WDR4300 of RT-N66U of ?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een Tele2 verbinding met bijbehorend wireless modem, en al mijn apparaten zijn verbonden aan deze modem. Echter, na de aanschaf van een NAS niet al te lang geleden komt toch de drang om HD content (1080p) over het wireless netwerk te kunnen afspelen, iets wat met de Tele2 modem helaas net niet lukt (veel haperingen).

Ik zat daarom te denken om het wireless gedeelte van de Tele2 modem uit te zetten, er een wireless router tussen te zetten, en al mijn verkeer via dit ding te laten verlopen. Echter, na een beetje rondkijken, kom ik op de volgende producten uit:

pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
en
pricewatch: Asus RT-N66U

Ik ben niet echt op zoek naar specifieke features ofzo, maar ik ben op deze uitgekomen vanwege de positieve reviews. Alleen heb ik gelezen dat de WDR4300 niet altijd een geweldige verbinding heeft, en de RT-N66U best wel warm (45+) kan worden. Argh.

Heeft iemand een tip, of een alternatief voor me? Mijn budget is ongeveer 100 euro (dus de Asus is een beetje aan de max...)

Thanks!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-02 19:35
ik gebruik zelf die asus en ben er erg blij mee. geen last van haperingen etc etc.
maar misschien kan je ook met een minder geavanceerde router uit de voeten.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb indertijd de TL-WDR4300 aangeschaft omdat de Asus RT-N66U niet voor handen was. De WDR4300 heb ik vorige week als nog vervangen door de Asus RT-N66U. Een AC router voor een N router.

Ik ben de WDR4300 gaan vervangen omdat ik regelmatig meemaakte dat de WiFi verbinding geen wegvallen.
In de eerste plaats draaien er steeds meer apparaten op mijn WiFi netwerk en mogelijk speelt ook een rol dat het aantal accespoints is gegroeid. Bijna iedereen in de straat heeft nu een AP in de lucht.

Ik heb niet van die hele hoge eisen maar constateerde dat out of de box Asus wat meer functionaliteit levert.
Dat laatste lopt helemaal. En bovendien werkt de App van Assus om de router te bedienen erg goed en doet zijn werk.
Zowel op de 2.4 GHZ als ook op de 5GHZ band staat de RT-N66U haar mannetje. De plaats van de router - in de meterkast - is erg ongunstig, maar de Asus heeft hier substantieel minder last van.
Van de WDR4300 kon ik de 5 GHZ niet eens gebruiken en schakelen de apparaten met gemak over naar de 5 GHZ band. Fijn als het druk is om beide kanalen te kunnen gebruiken. Indien de router in de woonkamer zou hebben gestaan, had de WDR4300 op de 5 GHZ band ook gebruikt kunnen worden. Wellicht zouden de verschillen tussen de 2 routers er kleiner op zijn geworden.

Voor de bediening en de Interface heeft de Asus wel mijn voorkeur boven de TP-Link router..
De TP-Link router heeft al met al toch 3 jaar flink haar best gedaan en mij zelden of nooit in de steek gelaten. Pas vrij laat - na enkele firmware updates kon de App van TP-Link gebruikt worden om de router te bedienen met de smartphone.

Draadloos lopen er op het netwerk mee:
3 tot 4 laptops, 3 smartphones, een netwerk reciever, een smart TV en een WiFi lamp.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00

br00ky

Moderator Harde Waren
In de aankoopadviessubfora een topic kicken van 3+ jaar oud is 99/100 keer niet meer relevant. Dat lijkt me hier ook het geval, immers omdat sommige producten toen niet eens verkrijgbaar waren...

Dit topic is gesloten.