Zoekende naar uitbreiding van het werkgeheugen op mijn Mobo loop ik tegen het volgende vraagstuk aan.
Aangezien ik zelf al reeds 4 GB Corsair geheugen op mijn Mobo heb zitten ben ik dus op zoek naar het zelfde soort geheugen om dit te kunnen uitbreiden naar 8 GB.
Echter is dit niet zo simpel als het lijkt.
Even kijken naar Corsair Dominator geheugen met dezelfde Freq spec's en capaciteit levert toch verschillende resultaten op.
En ook de nodige vraagtekens.
Hier wat gegevens:
In mijn eigen competoeter zit Corsair Dominator 2x 2 GB DDR-2 PC-2 8500 (1066) geheugen.
Op het geheugen staat de aanduiding: CM2X2048-8500C5D
Nu heb ik online geheugen gevonden; Corsair Dominator 2x2GB DDR-2 PC-2 8500 (1066) wat aanvankelijk hetzelfde lijkt als het geheugen in mijn competoeter.
Maar niets is minder waar.
Bij nader onderzoek blijkt de aanduiding af te wijken van mijn eigen geheugen:
Op dit geheugen staat de aanduiding: CMD4GX2M2A 1066C5
Ik krijg hier dus een partij koppijn van aangezien het vinden van het juiste geheugen nu begint te lijken op het zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
Mijn vraag is wat is het verschil tussen deze soorten geheugen daar deze beide 2 x2 GB zijn en beide op 1066Mhz draaien?
En kan ik deze toevoegen aan mijn competoeter?
Ik heb zelf het vermoeden van niet!
Aangezien ik zelf al reeds 4 GB Corsair geheugen op mijn Mobo heb zitten ben ik dus op zoek naar het zelfde soort geheugen om dit te kunnen uitbreiden naar 8 GB.
Echter is dit niet zo simpel als het lijkt.
Even kijken naar Corsair Dominator geheugen met dezelfde Freq spec's en capaciteit levert toch verschillende resultaten op.
En ook de nodige vraagtekens.
Hier wat gegevens:
In mijn eigen competoeter zit Corsair Dominator 2x 2 GB DDR-2 PC-2 8500 (1066) geheugen.
Op het geheugen staat de aanduiding: CM2X2048-8500C5D
Nu heb ik online geheugen gevonden; Corsair Dominator 2x2GB DDR-2 PC-2 8500 (1066) wat aanvankelijk hetzelfde lijkt als het geheugen in mijn competoeter.
Maar niets is minder waar.
Bij nader onderzoek blijkt de aanduiding af te wijken van mijn eigen geheugen:
Op dit geheugen staat de aanduiding: CMD4GX2M2A 1066C5
Ik krijg hier dus een partij koppijn van aangezien het vinden van het juiste geheugen nu begint te lijken op het zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.

Mijn vraag is wat is het verschil tussen deze soorten geheugen daar deze beide 2 x2 GB zijn en beide op 1066Mhz draaien?
En kan ik deze toevoegen aan mijn competoeter?
Ik heb zelf het vermoeden van niet!