snel gekeken en denk dat het deze wordt: pricewatch: Synology Disk Station DS212J

Zijn nog wel andere 2 bays die iets snellen zijn, maar volgens mij voor wat ik wil is deze snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Microkid schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:01:
Je hoeft niet per se een Raid volume aan te maken. Je kan ook 2 schijven nemen en elk weekend schijf A backuppen naar schijf B. Je kan dat heel mooi schedulen in DSM. Het nadeel van Raid is immers: als je wat weg gooit, of er komt een virus op je data, ben je de sigaar. Zoals al vaker aangeveven: Raid is geen backup. Door een afzonderlijke backup te maken heb je de mogelijkheid terug te gaan in de tijd.
Zo had ik er nog niet naar gekeken 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Hebben jullie nog tips ten aanzien van harde schijven? Ik wil niet in raid schakelen, dus ik denk dat de WD Red geen voordeel heeft?

Dan is de keus eigenlijk wel of geen Green, en 5400 vs 7200 rpm?

Edit: hmm misschien is de WD Red toch nog niet zo'n gekke keuze voor een NAS, ook al schakel je niet in Raid. Heeft een lage power usage, 3 jaar garantie en lijkt toch wel beter voor een NAS.

[ Voor 32% gewijzigd door SpeciesXX op 06-03-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik wil juist wel de WD Red adviseren, deze is speciaal gemaakt voor NAS gebruik. Ben zelf overgestapt van WD Green naar WD Red en dat was een juiste keuze. Ja, ze zijn wat duurder, maar ook sneller en ik vertrouw op de speciale firmware voor nas gebruik (geen onnodige head parking en nog wat toeters en bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
SpeciesXX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:17:
Hebben jullie nog tips ten aanzien van harde schijven? Ik wil niet in raid schakelen, dus ik denk dat de WD Red geen voordeel heeft?

Dan is de keus eigenlijk wel of geen Green, en 5400 vs 7200 rpm?

Edit: hmm misschien is de WD Red toch nog niet zo'n gekke keuze voor een NAS, ook al schakel je niet in Raid. Heeft een lage power usage, 3 jaar garantie en lijkt toch wel beter voor een NAS.
Ik zou even op de synology website kijken voor een compatibility-lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
50Miles schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:30:
[...]

Ik zou even op de synology website kijken voor een compatibility-lijst.
Dat lijkt me het enige juiste antwoord! Zie bijvoorbeeld het Synology of Qnap topic voor alle problemen met niet-compatible hardeschijven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Die Reds staan iig netjes in de Synology lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
SpeciesXX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:35:
Dan zou je ze kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36
Synology!

Ik heb nu mijn 2e Synology in gebruik

De 1e was ik meen de DS209+ met RAID1 (ik gooi geen spullen per ongeluk weg).

Ik kwam echter al snel ruimte te kort en heb hem verkocht destijds en de DS1010+ + DX510 aangeschaft. RAID6 met 10x 2TB (= om en nabij 16TB ruimte dus).

Ik heb 1 keer een HDD fail mogen meemaken. Synology piepte ineens (bestanden gewoon benaderbaar, maar wel ZEER traag tov. normaal). Back-up HDD (lag klaar) erin gezet. DSM benaderd en na 36 uur was het herbouwen compleet. HDD is met RMA vervangen met een nieuwe, deze staat nu als back-up HDD weer klaar :)...

Mijn ergste nachtmerrie is ofc. als er 3 HDD's gelijk crashen of tijdens opbouw 2 HDD's extra uitvallen...

En voor diegenen die dan roepen, dan moet je het back-uppen... is mij wat te duur om 16TB te back-uppen (buiten dat het een eeuwigheid zou duren).

PS: Tip #1... als je nieuwsgroepen wilt gebruiken via Synology... probeer NZBGet erop te krijgen ipv SABnzbd (NZBGet had ik met glasvezel (100/100) 12MB gemiddeld... welke mijn NAS ook nog eens VEEL minder belaste dan SABnzbd dit deed en die haalde hooguit 6MB gemiddeld! Enige "nadeel" is dat NZBGet lastiger te installeren is en grafische interface ontbreekt (al kan dit blijkbaar wel, maar ik vond het teveel gedoe/lukte me niet).

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 06-03-2013 19:45 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:56
Nzbget is tegenwoordig net zo makkelijk te installeren als sabnzbd; dmv van een kant en klare package ( te vinden via synocommunity). Het heeft tegenwoordig een ingebouwde webserver en nette interface. Instellen is daarmee ook een stuk eenvoudiger geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 06-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Overigens ben ik zojuist van Sabnzbd 0.7.11 teruggegaan naar 0.5.4. Deze draait in mijn beleving velen malen soepeler op mijn DS210J. Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAbdy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-07-2022
SpeciesXX schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:35:
Ik weet niet of je de nas ondertussen al hebt besteld. Maar ik zou ook voor de WD RED gaan, ik heb zelf al 3,5 jaar een Synology DS409+ en nu pas geleden de WD RED schijven ingezet. Ik ben er zelf zeer tevreden over en heb tot dusver nog geen problemen gehad. Ze zijn dan wel wat duurder maar wel speciaal voor een nas gemaakt. Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar de WD RED schrijven.

Verder is het zoals meerdere hier hebben gezegd een Synology nas zeer goed. Zelf tot dusver geen problemen gehad. Ook het installeren van sabnzb, couchpotato en sickbeard is eenvoudig op te zetten.
Pagina: 1