[iPod Touch 4e Gen. + iOS 6.x] valt uit, batterij.NIET leeg!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Misschien is mijn vraag allang ergens in andere topics behandeld, maar het aantal topics is zóveel dat ik zo 1, 2, 3 geen (bevredigend) antwoord heb kunnen vinden. Dus excuses alvast indien deze tooic toch overbodig blijkt.

Want mijn vraag is supersimpel:

Mijn iPod geeft beneden de 10% batterijcapaciteit regelmatig meldingen dat ik snel aan de oplader moet, voordat de iPod uitvalt.

De ene keer “gehoorzaam” ik direct na zo'n melding en koppel ik m'n iPod gelijk aan de oplader (gewoon via USB-netstroom).

Maar andere keren negeer ik de bijna-lege-batterij-waarschuwing en ga ik door met iPodten totdat de iPod uit zichzelf uitvalt. En wat mij dan opvalt: koppel ik dán m'n iPod aan de USB-netstroomstekker, dan gaat hij gewoon weer aan en laadt op (uiteraard), maar eenmaal klaar voor gebruik (“slide to unlock”), dan toont de batterijindicator (die je alleen maar ziet als de iPod aan het opladen is) alweer bijna halfvol aan. Soms ook wel ietsje minder, maar de batterijindicator is dan al wél groen van kleur!

Ik zou verwachten dat de batterij nog praktisch leeg moet tonen (en een klein streepje rood van kleur), als ik m'n iPod blijf gebruiken tot aan het einde van de batterijcapaciteit en 'm vanzelf laat uitvallen.

Dus waar zit 'm dat verschil in? Waarom blijkt de batterij tóch nog niet zo leeg, terwijl hij wél uit zichzelf uitvalt na diverse genegeerde bijna-lege-batterij-waarschuwingen?

Trouwens: ook als m'n iPod is uitgevallen door een “lege” batterij en ik start 'm daarna gelijk weer op, dan geeft de kleine batterijindicator rechtsboven in het scherm vaak aan dat de batterij nog voor minstens een kwart vol is. Waarom kreeg ik dan bijna-lege-batterij-waarschuwingen?

Bij voorbaat dank aan een ieder die reageert.