Ik heb sinds kort een nieuwe laptop (Lenovo Ideapad Y500). Nou loop ik - voor mij - tegen een vreemd probleem aan; ik merkte dat ik minder snel internet had dan mijn huisgenoten. Een speedtest bevestigde mijn vermoedens, waar ik meestal 5/6 mbps downloadsnelheid haal (met onregelmatige uitschieters naar de 10/11), halen andere pc's in huis consistent 25 mbps. Dit is op meerdere apparaten getest. De uploadsnelheid is wel hetzelfde.
Nou heb ik zelf de drivers vervangen van mijn netwerkadapters (Qualcomm Atheros AR*) en verder onze KPN router (ZTE H220N) doorgespit om te kijken of daar enige vorm van verdelen te vinden was. Dit leverde allemaal echter niks op. De KPN helpdesk kon me (verrassend genoeg) niet helpen en een Google zoektocht is tot nu toe zonder resultaat gebleven.
Iemand suggesties of tips in welke richting hier iets aan gedaan kan worden?
edit: typo
Nou heb ik zelf de drivers vervangen van mijn netwerkadapters (Qualcomm Atheros AR*) en verder onze KPN router (ZTE H220N) doorgespit om te kijken of daar enige vorm van verdelen te vinden was. Dit leverde allemaal echter niks op. De KPN helpdesk kon me (verrassend genoeg) niet helpen en een Google zoektocht is tot nu toe zonder resultaat gebleven.
Iemand suggesties of tips in welke richting hier iets aan gedaan kan worden?
edit: typo