• Oxiej
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik ga binnenkort mijn oude PC vervangen voor een nieuw systeem. Helaas niet heel veel verstand van zelf een systeem samenstellen dus vandaar dat ik graag wat advies wil.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik gebruik mijn computer als hoofddoel om mee te pokeren. Hier zit ook een aantal statistische programma's aan vast (postgresql) en die databases kunnen heel groot worden. Ik moet dus iets hebben met de focus op een snelle harde schijf (misschien exclusief voor de pokerdatabase?), een goede processor en de mogelijkheid om flink wat beeldschermruimte (2 schermen minimaal, ideaal een 3de erbij).

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik wil eigenlijk niet over de 1500 euro heen gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Er zijn 2 beeldschermen bij mijn huidige desktop die ik meeneem, een 21 inch dell en een 27 inch dell. Verder heb ik een 256GB SSD(samsung 830 series) schijf die ik kan meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Goede processor, snelle harde schijf, beeldschermruimte.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben wel voor een zo zuinig mogelijk systeem qua energieverbruik.

DIt heb ik it tot nu toe wel bedacht nodig te hebben, maar vooral qua moederbord/geluidskaart(EDIT:Bedoelde grafische kaart)/voeding weet ik er gewoon niet genoeg van af om een keuze te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 288,90€ 288,90
1MSI Z77A-G45€ 92,99€ 92,99
1Gigabyte GV-R797OC-3GD€ 343,80€ 343,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 109,90€ 109,90
1Antec Performance One P280€ 104,95€ 104,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,95€ 39,95
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 73,81€ 73,81
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,30€ 16,30
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 59,90€ 59,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.227,30

[ Voor 67% gewijzigd door Oxiej op 01-03-2013 01:53 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou die Seagate harddisk veranderen in een Western Digital Caviar Black want die staan toch wel er bekend om snel te zijn. En verder raad ik je aan om je Samsung 830 ssd te blijven gebruiken want de gewone 840 is minder als de oudere 830 tenzijn je de 840 Pro serie pakt.

Maar ik mis nog wel een aantal onderdelen zoals het moederboard, videokaart, voeding en dergelijke dus je zal het lijstje nog wat verder moeten gaan aanvullen.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 09:48
Qua moederbord ligt het er een beetje aan wat je ermee wilt. Hoe groot is de behuizing die je wilt, wil je gaan overklokken, etc. Geluidskaart is in principe niet nodig. Qua voedingen ben ik zelf erg gecharmeerd van de BeQuiet Dark Power Pro serie, wel redelijk duur, maar erg goede kwaliteit, stil en efficient. Ook zou ik niet de boxed cooler gebruiken voor je cpu. Kijk eens naar de Cooler Master 412S.

• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
ik zou sowieso geen 3770K pakken, je gaat volgens mij niet overclocken, dus heb je genoeg aan een i7 3770. en voor dat budget zou je ook 16gb ram kunnen pakken?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Die samsung 830 die je hebt is een uitstekende SSD, jammer dat die niet meer te koop is. ik had er graag één gehad. De samsung 840 is echter wat minder.

Die seagate barracuda zijn ook wel aardig snel: http://nl.hardware.info/r...ew-strijd-om-de-terabytes!

Ga je games op je PC doen? Zo ja, welke? en wat zijn je eisen qua graphics.

Een i7 3770k is al te veel van het goede denk ik. Met een i5 3570k zit je wel al goed ;) Als je erg fanatiek bent met die server moet je even bekijken hoe fanatiek. En of hypertreading daadwerkelijk nodig is.
De i5 heeft geen hypertreading. Voor de rest is deze gelijkwaardig aan de i7. En dus kan je dan beter de i5 nemen, als je niet goed die hypertreading gaat benutten.

Een i5 3570k zou in principie 3 schermen moeten kunnen aansturen (met games raadt ik de IGP van de i5 3570k af, en zou je dus een videokaart moeten nemen) Je moet dit wel op een bepaalde manier aansluiten. Er kunnen max 2 schermen aan de HDMI en DVI/VGA. Er moet dus displayport gebruikt worden. Ik weet niet meer precies hoe dit ook alweer zat.

我的名字是Mirno

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Hier zou je denk ik wel al voldoende aan hebben:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1MSI Z77A-G45 Thunderbolt€ 133,20€ 133,20
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 109,90€ 109,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 91,90€ 91,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 73,81€ 73,81
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,21

16GB RAM, 3TB hardeschijf, luxe behuizing en goede CPU koeler voor het overklokken.
Voeding is ook van goede kwaliteit en is zuinig ;).

Er zit overigens thunderbolt aansluiting bij, je kan er info over opzoeken, misschien leuk voor erbij? Echter kan het niet zo zijn (waarschijnlijk ook niet). Dan kan je uiteraard voor een goedkoper moederbord gaan.

我的名字是Mirno

• Oxiej
oeps ik zag dat ik per ongeluk geluidskaart had vermeld ipv grafische kaart. Ik zoek dus een goede grafische kaart voor tot 3 monitoren, maar hoef niet perse super grafics voor een spel als starcraft 2.

In relatie tot dat hyperthreaden, dit programma is juist specifiek ingesteld om alle threads te gebruiken (dus 2x zoveel met hyperthreaden) en ook de processor tot 100% te gebruiken. In die zin zit er dus geen limiet aan processor snelheid die ik kan gebruiken.

Thx voor de reacties, die behuizing ziet er erg nice uit.

Verder zie ik dat 1x 16gb alweer goedkopere is dan 2x 8gb ram. Wat is hier verder dan het verschil tussen? In mijn huidige setup heb ik 8gb en taxen deze programma's soms tot wel 6-6,5gig aan ram als ik aan het spelen ben.

is een 2de SSD echt overdreven? Als je specifiek kijkt naar dat hele database verhaal (kan best wel groot worden na een tijdje). Leek het mij slimmer om een SSD te hebben voor het operating system en wat games en andere programma's. Een HDD voor de pure data en dan die 256gb voor alleen de pokerdatabase/programma's.

Schiet ook net in mijn hoofd dat ik nog een goede netwerkkaart wil hebben. Gaat hier vooral om stabiliteit want ik heb een wifi repeater in mijn kamer hangen. Het signaal is dus sterk zat maar ik moet niet hebben dat de kaart wat kuren krijgt.

[ Voor 44% gewijzigd door Oxiej op 01-03-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem even reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 door, wellicht helpt het je. Daarnaast zou ik ook uitkijken naar de Best Buy Guide van Maart, die binnenkort gepost wordt op de frontpage.
Oxiej schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:58:
oeps ik zag dat ik per ongeluk geluidskaart had vermeld ipv grafische kaart. Ik zoek dus een goede grafische kaart voor tot 3 monitoren, maar hoef niet perse super grafics voor een spel als starcraft 2.
Ik speelde SC2 met een 6870, enkel scherm, ging goed. :) Weet niet hoe jij dat spel wil spelen, maar als je enkel scherm doet, kom je met een 78xx of 79xx altijd wel goed uit.
In relatie tot dat hyperthreaden, dit programma is juist specifiek ingesteld om alle threads te gebruiken (dus 2x zoveel met hyperthreaden) en ook de processor tot 100% te gebruiken. In die zin zit er dus geen limiet aan processor snelheid die ik kan gebruiken.
Er is een verschil in hyperthreading en multithreading zover ik weet, kijk dus goed wat er precies ondersteund wordt. Ik kan me namelijk best voorstellen dat voor een multithreaded app je wellicht beter een 6 core van AMD pakt (als dat beter presteerd). Als de app vooral hyperthreading doet, is i7 dan inderdaad wellicht een betere keuze, vraag is echter wel hoe zwaar de CPU belast wordt door de app en voor hoe lang. Eventueel verschil meten met een i5. Als die namelijk marginaal is, dan is de meerprijs van een i7 tov een i5 gewoon zonde van je geld.
Verder zie ik dat 1x 16gb alweer goedkopere is dan 2x 8gb ram. Wat is hier verder dan het verschil tussen? In mijn huidige setup heb ik 8gb en taxen deze programma's soms tot wel 6-6,5gig aan ram als ik aan het spelen ben.
Het verschil is de prijs en de performance. Met een 1x 16GB reep heb je geen dual channel, met 2x 8GB kan dat weer wel.
is een 2de SSD echt overdreven? Als je specifiek kijkt naar dat hele database verhaal (kan best wel groot worden na een tijdje). Leek het mij slimmer om een SSD te hebben voor het operating system en wat games en andere programma's. Een HDD voor de pure data en dan die 256gb voor alleen de pokerdatabase/programma's.
Het is afhankelijk welke (R)DBMS je gebruikt en hoe de database ontworpen is. Als je veel I/O acties moet hebben en de database toch niet groot wordt, dan kan een SSD ervoor interessant zijn.
Schiet ook net in mijn hoofd dat ik nog een goede netwerkkaart wil hebben. Gaat hier vooral om stabiliteit want ik heb een wifi repeater in mijn kamer hangen. Het signaal is dus sterk zat maar ik moet niet hebben dat de kaart wat kuren krijgt.
Het stabielste is een wired verbinding, nog het snelste ook, 1024 megabit ten opzichte van 300 megabit maximaal.

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Kijk eens aan, een professionele pokeraar :P

Als je 3 monitoren wilt aansluiten kom je toch al snel uit bij een "superkaart", zoals jij het noemt. Zou dan zelf voor bijvoorbeeld voor een 7970 of 670 kiezen waar je toch al snel op uitkomt. Zou verder inderdaad voor een 3770k gaan aangezien je meer zal pokeren dan gamen(neem ik aan). Met deze kaart kan je Starcraft 2 ook op hoge kwaliteit op meerdere schermen spelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 288,90€ 288,90
1MSI Z77A-G45€ 92,99€ 92,99
1Gigabyte GV-R797OC-3GD€ 343,80€ 343,80
1Western Digital Black WD2002FAEX, 2TB€ 133,85€ 133,85
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 91,90€ 91,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 79,99€ 79,99
1XFX Pro 550W€ 52,30€ 52,30
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.206,53

Mobo evt. vervangen door pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiej
Als je nu dat lijstje ziet is er nog iets dat echt mist en/of echt beter kan?

SSD, --> Crucial of samsung 840?
Geluidskaart --> Was een foutje eerder in de OP, heb ik niet direct nodig er zit een geluidskaart in mijn headset (Razer Tiamat)
Moederbord, --> Ik wil kunnen overclocken en dus 3 harde schijven
Ram, --> 2x 8 gb, 1x 16gb. Wat me dus interesseert is dat 1x 16gb goedkoper is maar voor die 20 euro als het gewoon beter werkt om 2x 8gb erin te zetten heb ik dat liever.
CptChaos schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:08:
Wat ga je vooral doen met de PC? Datacrunching kan van alles zijn.

Neem dus even reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012 door, wellicht helpt het je. Daarnaast zou ik ook uitkijken naar de Best Buy Guide van Maart, die binnenkort gepost wordt op de frontpage.
Je moet het vooral zien als een programma dat constant door een grote database aan het zoeken/werken is. De database is dus altijd open als ik speel en in die zin is er dus flink wat data waar de computer doorheen moet kunnen komen. Die BBG is een interessant begin maar het zijn toch vooral game systemen en minder puur op rekenkracht/snelheid.

[ Voor 47% gewijzigd door Oxiej op 01-03-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:13
Maar welke software gebruik je, wat voor soort database is het?
Soms is de FX8350 beter, soms de intel i7 (of xeon).

Edit:
Dit komt denk ik het meeste in de buurt: (data/financial analysis)
http://www.anandtech.com/bench/CPU/331

Op zich zou ik dan zeggen, de i7/xeon is het snelst, maar de FX8320/8350 is de meeste bang for buck.

Edit 2 @ hieronder:
Google zegt: hoe meer cores hoe sneller.
Hyperthreading schijnt soms roet in het eten te gooien, maar misschien dat dat verholpen/verbeterd is (8.4 vs 9.2?)

[ Voor 69% gewijzigd door mitsumark op 01-03-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiej
mitsumark schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:26:
Maar welke software gebruik je, wat voor soort database is het?
Soms is de FX8350 beter, soms de intel i7 (of xeon).
Het is een postgresql database, als dat niet het antwoord is dat je zoekt moet je zelf iets meer uitleggen wat je bedoelt. Zelf heb ik niet heel veel verstand van hoe het werkt maar vooral hoe ik ermee moet werken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Zou voor de crucial kiezen, die heeft zich bewezen.

Zou geen thunderbolt mobo kiezen, niet nodig. Overclocken kan zeker met het mobo die ik aangeef. 3x hd gaat ook lukken.

Ram zou ik gewoon zo laten, als er dan wat uitvalt kan je er zo weer 8gb bijprikken zodat je niet zonder zit.

Processor zou ik voor de i7 3770k gaan, als ik het zo lees is hyperthreading handig voor het programma dat je gebruikt.

Op de site vind ik dit terug

My latest development box (Intel Latest Core i7 3770K Ivy Bridge Quad
Core with HT 3.4GHz) has hyperthreading - and it *_does_* make a
significant difference.

Cheers,
Gavin

[ Voor 37% gewijzigd door gazhims3lv op 01-03-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiej
Er is een verschil in hyperthreading en multithreading zover ik weet, kijk dus goed wat er precies ondersteund wordt. Ik kan me namelijk best voorstellen dat voor een multithreaded app je wellicht beter een 6 core van AMD pakt (als dat beter presteerd). Als de app vooral hyperthreading doet, is i7 dan inderdaad wellicht een betere keuze, vraag is echter wel hoe zwaar de CPU belast wordt door de app en voor hoe lang. Eventueel verschil meten met een i5. Als die namelijk marginaal is, dan is de meerprijs van een i7 tov een i5 gewoon zonde van je geld.
Ik denk dat het met een I7 gemiddeld 15 min/dag volle kracht zal draaien (alle threads, 100%). Maar als ik een complete reset moet doen (Zal eens in de 2-3 maanden zijn) kan het gok ik nogsteeds een paar uur duren. Ter vergelijking nu staat mijn huidige setup(oude I5(4 threads), 8gb ram+SSD) 1,5 uur/dag gewoon volle kracht te blazen.

Tijdens gewoon spelen zal er inderdaad weinig verschil zijn. Ik zal er nog even over nadenken wat het beste is. De I7 zal zeker gewoon een luxe-keuze zijn wat dat betreft. Wat natuurlijk niet slecht hoeft te zijn.

zal er weer 2x 8gb in zetten qua prijs vergeleken met het budget is het verschil toch verwaarloosbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxiej op 01-03-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En daarnaast heb je dan dual channel, wat je een hogere geheugen bandbreedte geeft. :) Ik heb trouwens ook mijn vorige post even uitgebreid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

gazhims3lv schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:09:
Kijk eens aan, een professionele pokeraar :P

Als je 3 monitoren wilt aansluiten kom je toch al snel uit bij een "superkaart", zoals jij het noemt. Zou dan zelf voor bijvoorbeeld voor een 7970 of 670 kiezen waar je toch al snel op uitkomt. Zou verder inderdaad voor een 3770k gaan aangezien je meer zal pokeren dan gamen(neem ik aan). Met deze kaart kan je Starcraft 2 ook op hoge kwaliteit op meerdere schermen spelen.
Naar mijn weten kosten de meeste pokerprogs geen tot weinig GPUkracht. En een eyefinity setup met een enkele kaart kan al vanaf de 5000 serie van AMD.

Ik denk dat een HD7770 of om toch een beetje naar de toekomst te kijken een 7850 al genoeg is.

Tenzij de programma's zwaar op de cpu leunen natuurlijk, dan kan een 7870XT of 7950 leuk zijn. Nvidia zou ik niet nemen vanwege de lage geheugen bandbreedte tot en met de 660ti.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiej
Okay ik heb de OP weer eventjes geupdate met mijn lijst. Zit nogsteeds flink onder mijn budget, wat opzich niet erg is want dan komt die 3de monitor gewoon gelijk.
Naar mijn weten kosten de meeste pokerprogs geen tot weinig GPUkracht. En een eyefinity setup met een enkele kaart kan al vanaf de 5000 serie van AMD.

Ik denk dat een HD7770 of om toch een beetje naar de toekomst te kijken een 7850 al genoeg is.

Tenzij de programma's zwaar op de cpu leunen natuurlijk, dan kan een 7870XT of 7950 leuk zijn. Nvidia zou ik niet nemen vanwege de lage geheugen bandbreedte tot en met de 660ti.
Je hebt gelijk het draait dus vooral om de mogelijkheid tot meer schermen (3 is optimaal), en eigenlijk niet om wat voor grafische performance ook. Ik zie nu net een voorbeeld in de BBG van een tijdje terug (maart 2012), wat vinden jullie van zo een optie? Qua prijs kan die andere GPU natuurlijk makkelijk, maar als het zoiets is als mooi ding maar voor die 2x in de week dat ik een uurtje game en verder niet... We blijven nederlands ;).

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon HD 6450 FleX€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 50,95

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2012
Dit is de BBG in kwestie, is zo een workstation nog up to date genoeg om te overwegen?

[ Voor 94% gewijzigd door Oxiej op 01-03-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Zou wel weer gewoon de 16gb er in zetten hoor, dat is namelijk 2x8gb check de specificaties maar na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Je hebt nu vier reepjes van 4GB RAM. Dat is niet heel handig, want dan kun je nooit meer heel gemakkelijk upgraden naar 32GB mocht dat nodig zijn. pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 is ook prima en goedkoper. C10 versus C9 zul je realistisch gezien nooit gaan merken "zegt het internet".

En nogmaals de vraag: wil je gaan overclocken? Anders kun je ook prima af met een H77 moederbord en een non-K processor (scheelt weer wat euro's). Moet je wel even letten op de hoeveelheid SATA600 aansluitingen. Je hebt nu trouwens ook een moederbord met maar twee SATA600 connectors en je hebt nu al 3 HDD's die SATA600 hebben, toch? Of dit veel invloed gaat hebben durf ik niet te zeggen.

Verder ben je nog steeds vaag geweest over je grafische eisen. Een €350 grafische kaart is -denk ik- zware overkill als je puur 3 beeldschermen wilt vullen met wat schermpjes. Kijk een beetje naar de commentaren hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hdd's hoeven niet op Sata 600, ze halen zelf belange niet de sata 300 grens.
Enkel een must voor ssd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiej
Anoniem: 474628 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:10:
Je hebt nu vier reepjes van 4GB RAM. Dat is niet heel handig, want dan kun je nooit meer heel gemakkelijk upgraden naar 32GB mocht dat nodig zijn. pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 is ook prima en goedkoper. C10 versus C9 zul je realistisch gezien nooit gaan merken "zegt het internet".

En nogmaals de vraag: wil je gaan overclocken? Anders kun je ook prima af met een H77 moederbord en een non-K processor (scheelt weer wat euro's). Moet je wel even letten op de hoeveelheid SATA600 aansluitingen. Je hebt nu trouwens ook een moederbord met maar twee SATA600 connectors en je hebt nu al 3 HDD's die SATA600 hebben, toch? Of dit veel invloed gaat hebben durf ik niet te zeggen.

Verder ben je nog steeds vaag geweest over je grafische eisen. Een €350 grafische kaart is -denk ik- zware overkill als je puur 3 beeldschermen wilt vullen met wat schermpjes. Kijk een beetje naar de commentaren hierboven!
Je hebt gelijk ik zit te slapen. Dacht dat het gewoon 1x 8gb was maar het zijn telkens 2x 4 gb of in het geval van de 16gb zit je dus 2x 8gb. Dus die van 16 gewoon doen.

Ik wil dus wel gaan overclocken.

Grafische eisen ben ik wat vaag over omdat ik ook gewoon zelf niet heel goed weet wat ik precies wil van mijn systeem. Aan de ene kant heb ik gewoon genoeg aan 3 schermpjes vullen, maar als ik dan af en toe wat game dan wil ik niet alles up ultra-low settings hebben. Gewoon een middle of the road grafische kaart die genoeg aansluitingen heeft lijkt me dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
Zou lekker bij deze grafische kaart blijven, setup ziet er goed uit. Eventueel meteen een extra scherm.. valt verder weinig te verbeteren. Kan je komende jaren mooi vooruit, als je bijvoorbeeld opeens wel is een game wilt spelen op drie schermen zit je meteen goed, heb je achteraf ook geen spijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiej
gazhims3lv schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:51:
Zou lekker bij deze grafische kaart blijven, setup ziet er goed uit. Eventueel meteen een extra scherm.. valt verder weinig te verbeteren. Kan je komende jaren mooi vooruit, als je bijvoorbeeld opeens wel is een game wilt spelen op drie schermen zit je meteen goed, heb je achteraf ook geen spijt..
Ja je hebt wel gelijk hierin. Blijf lekker bij deze vind het ook niet meteen erg als het een beetje overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:08
Waarom wordt hierboven een WD black aangeraden? Is 5MB/s en 3ns betere accesstime voor bijna 60 euro hogere aanschafkosten goed te praten? Ga je dat merken? :?

Van de buren: http://nl.hardware.info/r...20014-2tb-harddisk-review
Pagina: 1