Windows 8 werkt niet correct.

Pagina: 1
Acties:

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:46

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Het verhaal: Eind januari ben ik vanaf Windows 7 overgestapt op Windows 8 pro (64-bit), in het begin beviel het me prima, startte lekker snel op, ik kon snel en makkelijk bij mn mail, het nieuws, contacten etc. komen. Tot ongeveer een week geleden, ik kon ineens niet meer inloggen op mn mail account, ik dacht och, dat gaat vast wel over na een reboot... niet dus, ik heb toen geprobeerd (tot nog toe tevergeevs) die mail opnieuw in te stellen. Maar na wat gezoek bleek er toch meer aan de hand... als ik bijvoorbeeld alt + ctrl + del deed, en taakbeheer wou starten, werkte dat ook niet... Toch maar eens een zoekactie op google gestart, en wat bleek, windows 8 "refreshen" zonder enig verlies van documenten etc. was mogelijk, ik die functie opgezocht in het configuratiescherm en druk op "Aan de slag"... helaas gebeurt er niks. Ook het volledig opnieuw installeren van windows 8 geeft geen gehoor.

Ook verschillende onderdelen in het configuratiescherm geven geen reactie.
Zo af en toe krijg ik een foutmelding, zo wou ik silverlight installeren om RTL XL programma's terug te zien, bam.. foutmelding: Extraction failed.
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

Zonet het "Gebeurtenislogboek weergeven" vanuit het configuratiescherm, de volgende foutmelding verscheen:
C:\WINDOWS\system32\mmc.exe

Waarschijnlijk zijn deze foutmeldingen het topje van de ijsberg en zit er ergens een flinke fout in, maarja... waar?

Zoals gezegd geeft google aan dat je windows 8 zo kan herstellen, en dat werkt bij mij dus niet, ik heb dus werkelijk geen idee waar ik verder nog kan zoeken.

Specs van mn PC:
Acer Aspire T180-GB7Z.
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X@ Dual Core Processor 4200+ 2.20GHz
RAM: 4GB

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:25

Quad

Doof

Ik verdenk een virus / malware die in je documenten / files hebt zitten ergens. Doe eens een deep scan met Malware Bytes en Super Anti Spyware. Grote kans dat een van deze twee wat vindt wat ongewenst is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:37:
Ik verdenk een virus / malware die in je documenten / files hebt zitten ergens. Doe eens een deep scan met Malware Bytes en Super Anti Spyware. Grote kans dat een van deze twee wat vindt wat ongewenst is.
Foutmelding het uitvoeren van de exe van bij Malwere bytes:
ShellExecuteEx mislukt; code 1053.

Bijna dezelfde bij Super Anti Spyware:
C:\Users\.......\Downloads\SUPERAntiSpyware.exe

Als administrator uitvoeren werkt ook niet.
Ik ben nu een scan aan het doen met Avira Antivirus, misschien dat hij wat vindt.

• Quad

Quad

Doof

Klinkt heel erg als een virus. Probeer een offline scan met Malware bytes met de laatste versie van Hirens Boot (even googlen :) )
Vanaf die CD moet je booten en mini windows XP opstarten.

In elk geval zorg ervoor dat je belangrijkste documenten gebackupped zijn.

PVOutput☀️

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou ook de hardware niet uitsluiten als mogelijke veroorzaker. Datacorruptie van Windowsbestanden op de HDD/SSD kan wellicht ook een rol spelen. Even CHKDSK /F doen kan geen kwaad. Zelfde voor een memtestje.

Ook oververhitting zou ik naar kijken. Hoe oud/stoffig is dat systeem? Temps?

Heb je een voedingtester? Kromme volts uit PSU's kunnen ook de gekste dingen veroorzaken.

• Quad

Quad

Doof

CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:14:
Ik zou ook de hardware niet uitsluiten als mogelijke veroorzaker. Datacorruptie van Windowsbestanden op de HDD/SSD kan wellicht ook een rol spelen. Even CHKDSK /F doen kan geen kwaad. Zelfde voor een memtestje.

Heb je een voedingtester? Kromme volts uit PSU's kunnen ook de gekste dingen veroorzaken.
Een voeding zou ik hier niet verdenken, gewoon weg omdat die niet voor missing files etc veroorzaken.
Bad sectors zouden goed kunnen, dus graag een SMART overzicht van HD Tune bijvoorbeeld zou ik ook graag willen zien.

Met de al genoemde Hirens Boot kan je een memtest 86+ uitvoeren, zou ook de boel kunnen veroorzaken. Wel even een paar uur laten draaien :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:13
[...] Even CHKDSK /F doen kan geen kwaad. Zelfde voor een memtestje. [...]
En als dat allemaal goed is wellicht kijken of een system filecheck (SFC /scannow) het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:15:
[...]

En als dat allemaal goed is wellicht kijken of een system filecheck (SFC /scannow) het probleem verhelpt.
Het lastige is, is dat ik ook het opdrachtprompt (CMD) niet als administrator op kan starten, met dezelfde foutmelding als voorheen.

Het is een redelijk oud en stoffig systeem inderdaad, in 2006 of 2007 gekocht.
Aangezien ik al een tijdje tegen wat kleine dingen aan loop met mijn PC ga ik hoogstwaarschijnlijk (zeer) binnenkort een nieuwe PC kopen, ik zag al een nieuwe BBG op de frontpage voorbij schieten, dus daar ga ik vanavond even naar kijken, waarschijnlijk zal er daarna ook wel een topic van mij komen waarin ik hopelijk wat wijsheiden kan vergaren (van mensen die er wel verstand van hebben) omtrend de te kiezen onderdelen en dergelijke.

In iedergeval is de reeds geboden hulp zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je mijn dingen al uit kunnen voeren?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:28:
Heb je mijn dingen al uit kunnen voeren?
Helaas niet, ik kon op mijn PC geen CD maken en ik had gisteravond niet even snel een andere pc bij de hand. Echter is de scan met Avira nog wel afgerond, en die kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jammer, Avira is ook niet alles natuurlijk.
Probeer in elk geval een Memtest 86+ , SMART waarden van je HDD en een scan uit te voeren met Malware Bytes en of Super Antispyware.

Genoemde CD kan je overal wel branden er vanuit gaande dat je niet een enkele PC in huis hebt staan.

Stel dat er een Virus op staat, dan is die PC verbonden aan het internet en al je handelingen erop uitvoeren nog het slechtste wat je kan doen :).

Maar dergelijke fouten kunnen ook komen door defect RAM of defecte sectoren op de HDD (laatste lijkt mij zelfs het meest logisch).

Zelf troubleshooten kost niets, enkel een beetje tijd en het is leerzaam. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 01-03-2013 15:54 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:13
Toppertje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:27:
[...]
Het lastige is, is dat ik ook het opdrachtprompt (CMD) niet als administrator op kan starten, met dezelfde foutmelding als voorheen.
[...]
Hetzelfde kan je ook in de Windows 8 Recovery Mode doen. Die kan je forceren door tijdens het opstarten vlak na het BIOS scherm shift+F8 in te blijven drukken. Zie http://www.redmondpie.com...into-windows-8-safe-mode/
En anders kan je vanuit daar door booten naar safe mode en het daar nog proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:56
Updaten van W7 naar W8 Pro gaat niet altijd helemaal goed. Op onze desktop ook diverse problemen:
- Applicaties onder een standaard user account, als administrator uitvoeren gaf een foutmelding (pop-up die opkwam en gelijk weer verdween)
- Van het ene op het andere moment werd bij het booten altijd 1 bepaald account opgestart, niet de laatst ingelogde user, maar altijd dezelfde. (Verwijderen en opnieuw aanmaken van dit account bleek de enige manier om dit op te lossen). Na enkele dagen deed zich echter hetzelfde weer voor met een ander account.
- Het booten gaat heel snel (15 sec. tot aan inlogscherm), maar vervolgens wel een minuut naar het welkom scherm turen voordat de PC gebruikt kan worden.

Ik heb uiteindelijk de Windows update opnieuw gestart, maar nu gekozen voor 'installatie vanaf bootable media'. Hiermee kan je een volledige clean install, inclusief format van de systeem schijf uitvoeren. Sindsdien geen problemen meer.
Pagina: 1