Toon posts:

Iemand ervaring met Compaq comp.+service?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ja

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Duur

Verwijderd

Topicstarter
effe meer uitleg aub!

• DarkSide

DarkSide

Hoe bedoel je.
Je vraagt of iemand ervaring heeft met de service van Compaq.
En dat heb ik.
Zelf ben je ook niet zo woordelijk.
Misschien is het beter om zelf ff te zeggen waar het over gaat????
Misschien hebben wij alleen ervaring met iets waar jij niets aan hebt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
ok,je hebt gelijk.veel uitleg gaf ik niet. ik bedoel dus ivm de compaq computers of deze goed bevallen,of ze goed in elkaar steken. Deze zouden volgens zeggen een bep.beveiligingssoftware erop draaien die je verwittigd als je een crash kan verwachten!? de drivers zou je van hun site moeten halen.
Ik heb inderdaad gezien dat hun prijzen niet "scherp" zijn. Alhoewel die via verkooppunten verkopen en die hebben voorzover ik zie wel andere prijzen
Is het interessant om een compaq computer aan te schaffen en hoe is de service na aankoop ervan?

• DarkSide

DarkSide

Opzich niets mis mee met Compaq computers.
Wel moet je rekening houden dat Compaq (en ook andere bedrijven zoals H.P) soms hun eigen weg gaan. Ook met drivers. Dit betekend dat het soms erstandiger is om idd de drivers vanaf de website van Compaq zelf te plukken dan van bijvoorbeeld de fabrikant van de videokaart zelf. Omdat dit idd kan leiden naar instabiliteit. Nadeel is natuurlijk dat deze drivers niet zo snel worden uitgegeven als bij de fabrikant.
Verder worden er bij dit soort computers altijd een restore cd meegeleverd. Hiermee kan je je pc in een handomdraai heel gemakkelijk weer voorzien van software en drivers. Nadeel is dat windows meestal trager draait dan wanneer je het zelf installeerd. (moet je wel zelf alle drivers voor je hardware zien te vinden).
De service is wel ok vindt ik. Ik heb een keer een restore cd moeten bestellen voor iemand, want die was beschadigt, en ik kreeg gewoon een nieuwe opgestuurd (moet je natuurlijk wel geregistreerd staan.
Verder zal ik als je enigzins wat verstand heb van computers zelf liever een kloon nemen (of je die nu zelf bouwt of in elkaar laat zetten maakt niet zo veel uit)
Deze zijn over het algemeen sneller en goedkoper.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Compaq is prima voor kantoorgebruik. Het zijn aardig stabiele PC's alleen ze gebruiken hun eigen mix van zelfontwerpen moederborden en onderdelen. Het gevolg is dat die PC's wel stabiel zijn maar letterlijk traag worden.

Voorbeeld, bij mij op kantoor hebben we paar maanden geleden een stel nieuwe Compaq deskpro's gekregen, Pentium III 733Mhz, 128MB, onboard Intel AGP "kaartje". Nah dat Intel onboard AGP "kaartje" was wel erg traag dus dan er maar een TNT2 32MB AGP kaart in gezet, Windows 2000/SP1 erop met de laatste Detonator drivers en DX8.0A.

Daarnaast hebben we nog een stel 'klonen' binnen gekregen, voornamelijk voor testen etc. P3/667 met 128MB, ASUS moederbordje en een zeer bescheiden TNT2-Vanta ("lite" versie van de TNT2) kaartje erin. Ook Win2K/SP1, zeflde Detonator drivers en DX8.0A.

Die 667Mhz loopt gewoon RONDJES rond die Compaq 733Mhz. Het scheelt werkelijk MINUTEN met het compilen van software en het bouwen van setup CABs.. het verschil is ongelooflijk.

Dus erhm naja in kort.. wil je goede service en ook een beetje PC voor je geld (Compaq = DUUR).. dan zou ik liever kijken naar Dell (als je een "A" merkt wilt) of ik zou gewoon een "kloon" bestellen bij Mycom, das de enige computerwinkel die ik ken waar ze gewoon ECHT goede service bieden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
kijk eens naar de marktpositie/reputatie die ze hebben opgebouwd de afgelopen 5 jaar.

dat zegt toch genoeg lijkt mij :)

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
De pro lijn is nog wel enigzins te pruimen maar de Prutsario is echt een ramp, niet vooruit te branden, niet compatibel en als er iets kapot gaat peperdure teparaties.

Verwijderd

compaq is gewoon weg gaar kan niks zelf erop zetten zoals windows dan flipt dat ding helemaal maar toch is alles nog duur, dat is niet te geloven.

Verwijderd

Compaq is leuk als je er verder NOOIT wat aan wil veranderen. Een hele boel hardware werkt gewoon op een vage manier niet en dan moet je compaq onderdelen kopen ($$$)

Verder is er niets met de bios te beginnen en technische specs. geven ze vaak niet vrij.

dus ja, als je geen al te gekke dingen met je pc wilt, is compaq wel goed (service enzo)

Verwijderd

Als je gewoon een goed systeem zoekt zonder het hele gedoe er omheen, dus gewoon thuis bezorgt aan zetten en klaar zou ik Dell kiezen, zelf heb ik hele goede ervaringen met Dell voor twee bedrijven waarvoor ik gewerkt heb, doen het altijd super service via internet, elke pc heeft een eige tag, typ je nummer in op de site en zo alle updates voor drivers enz enz. Werkt toch nog toe altijd perfect bij mij.

Verwijderd

Het werkt.
Maar voor tweakers niet echt geschikt voor kantoor en familie wel.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik ben het eens met Mannekino. Dell's zijn merk computers met goede service en ze presteren gewoon prima. Dell gebruikt geen vage honky-tonky merken maar gewoon ATI, Turtle Beach (in NL niet bekend, maar wel goed spul), Intel moederbord, etc.

Dell's zijn trouwens ook niet zo gek qua prijs.

En hardware die je los koopt doet het ook gewoon (Ik heb in m'n Dell een Hollywood+, HP netwerkkaart, fijne Teles, Realtek kaartje.

Omdat het een Intel moederbord is heb je weinig gedonder met verschillende OS'en. Linux, Windows 2000, 98, NT 4, 95, zelf 3.1. Het doet het allemaal zoals het hoort zonder vage 4in1 drivers en dat soort crap.

Kortom... je begrijpt wat ik bedoel. :)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 11:19 schreef ellen het volgende:
ik bedoel dus ivm de compaq computers of deze goed bevallen,of ze goed in elkaar steken. Deze zouden volgens zeggen een bep.beveiligingssoftware erop draaien die je verwittigd als je een crash kan verwachten!?
Ik ben bezig geweest om een webfarm op te zetten met een tiental Compaq servers en Winblow$ NT EE als OS. :r
Geloof me, nog NT nog Compaq zien een crash aankomen! |:(
Voor de rest zitten ze goed in elkaar, maar niet beter of slechter dan de concurrent. Me dunkt dat "after sales service" belangrijker is dan of het een Compaq is of niet

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Compaq service is SLECHT, maar dan ook ECHT slecht, althans wat ik meegemaakt heb..

Iemand die ik ken die had een Compaq laptop, een ouwetje (p120, uit '97 ofzo) met een power on password, had iemand erin gezet. Ding was overigens wel helemaal legaal, blijkbaar zijn er dus ECHT mensen die het vergeten. Dus dat ding teruggestuurd naar Compaq, om het te laten onderzoeken. Onderzoekskosten, 250 piek. En wat was het resultaat van het onderzoek, er zit een poweron password in en het metalen koel elementje beschadigd was.
Wat er moest gebeuren, volgens Compaq, er moest een nieuw moederbord in met een nieuw koelelement. Kosten, bijna fl 2500,- excl. BTW. Wilde je 'm niet laten repareren was je je 250 piek onderzoekskosten dus gewoon kwijt.

Ik heb dat ding mee naar huis genomen, een beetje mee zitten rommelen en na een dagje prullen had ik het password eruit. Oftewel, het is er dus uit te halen (al helemaal voor Compaq personeel) maar ze laten je gewoon vet opdraaien wanneer je problemen hebt. Stelletje afzetters. :r

edit:

Wanneer je een gewone deskpro wil kopen, kan je er eventueel zelf nog wel aan sleutelen, bij een laptop wordt het meestal wel wat moeilijker wanneer er iets aan kapot is.

Verwijderd

Ik heb voor compaq nederland gewerkt en ik kan je het volgende vertellen.
Compaq pc's zijn op zich goede machine's. Ik bedoel, ze hebben een zeer gevarieerd aanbod qua pc's. Zeer afhankelijk van wat je met de computer wilt doen. Koop een alles in 1 machine, ga NIET uitbreiden met tvkaartjes isdn etc. Zorg dat het reeds erin zit om problemen te voorkomen. Compaq heeft eigenzinnige systemen en dus geen klonen. Een kloon pas je aan hoe jij t wilt, alles kan. Zorg bij compaq dat je bij compaq blijft en je hebt een goedwerkende pc met (voor multimedia pc's cq presario's) 1 jaar hardware service. Even over de service (want daar ging het hier om), koop direct een CarePaq bij je pc. Dit verlengt je standaard 1 jaar service met resp. 3 tot 4 jaar inc. betere service voorwaarden. Safer is een Deskpro business computer. Minder multimediaal maar zeer stabiele systemen.

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

2e hands Compaq Armada gekocht (P2-400)

Printplaatje waar de ledjes en de powerknop in zitten was lam

Op gebeld, binnen een halve week stond DHL op de stoep om hem op te halen
Binnen een week na ophalen had ik hem weer terug via DHL.
Kosten: NIETS

Compaq ROELS

Verwijderd

Compaq is best wel goed voor in kantoorsituaties. Het grote voordeel is dat (binnen een jaar) de reparatiedienst binnen 5 werkdagen langskomt, met verlengde garantie zelfs 3 jaar, en met versnelde garantie zelfs binnen een dag of 4 uur. Met een merkloze kloon heb je al snel meer problemen als hij stuk is.

Het eigenzinnige is er ook vanaf, ook Compaq koopt veel spullen gewoon bij andere leveranciers (Intel moderborden, Soundblaster geluidskaarten). En ik heb er al van alles ingebouwd en tot nu toe zonder problemen.

Verwijderd

heeft compaq servise??? nooit wat van gemerkt >:) . oja flikker die zut van compaq er af(zoals windows), gewoon format c: de drivers van alles staan op de compaq cd, windows er op en het draait een stuk stabieler!!!!!! er zat eerst een 8,4 hdd in die heb ik vervangen door een 30gig(maxtor) na 2 dagen :( slutelen aan die K*T Compaq PC werkte dat ding, en ik weet heus wel hoe je een comp. in elkaar zet. ik heb bij VOBIS gewerkt, die hebben even goeie servise als compaq, ik had toen ik daar werkte een Pinacle PCTV Pro gekocht die had mee probs met mijn PC, ik breng hem naar vobis en na 4 weken w8en heb ik dat ding nog nie :( , zoon servise heeft compaq ook >:)
Compaq :r

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 04 juni 2001 10:06 schreef wfvn het volgende:
2e hands Compaq Armada gekocht (P2-400)

Printplaatje waar de ledjes en de powerknop in zitten was lam

Op gebeld, binnen een halve week stond DHL op de stoep om hem op te halen
Binnen een week na ophalen had ik hem weer terug via DHL.
Kosten: NIETS

Compaq ROELS
Tsja, zal wel komen omdat jouw laptop nog in de garantie periode zat. Dat laptopje (Compaq P120) waar ik het over had was dus buiten garantie periode. Dan krijg je dus eerst een rekening van 250 voor onderzoekskosten en dan nog es zo'n achterlijk bedrag (+/- 2500 piek) als je 'm wil laten maken. Vind ik dan toch niet echt service hoor.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 04 juni 2001 15:42 schreef Toewan het volgende:
Tsja, zal wel komen omdat jouw laptop nog in de garantie periode zat. Dat laptopje (Compaq P120) waar ik het over had was dus buiten garantie periode. Dan krijg je dus eerst een rekening van 250 voor onderzoekskosten en dan nog es zo'n achterlijk bedrag (+/- 2500 piek) als je 'm wil laten maken. Vind ik dan toch niet echt service hoor.
2500 ballen???? Easy Choice.... "Fuck Compaq... ik koop wel een nieuwe..."

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
Eindelijk kan ik mijn hart luchten:
bij mij zat er een stukke HD in en lag de isdn modem er los in. Ze zijn hem wel komen ophalen en een paar weken later was ie er weer.
Verder moet je geen compaq nemen als je ooit nog eens wil upgraden (in de tijd van mijn pc, een 233 mhz met 32 mb ram): 1 pci slot, molex connector (voor stroom naar bijv. hd) was te kort voor mijn brander (gewoon verlengt), en maar liefst 1 geheugenbank...lekker veel dus.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 04 juni 2001 20:45 schreef marteltor het volgende:
Eindelijk kan ik mijn hart luchten:
bij mij zat er een stukke HD in en lag de isdn modem er los in. Ze zijn hem wel komen ophalen en een paar weken later was ie er weer.
Verder moet je geen compaq nemen als je ooit nog eens wil upgraden (in de tijd van mijn pc, een 233 mhz met 32 mb ram): 1 pci slot, molex connector (voor stroom naar bijv. hd) was te kort voor mijn brander (gewoon verlengt), en maar liefst 1 geheugenbank...lekker veel dus.
Tja... maar als het gaat om normale systemen, koop ik liever gewoon geen enkel merk.... ik stel hem liever zelf samen en plug de boel zelf wel in elkaar.

Wat betreft m'n laptoppie heb ik dus totaal geen klagen. Mijn Armada is dus WEL lekker uitbreidbaar (voor zover een laptop uitbreidbaar is).... Verder kan je op internet verschillende handleidingen neerhalen; 1 waarop de beschrijving staat hoe je de hele laptop tot op het laatste schroefje kan demonteren.....

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 19:45 schreef quib het volgende:
compaq is gewoon weg gaar kan niks zelf erop zetten zoals windows dan flipt dat ding helemaal maar toch is alles nog duur, dat is niet te geloven.
ja, maar jij ben ook nie zo slim om zomaar een COMPAQ te formatten |:(

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Compaq Presarium: Brakke incompatibele trage systemen met veel software ballast in hun standaard installatie.

Compaq Deskpro: Goed uitgebalanceerde compatibele systemen die ook privé heel goed te gebruiken zijn. Ze zijn moeilijk te tweaken door de eigenzinnige bios. Maar dat geldt voor alle a-merken (IBM, DELL).

Dell is op dit moment prijstechnisch interessanter. Maar beide opties zijn alleen goed voor een PIII en niet voor een athlon.

KOOP NOOIT EEN PRESSARIO/APTIVA/BRIO/PACKARD BELL. :r :r :r :r :r

• Canon23
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Op maandag 04 juni 2001 21:12 schreef wfvn het volgende:

[..]

Tja... maar als het gaat om normale systemen, koop ik liever gewoon geen enkel merk.... ik stel hem liever zelf samen en plug de boel zelf wel in elkaar.

Wat betreft m'n laptoppie heb ik dus totaal geen klagen. Mijn Armada is dus WEL lekker uitbreidbaar (voor zover een laptop uitbreidbaar is).... Verder kan je op internet verschillende handleidingen neerhalen; 1 waarop de beschrijving staat hoe je de hele laptop tot op het laatste schroefje kan demonteren.....
Yo dude welke laptop hebt jij dan?? ik kan maar niks vinden op die kut site van compaq!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Leuk he ? Al die scheldende pubers hier ? :(
Compaq/Dell/HP wordt voornamelijk gebruikt in het bedrijfsleven en daar is het dan ook PERFECT voor.
Ik werk zelf veel met Compaq en ik moet zeggen, het is van een behoorlijke kwaliteit en het gaat niet snel kapot.
En wat de drivers betreft, zet Windows 2000 of ME op een Compaq PC en je hebt geen enkele driver meer nodig ... het OS herkent ALLES.

Verwijderd

ik zette eerst win98 op zo'n compraqer, het OS herkende NIKS, en na het installeren van drivers en na heel wat uurtjes kloten, herkende ie nog NIKS, toen maar weer de restore-cd gedraaid :(
en dat ligt NIET aan gebrekkige kennis

• K-2SO
Nee, maar wel aan het installeren van de verkeerde drivers.
Een Compaq is een veredelde kloon met een 'eigen' moederbord.
T'is puur een kwestie van de juiste drivers installeren en daarvoor moet je op http://www.compaq.com zijn. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Comprak zet de bios settings op de hdd. Ga je deze debuggen (bijv. omdat je een virus hebt gehad). Dan heb je geen bios meer. Ik heb geprobeerd voor mijn Comprak een bios te zoeken ----- niet te vinden op die KUTsite van hun. Bovendien zijn deze zeer slecht uit te breiden. (een keer een mobo opgeblazen gezien van een compaq omdat er een brander in was gezet, hoezo brak).

Ik bedoel, een PB machine of een Dell zijn nog wel uit te breiden zonder problemen. Maar Compaqs zijn net als Macintoshes, alleen draait er windows op, maar het is het woord PC niet waardig.

• Arthur
  • Laatst online: 15-08 15:21
Nou ik kan een boek schrijven over mijn ervaringen met de service van Compaq, tis dat ik zo naar bed ga, maar mijn ervaringen zijn gewoon ramp-zalig.

Ik ben nog nooit door zo'n slechte helpdesk geholpen, zulke onwillige mensen die zo weinig zin hadden om service te verlenen. Één voorbeeld: Windows 98 komt uit. Modem van mijn anderhalf jaar oude Presario (vader besliste toen nog over de aanschaf van pc's ;) ) werkte niet in Win98. Geen goede drivers beschikbaar. Compaq zou deze ook niet leveren. Toen ik vroeg of er misschien een standaard driver was ('t was begin 98 - ik wist toen nog niet zoveel) wilden ze dat niet zeggen (later kwam ik er dus achter dat ik gewoon 'Standaard 33k6 modem' had kunnen doen - Compaq wilde dat dus niet vertellen). Ik vroeg wat dan al dat geroep in de brochure was over perfecte upgradebaarheid naar de nieuwste software etc etc. Het enige wat de man nog zei was: 'U moet gewoon de Windows 95 OEM versie gebruiken die erbij zit. Meneer, U moet gewoon de Windows 95 OEM versie gebruiken die erbij zit.' Toen ik hem vertelde dat ik na zo'n onwil toch maar eens ergens anders ging kijken voor een nieuwe pc, snauwde de man 'Prima meneer, doet u dat toch mooi' en smeet hij de hoorn erop.

En dat is maar één voorbeeld uit vele. Komt nog bij dat het een 0900 was à 75 ct per minuut, waar je 10 minuten kon wachten tot je één of andere kneus aan de lijn kreeg die nog net wist dat een muis niet een dier in een kooitje is en die je moest 'doorverbinden met de technische dienst' alwaar het wachten weer opnieuw kon beginnen. Ondeskundig, onvriendelijk en traag zijn mijn ervaringen met de service van Compaq.

De machine zelf was overigens acceptabel. Niet al te snel en overladen met waardeloze Compaq software waarvan het me eeuwen gekost heeft om hem uit te schakelen, maar in ieder geval wel vrij betrouwbaar als hij eenmaal werkte (is een keer of drie weggeweest voor allerlei mankementen). Hij was ook wel stabiel, nadat ik er eenmaal achter was gekomen dat Compaq 70ns geheugen had gemonteerd en de jumper op het moederbord doodleuk op 60ns had gezet, wat dus talloze crashes tot gevolg had |:(

Mijn ervaring: eens maar nooit weer. Ik heb perfecte ervaringen met Gateway en Dell. Gateway heeft een gratis nummer van de technische dienst en ook mijn ervaringen met Dell zijn uitstekend. Drie maanden na het verlopen van de garantie van m'n Dell laptop stuurden ze na een herhaald probleem bij wijze van uitzondering een monteur langs die gratis processor, moederbord en geheugen kwam vervangen. Hulde daarvoor en in schril contrast met de non-service van Compaq.

Oh en Serum:
Compaq/Dell/HP wordt voornamelijk gebruikt in het bedrijfsleven en daar is het dan ook PERFECT voor.
So WHAT? De Deskpro reeks en dergelijke zijn inderdaad op de zakelijk markt gericht en daar zullen ze ongetwijfeld het meeste geld vandaan halen. Maar Presario reeks is toch echt puur en alleen bedoeld voor de thuismarkt hoor. Als je je als producent ook op die thuismarkt wil richten, dan dien je dat ook goed te doen. Dat wil zeggen: met goede produkten en goede ondersteuning. En zeker met de prijzen die Compaq durft te vragen voor zijn produkten. Dell richt zich ook voornamelijk op de zakelijke markt, maar die leveren wél een goed produkt voor de thuismarkt (waar ze zich net als Compaq óók op richten).
Een Compaq is een veredelde kloon met een 'eigen' moederbord.
Als dat zo is, waarom betaal je er dan wel een A-merk prijs voor?
T'is puur een kwestie van de juiste drivers installeren en daarvoor moet je op www.compaq.com zijn
Ja dat is wel een hele mooie!!! Eerst zeg je dat hij "ALLES detecteert" en dat ik "geen enkele driver meer nodig heb" en nou moet ik ineens op www.compaq.com zijn voor de drivers? "Een kwestie van de juiste drivers installeren": dat geldt toch zeker voor iedere pc?!?! En dat ik die drivers van www.compaq.com kan downloaden: ik heb geen Compaq, dus ik ga gewoon bij www.nvidia.com, www.soundblaster.com en www.abit.com langs. Dan kan ik prettig genoeg ook de juiste drivers installeren. Óf ik kan die drivers gewoon van de driver cd pakken die bij alle produkten geleverd werd (en ook bij kloon-pc's). En voor mijn laptop ga ik gewoon naar www.dell.com. Daar toets ik een code in en dan weten ze precies wie ik ben, wat mijn systeem en de configuratie ervan is. Dan krijg ik meteen alleen de drivers voor mijn computer te zien (hoef niet meer te zoeken) en informatie toegespitst op mijn pc. Leuk dat Compaq ook drivers op zijn website heeft staan, maar dat is niks bijzonders en zeker geen pré boven andere merken.

Dat je tevreden bent over een produkt: prima. Maar als je dan je mening geeft, doe het dat wel goed en onderbouw je die ook, zodat je je onderscheidt van "al die scheldende pubers hier" :Z

(hee ik zie net pas wie je bent Serum! Heb je nog een goede monitor kunnen vinden trouwens? :))

Dit is dus weer veel te lang geworden....

* Arthur is al te lang hiermee bezig en gaat nu naar bed voordat hij uit agitatie over de herinnering aan Compaq niet meer kan slapen...

edit:
Minor mods b4 going to bed :z

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

1 maal gebeld met de helpdesk, kosten waren geloof ik iets van 80 cent per minuut.
Na een 15 minuten had ik nog geen persoon aan de lijn !!!
Diep triest, daar betaal je dan ongeveer 80 cent per minuut voor.

Lekker verdienen op deze manier.

Compaq hardware ben ik tevreden over.

Verwijderd

me broer had een Compaq pc via ze werk kunnen krijgen. ziet er allemaal erg leuk uit, en doet het ook wel maar je kunt echt nergens, maar dan ook nergens zien wat voor hardware er precies in je pc zit.

me broer heeft al een aantal malen de comprak servicelijn gebeld, maar daar wisten ze ook niet wat voor moederbord er in dat ding zat en dus ook niet tot hoever ie uit te breiden was. lekker handig ook.

• K-2SO
Op dinsdag 12 juni 2001 01:44 schreef ArthurS het volgende:
Nou ik kan een boek schrijven over mijn ervaringen met de service van Compaq, tis dat ik zo naar bed ga, maar mijn ervaringen zijn gewoon ramp-zalig.
Omdat JIJ er een slechte ervaring mee hebt IS het dan ook maar meteen een slecht bedrijf ?
Ze zijn marktleider in de WERELD ... zegt je dat iets ?
En dat is maar één voorbeeld uit vele. Komt nog bij dat het een 0900 was à 75 ct per minuut, waar je 10 minuten kon wachten tot je één of andere kneus aan de lijn kreeg die nog net wist dat een muis niet een dier in een kooitje is en die je moest 'doorverbinden met de technische dienst' alwaar het wachten weer opnieuw kon beginnen. Ondeskundig, onvriendelijk en traag zijn mijn ervaringen met de service van Compaq.
Je moet privé ook geen compaq kopen dude. :)
Ik heb het enkel en alleen over de Deskpro series en natuurlijk de servers.
De machine zelf was overigens acceptabel. Niet al te snel en overladen met waardeloze Compaq software waarvan het me eeuwen gekost heeft om hem uit te schakelen, maar in ieder geval wel vrij betrouwbaar als hij eenmaal werkte (is een keer of drie weggeweest voor allerlei mankementen). Hij was ook wel stabiel, nadat ik er eenmaal achter was gekomen dat Compaq 70ns geheugen had gemonteerd en de jumper op het moederbord doodleuk op 60ns had gezet, wat dus talloze crashes tot gevolg had |:(
In het bedrijfleven zeuren ze niet over ns, ze willen gewoon dat de PC doet waarvoor ze hem aangeschaft hebben.
Mijn ervaring: eens maar nooit weer. Ik heb perfecte ervaringen met Gateway en Dell. Gateway heeft een gratis nummer van de technische dienst en ook mijn ervaringen met Dell zijn uitstekend. Drie maanden na het verlopen van de garantie van m'n Dell laptop stuurden ze na een herhaald probleem bij wijze van uitzondering een monteur langs die gratis processor, moederbord en geheugen kwam vervangen. Hulde daarvoor en in schril contrast met de non-service van Compaq.
Gateway en DELL zijn in eerste instantie begonnen op de particuliere markt, vandaar je ervaring.
Oh en Serum:
[..]

So WHAT? De Deskpro reeks en dergelijke zijn inderdaad op de zakelijk markt gericht en daar zullen ze ongetwijfeld het meeste geld vandaan halen. Maar Presario reeks is toch echt puur en alleen bedoeld voor de thuismarkt hoor. Als je je als producent ook op die thuismarkt wil richten, dan dien je dat ook goed te doen. Dat wil zeggen: met goede produkten en goede ondersteuning. En zeker met de prijzen die Compaq durft te vragen voor zijn produkten. Dell richt zich ook voornamelijk op de zakelijke markt, maar die leveren wél een goed produkt voor de thuismarkt (waar ze zich net als Compaq óók op richten).
[..]
Jij lult nu puur vanuit je eigen privé ervaring, ik lul puur vanuit m'n ervaringen uit het bedrijfsleven waarin ik al talloze bedrijven ben afgeweest en zo'n 6 jaar met Compaq/DELL/HP producten werk.
Als dat zo is, waarom betaal je er dan wel een A-merk prijs voor?
[..]
Voor de service etc, die je als bedrijf maar al te graag wil hebben als er GELD en TIJD op het spel staat.
Ja dat is wel een hele mooie!!! Eerst zeg je dat hij "ALLES detecteert" en dat ik "geen enkele driver meer nodig heb" en nou moet ik ineens op www.compaq.com zijn voor de drivers?
Ik heb nog geen 1 compaq meegemaakt die zich NIET liet installeren door ME of Win98.
Voor NT en 2000 zijn er netjes drivers beschikbaar op de Compaq site.
"Een kwestie van de juiste drivers installeren": dat geldt toch zeker voor iedere pc?!?! En dat ik die drivers van www.compaq.com kan downloaden: ik heb geen Compaq, dus ik ga gewoon bij www.nvidia.com, www.soundblaster.com en www.abit.com langs. Dan kan ik prettig genoeg ook de juiste drivers installeren. Óf ik kan die drivers gewoon van de driver cd pakken die bij alle produkten geleverd werd (en ook bij kloon-pc's). En voor mijn laptop ga ik gewoon naar www.dell.com. Daar toets ik een code in en dan weten ze precies wie ik ben, wat mijn systeem en de configuratie ervan is. Dan krijg ik meteen alleen de drivers voor mijn computer te zien (hoef niet meer te zoeken) en informatie toegespitst op mijn pc. Leuk dat Compaq ook drivers op zijn website heeft staan, maar dat is niks bijzonders en zeker geen pré boven andere merken.
Wat bral je nou man ? Heb ik gezegt dat je voor je kloontje naar Compaq toe moet ? :?
Dat je tevreden bent over een produkt: prima. Maar als je dan je mening geeft, doe het dat wel goed en onderbouw je die ook,
I just did ...
zodat je je onderscheidt van "al die scheldende pubers hier" :Z
Waar jij nu ook onder valt met dit antwoord. :(

Ik wordt altijd een beetje moe van mensen die meteen gaan roepen DAT ZUIGT en DAT IS KUT, doet me altijd een beetje denken aan de AMD topics hier.

Compaq is een goed en professioneel bedrijf waar je vooral als zakelijke markt goede zaken mee kan doen.

Privé koop je gewoon een kloon als je wat meer van PC's weet dan de gemiddelde Nederlander en een A-Merk als je nooit gezeik wilt hebben en nog ergens op terug wilt vallen als het echt mis gaat.
(hee ik zie net pas wie je bent Serum! Heb je nog een goede monitor kunnen vinden trouwens? :))
Uiteraard heb ik die kunnen vinden.
Maar ging er voor jouw niet een wereld open toen je een nieuwe kocht ? ;)

• Arthur
Omdat JIJ er een slechte ervaring mee hebt IS het dan ook maar meteen een slecht bedrijf ?
Ze zijn marktleider in de WERELD ... zegt je dat iets ?
Zie je mij érgens zeggen dat Compaq een slecht bedrijf is? Je trekt een vreemde conclusie, want je citeert me wel goed: "mijn ervaringen met de service van Compaq, tis dat ik zo naar bed ga, maar mijn ervaringen zijn gewoon ramp-zalig". Overal waar ik kritiek lever zeg ik duidelijk dat dat mijn ervaringen zijn. Net zoals dat mijn bewuste computer niet helemaal goed afgesteld was waardoor hij om de haverklap vastliep. Helemaal NERGENS heb ik zo gezegd dat alle Compaq produkten per definitie slecht zijn. Dat JOUW ervaringen wél goed zijn en MIJN ervaringen niet, wil niet zeggen dat jij gelijk hebt en ik niet. Je mag best kritiek leveren op iets wat ik zeg, maar doe het dan wel op iets wat ik ook daadwerkelijk gezegd heb.

Overigens is sinds enige tijd Dell marktleider in de wereld.
Je moet privé ook geen compaq kopen dude
Ik geloof best dat je privé geen Compaq moet kopen, is helemaal waar (ik ken mensen met Deskpro's en dat ziet er een stuk degelijker uit), maar dat betekent toch niet dat ik niet mag zeggen hoe slecht mijn ervaringen zijn mét die Compaqs die privé geleverd worden :? . Dit is nu alleen maar nuttig voor de topicposter: die weet dus nu dat als ze een Compaq wil kopen, ze dat niet privé maar zakelijk moet doen.
In het bedrijfleven zeuren ze niet over ns, ze willen gewoon dat de PC doet waarvoor ze hem aangeschaft hebben.
ik lul puur vanuit m'n ervaringen uit het bedrijfsleven waarin ik al talloze bedrijven ben afgeweest en zo'n 6 jaar met Compaq/DELL/HP producten werk.
Compaq is een goed en professioneel bedrijf waar je vooral als zakelijke markt goede zaken mee kan doen.
Voor de service etc, die je als bedrijf maar al te graag wil hebben als er GELD en TIJD op het spel staat.
Precies. Jij hebt het alleen maar over het bedrijfsleven en de bedrijfsproducten. NIET IEDEREEN IS EEN BEDRIJF. Compaq levert ook aan particulieren, hebben speciale produkten die ze aan particulieren leveren. Er lijkt dus een duidelijk kwaliteitsverschil te zijn tussen de particuliere en de zakelijke produkten en service (een hele hoop mensen zeggen hier dat de DeskPro's perfect zijn maar de Presario's niet). Dat Compaq toevallig erg goed is in de zakelijke reeks, mag je daarom geen onderbouwde kritiek leveren op hun particuliere producten? Als particulier wil ik ook goede service als er TIJD op het spel staat (en soms ook geld), en de de thuisafdeling van Compaq kon mij die NIET bieden.
Denk je dat ik dat als particulier NIET wil dan? Omdat ik geen bedrijf ben kan ik er goed mee leven dat mijn computer om de haverklap vastloopt omdat Compaq het geheugen al dan niet bewust overgeklokt heeft (70ns geheugen laten draaien op 60ns is niets anders dan overklokken)?
Ik heb nog geen 1 compaq meegemaakt die zich NIET liet installeren door ME of Win98.
Voor NT en 2000 zijn er netjes drivers beschikbaar op de Compaq site.
Ok perfect, dat zei je daarstraks dus niet. Maar als het zo is wat je zegt: prima, geen commentaar verder.
Wat bral je nou man ? Heb ik gezegt dat je voor je kloontje naar Compaq toe moet ? :?
Nee, ik wilde alleen even aantonen dat het beschikbaar zijn van drivers op hun site niks bijzonders is, en dus niet in het voordeel van Compaq spreekt.
I just did ...
Yep in je derde post wel inderdaad.
Waar jij nu ook onder valt met dit antwoord. :(
Jij zelf ook met je eerste post :( . Je maakte ook geen onderscheid tussen de thuis- en zakelijke markt. Ik vind zelf dat ik een redelijk onderbouwde mening gaf (m.u.v. misschien het laatste stukje - werd steeds moeier naarmate het verhaal vorderde), als je het daar niet mee eens bent is dat jouw goed recht. Maar als ergens kritiek geleverd wordt, dan is dat niet per se 'schelden' of flamen. Als iets niet helemaal overeenkomt met jouw ervaringen of mening, wil dat niet per definitie zeggen dat de persoon in kwestie een 'scheldende puber' is.
Ik wordt altijd een beetje moe van mensen die meteen gaan roepen DAT ZUIGT en DAT IS KUT, doet me altijd een beetje denken aan de AMD topics hier.
Ja ik ook, maar dat deed ik dus gewoon NIET (zie ook hierboven in deze post). Ik heb een AMD processor, maar heel dat merk kan me aan m'n reet roesten. Als Intel de volgende keer een betere deal biedt koop ik net zo hard weer een Intel. Merken doen mij niets. Ze zijn toch allemaal hetzelfde, willen allemaal even veel geld verdienen dus de mensen die een merk ophemelen en tot god verheffen zijn gewoon dom. Dat wil echter nog niet zeggen dat je heel tevreden kan zijn over een produkt.
Privé koop je gewoon een kloon als je wat meer van PC's weet dan de gemiddelde Nederlander en een A-Merk als je nooit gezeik wilt hebben en nog ergens op terug wilt vallen als het echt mis gaat.
Exact.
Uiteraard heb ik die kunnen vinden.
Maar ging er voor jouw niet een wereld open toen je een nieuwe kocht ? ;)
Absoluut, je had helemaal gelijk :) Dat scherm was echt niet goed, ik heb een brief naar Gateway gestuurd, kijken of ze er iets aan willen doen (garantie is al verlopen nl.) :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• K-2SO
Goed, jij Privé ik zakelijk.
Ik ben blij dat je het snapt. :)

P.S.: Maak je eens niet zo druk joh.

• Arthur
Op dinsdag 12 juni 2001 13:39 schreef Serum het volgende:
Goed, jij Privé ik zakelijk.
Ik ben blij dat je het snapt. :)

P.S.: Maak je eens niet zo druk joh.
Ok dan, even goede vrienden :)

En over dat druk maken: tja, zit in m'n aard he ;)

Verwijderd

Ook ik heb me,helaas,door een aalgladde verkoper een compRaq Presario aan laten smeren,als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit ingetrapt!
Mijn mening over compaq:
- vééééééél te duur voor het gebodene;compaqs zijn uit goedkope componenten samengesteld die over het algemeen ook geen uitgebreide mogelijkheden bieden,bijv. mijn CD-brander ondersteunt geeneens overburn of tekst branden,is toch belachelijk voor een systeem van bijna 4500 ballen!?Nog maar te zwijgen over de snelheid!(4x10x32)Nog een leuk voorbeeldje,op het fijne compaq-mobo zit Godbetere niet eens een AGP-slot zodat ik- als fanatiek UTer- me nu moet behelpen met een 3DVooDoo op PCI,maar goed altijd nog beter als het zielige on-board Intel810 chipsetje dat je erbij krijgt.
Over service gesproken,toen ik die PCI videokaart had geinstalleerd deed 'ie dus helemaal niks meer.Helpdesk gebeld,tegen 0900 tarief by the way,die konden mij ook niet helpen,ik ben toen 2 dagen later met dat ding onder m'n arm teruggegaan naar de winkel waar ik het zooitje gekocht had,moest daar een beetje achter uit de keel gaan voordat er iemand kwam die uiteindelijk het probleem oploste.
Om een lang verhaal kort te maken:ben je niet van plan om je computer intensief te gebruiken en je daadwerkelijk in de materie te verdiepen,wil je alleen maar een beetje surfen en af en toe eens een Bonjovi CD-tje kopieren én heb je knaken zat dán kan je een compaq kopen.
Mijn advies:laat een bekende die er verstand van heeft een leuk systeem-toegesneden op jouw eisen en wensen-samenstellen,kan je later desgewenst altijd nog uitbreiden cq. upgraden,iets wat bij een compaq nagenoeg onmogelijk of onbetaalbaar is.
Ben je hier een beetje mee geholpen?

• Poltergeist
  • Laatst online: 07:51
De compaq Deskpro's zijn (in mijn ervaring) behoorlijk goede machines, zeker voor zakelijk gebruik. Ze zijn stabiel, kunnen bijna altijd met standaard drivers overweg, en zijn goed uitbreidbaar. Compaq doet ook niet moeilijk als er andere - niet compaq - uitbreidingen zijn gedaan. Wel proberen ze eerst te kijken of de problemen niet door die uitbreidingen kunnen zijn ontstaan.

De service van compaq is tijdens de garantieperiode perfect: ze komen voor nop langs, verwisselen zelf de spullen, nemen alles weer mee, en het werkt ook weer. Tijdens de carry-in garantie ben je overgeleverd aan de Compaq Service Centers, en die zijn vrij te vragen wat ze willen. Alleen onderdelen zijn dan nog gratis, maar arbeid kost gewoon veel geld.

Na de garantieperiode zou je de Compaq direct weg willen doen. Onderdelen zijn dan verschikkelijk duur. Voor een 3.2GB harddisk voor een deskpro 4000 durven ze 800 gulden (Ex BTW) te vragen. Ook andere onderdelen zijn erg duur. Aan de andere kant: een 8.6GB harddisk van 200 piek werkt ook gewoon in die machine (na een bios update, die gewoon te downloaden is bij compaq.com)

De standaard software installatie van Compaq is nogal brak: als je er niets aan veranderd werkt het perfect. Ik heb echter uit pure frustratie besloten nooit, maar dan ook nooit meer met de standaard software van Compaq te werken. Het eerste wat ik ook doe als er een Compaq binnenkomt: formatteren.

Even over de helpdesk (0900 1681616, 75 cpm): Die zijn in het algemeen zeer ter zake kundig. Het enige wat ze niet doen is productondersteuning voor producten die ze NIET leveren. Als je een pressario koopt, en je zet daar WinNT4 op, wordt dat niet door Compaq ondersteund, ook niet met drivers e.d. Kan ik ze geen ongelijk in geven.

De lange wachttijden zijn mij onbekend. Ik belde dan echter meestal over de serverproducten, misschien dat het daar minder druk is.

Ik heb geen ervaring met de pressario's, behalve als ik bij Dixons e.d. naar het prijskaartje kijk: ik vindt ze erg aan de prijs.
Pagina: 1