MSI z77 g45 + i5 3570k , reboot loop / cpu kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Forced
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe pc,

Mobo : MSI z77 g45.
CPU : i5 3570k
Voeding : Corsair tx750
Ram : 8 gig corsair ddr3 1600

Heeft 2 weken netjes gedraaid, tot afgelopen week de bluescreens, random reboots, (reboot cycles,niet willen posten) op kwamen dagen.
Na alle niet nodige componenten losgekoppeld te hebben wilde de pc helemaal niet meer posten.
Hierna cpu er uit gehaald en ondervonden dat er 2 scheven pinnen in de LGA socket zaten. weinig aan te doen.

Vandaag een nieuw moederboard binnen gekregen en alles weer geinstalleerd, pc deed booten zonder problemen totdat na een uur de pc weer crashte en niet meer wilde posten.

Vraag hier is nu : Is mijn cpu kapot ?
Ben namelijk zelf in de veronderstelling dat een cpu werkt of niet werkt.

Zoals aangegeven gebeurd dit alles ook zonder ram, hdd, dvd speler aangesloten.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:50
Krijg je nou bepaalde piepjes te horen of op je lcd schermpje bepaalde code en die al opgezocht wat het kan zijn? want het kan net zo goed iets anders zijn

• Forced
Heb zojuist een speaker aangesloten op het moederboard ( uit een oude pc gevist)
Geen beeps or anything, geen lcd schermpje op moederboard, gewone scherm blijft zwart.

Heb de rest van de componenten uitgesloten door te proberen te booten met alleen moederboard, en cpu.
Geen beeld, reboot cycle (Elke 2-3 seconden)

Aangezien het moederboard gloednieuw is blijft de voeding of CPU over als boosdoener.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:50
Maar helemaal geen piepjes Krijgt je pc dan uberhoud wel stroom Want Post of niet Hij hoort dan te piepen Met post of foutcode

• Forced
Nee, totaal geen response.
PC krijgt gewoon stroom, is het ook niet.
Vannochtend pc ingeleverd bij Alternate, hebben half uur cpu getest met prime maar konden niks vinden.
Daarna maar moederboard + voeding + ram erbij ingeleverd en ze gaan testen.

Ik hoor van ze over 2 dagen.

Bedankt voor de input bumtroll.