Einde van mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg op mijn scherm nu allemaal rare pixels te zien!
Op mijn onboard GPU heb ik er geen last van (en dan is er ook niet op te gamen)

Het betreft een EVGA GTX570 GTX SP HD
Als ik allen desktop draai, dan draait het prima, maar zodra ik een spel speel, dan verschijnen ze na een kwartier!
Ik heb geprobeerd om mijn kaart te updaten naar de nieuwst bios!
Gelukt. Probleem komt terug
Videokaart iets overvolted
Probleem komt terug

Videokaart Undervolted
Probleem komt terug

Hier heb ik opgezocht
http://www.google.nl/#hl=...55342f59&biw=1920&bih=950
Het ligt niet aan mijn scherm aangezien bewegen op het scherm anders zou ik zien op in films van mijn Panasonic blue-ray speler

Dit krijg ik te zien
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6etXko.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ajRjg5b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oo5G7wY.jpg

Drivers zijn de nieuwste en draaien net een uurtje
Bij herstart van pc, zijn ze weg, maar zodra ik de kaart belast zijn ze er weer 8)7

Betekend dit einde van mijn videokaart? ;w

Rest systeem
Intel i7 3770 @ 3.4 GHZ
Gigabyte Z77-UD3H (uit me hoofd)
16GB ram
Cooler Master 1050 Watt!

Temp in game ligt rond 65 á 70 graden!

Johann Sebastian Bach

Anoniem: 91626

Ja kan nog een andere kabel proberen? En kijken of de kaart verder helemaal schoon is dus ook de ventilatie schachten. Dat over-volten heeft hem vermoedelijk wel gesloopt ja. Wat is de Idle temp van de kaart? Je kan het eventueel testen met een schoon OS of een Ubuntu OS. Hoop iig dat je nog garantie hebt ;)
Probleem komt terug

Videokaart Undervolted
Probleem komt terug
Natuurlijk heb je hem al op stocks voltages getest? :D

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 28-02-2013 20:47 ]

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Normale temp ligt rond de 35 a 38 graden. En het over-volten was 1 tiende! Omdat ik had gelezen dat. Enige wat ik nog kan doen is testen met een HDMI kabel!

Johann Sebastian Bach

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Was het niet zo dat de GTX570 vaker last had van slechte/te weinig VRMs? Zeker de modellen die standaard zijn overclocked en zijn overgevolt.
Als je op google zoekt dan kom je topics tegen dat de 570 met 4 of 6 phase vrms vaker kaduuk gaan.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/354182-15-evga-560ti

Probeer eens naar stock voltages te gaan en stock clocks van een normale GTX570, of had je dit al gedaan.
Probleem komt terug

Videokaart Undervolted
Probleem komt terug

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Kan het zijn dat het aan je kabel ligt, ik heb nu een HDMI kabel erin geplugd en die werkt prima, ik heb net een half uurtje Crysis 3 gedaan op high en geen groene stippen! Anders moet ik een nieuwe DVI kabel halen of een vragen op me werk morgen!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nivida_intel schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:31:
Kan het zijn dat het aan je kabel ligt, ik heb nu een HDMI kabel erin geplugd en die werkt prima, ik heb net een half uurtje Crysis 3 gedaan op high en geen groene stippen! Anders moet ik een nieuwe DVI kabel halen of een vragen op me werk morgen!
Volgens mij krijg je met een defecte kabel andere artifacts (blokjes), dit lijkt meer op een defecte kaart.
Als ik fout zit en alles werkt dan heb je geluk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:23

auto660

1991 240 GL Brick

Heb je je kaart al eens geprobeert te underclocken?

En zie ik daar ets2? :>

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

BTW die i7 klokt std over naar 3.7ghz met 4 cores in gebruik............. weet je dat ook meteen.
met 1 of 2 doet ie 3.9ghz. Met 3 waarschijnlijk 3,8ghz.. daar zie ik hem soms ook op hangen.

die artifacts bij hoge temps =kapotte videokaart...

[ Voor 80% gewijzigd door A87 op 01-03-2013 11:05 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
auto660 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:13:
Heb je je kaart al eens geprobeert te underclocken?

En zie ik daar ets2? :>
Jep dat is correct :)

Ik heb het met me HDMI op kunnen lossen!
Ik kon vannacht niet slapen, dus toen heb ik een uurjte crysis 3 gespeeld en ets! Beide geven nu niet de groene pixles weer.
Zodra ik ga draaien op DVI kabel, dan krijg ik ze na 15 min weer!

Ik hoop dat ik zo de levensduur kan oprekken tot eind juni. Underclocken heb ik ook geprobeerd! En dan komt het pas na een 16 minuten (even stopwatch bijgehouden)

Echt hoge temp bereikt hij nog niet. Hij komt nu nog maar tot aan 70 graden verder gaat ie niet!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-06 05:50
Kijk de pinnetjes eens na die in de DVI poort zitten. Kan zijn dat er daar eentje van krom is. Dus van je videokaart en monitor.

Zoals je ziet zitten er in de randen van de gaatjes 2 contact pinnetjes, kan zijn dat daar er een van krom is.

Afbeeldingslocatie: http://www.cs1.net/pic/cable_solutions/CS-ADA-DVI-FF_pins.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Bas. op 01-03-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
never mind :)

[ Voor 97% gewijzigd door abacaxi op 02-03-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ziet er uit als een hardware probleem. Je kunt een reflow proberen. Dan soldeer je de chips weer door. Maar dat gaat niet helpen als de chips zelf stuk zijn.

(eventueel kan ik een reflow voor je uitvoeren, heb alle apparatuur in huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 12:28
Die Temps, zijn die op full load of bij idle?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Full load! Nu met HDMI geeft hij geen groene pixels weer! Maar Ik hoop dat hij het volhoudt tot de nieuwe GTX serie! Dan ram ik er een nieuwe in!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

met dat rammen gaat het al direct fout, en als je dan toch een topic aanmaakt, waarom doe je dan niet even zoals ze vragen en je dvi aansluiting checken, blijkbaar toch iets anders aan de hand als een defecte vga kaart..?! :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
sain onez schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:55:
met dat rammen gaat het al direct fout, en als je dan toch een topic aanmaakt, waarom doe je dan niet even zoals ze vragen en je dvi aansluiting checken, blijkbaar toch iets anders aan de hand als een defecte vga kaart..?! :?
Ik heb alle mogelijkheden nagegaan! De computer is ter controle mee gegaan naar het werk, en daar heeft hij de hele dag Furmark gedraaid! De ict man heeft daar de gehele kaart bekeken, en hij heeft de koeling verwijderd. Hij is grondig schoongemaakt! Uiteindelijk bleek dat er stof tussen de contactpunten van de dvi poort zat. Deze zijn verwijderd, en de koeler is gemonteerd (uiteraard na nieuwe koelpasta) weer terug gemonteerd. Toen opnieuw een stresstest gedaan en de pixels kwamen niet terug. Du wel degelijk een videokaart probleem

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ging me erom, dat als de videokaart zelf, de core of het geheugen, problemen had, dan maakte het niet uit welke aansluiting je nam. Nadat die ict man stof uit de DVI port heeft gehaald zou ik het toch weer eens testen, om te kijken of je het weer reproduceert krijgt, ik zou zoiets persoonlijk willen weten, zou toch prettig zijn als dat stof de oorzaak zou zijn (wat ik betwijfel..) meer iets zoals bas. hierboven aankaart nl...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1