Rammelen binnekant macbook pro retina 15 inch

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 454610

Topicstarter
Ha Tweakers,

Ik heb 1 week geleden een macbook pro aangeschaft en heb deze dagelijks vervoerd in een laptop case.

Nu hoorde ik gister tijdens het verplaatsen van de laptop iets "rammelen" dus alsof er iets tegen de binnekant van de behuizing aan "ketst"

En toen ik hem net aanzette leek het of dit ding wat blijft ketsen tegen een van de fans bleef rammelen en een best wel hevig geluid maakte. naar er een paar keer mee geschud te hebben (ssd no problem) leek het ding afgeschoten te worden door de fan waardoor het geluid weg is.

Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring mee, en valt dit eventueel onder garantie of kan dit kosteloos door icentre gerepareerd worden?

Ook zie ik dat een aantal CPU cores geen temperatuur meten. Zijn deze temperaturen verder normaal als de macbook alleen muziek aan t afspelen is + een beetje surfen op het net?
Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/4272/screenshot20130228at742.png

Uploaded with ImageShack.us

Thanks _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 454610 op 28-02-2013 19:47 ]

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 18:58
5 punt pentalobe schroevendraaiertje ergens vandaan ritselen en ff de deksel er af halen, scheelt je een hoop tijd dat je m kwijt zou zijn aan "onderzoek". Garantie blijft gewoon natuurlijk.

Mijn Air wordt max wel eens 100 graden, kan ie prima hebben, zijn ze op gebouwd. Kan je temperaturen niet zien, plaatje werkt niet nu, maar tussen de 30-70 graden hoef je je nergens zorgen over te maken, daarboven ook niet maar dan verwacht ik dat ie meer doet dan surfen en muziek afspelen.

[ Voor 43% gewijzigd door bokkow op 28-02-2013 19:49 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Olivierdc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 15:06
Draai hem eens open? Opendraaien mag zonder dat je garantie vervalt. Mits hij nog nog maar een week oud is zou ik gewoon terug gaan naar iCentre, in het beste geval krijg je gewoon een nieuwe, waarschijnlijk een schroefje dat los zit op iets dat in je tas zat dat tussen de vents beland is geraakt.

Topicstarter
plaatje doet t nu wel, thanks voor de snelle reactie

• bokkow
38 graden is prima, die 105 is niet echt natuurlijk.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 18:24
Als je in omgeving Amsterdam woont zou ik even naar de Applestore gaan. Er zit geen HDD in, dus die zal niet het rammelgeluid maken.

Topicstarter
ik woon niet in de buurt van Amsterdam, en nee het is wss geen hardware. Het klinkt echt alsof er een schroef of een ander hard stukje in de laptop zit. Ik ga morgen met icentre bellen, hun zorgen maar dat het wordt opgelost. kan niet zijn dat een laptop van 2200 euro naar 1 week al losse stukjes in de behuizing zitten...

• bokkow
Anoniem: 454610 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:46:
ik woon niet in de buurt van Amsterdam, en nee het is wss geen hardware. Het klinkt echt alsof er een schroef of een ander hard stukje in de laptop zit. Ik ga morgen met icentre bellen, hun zij zorgen maar dat het wordt opgelost. kan niet zijn dat een laptop van 2200 euro naar na 1 week al losse stukjes in de behuizing zitten...
Zo is dat! Lekker bij de pakken neerzitten en klagen, want daar zijn we gezamenlijk erg goed in in Nederland. Regel ff een schroevendraaiertje en haal dat snippertje papier zelf uit je fan, klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bokkow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:44:
[...]

Zo is dat! Lekker bij de pakken neerzitten en klagen, want daar zijn we gezamenlijk erg goed in in Nederland. Regel ff een schroevendraaiertje en haal dat snippertje papier zelf uit je fan, klaar..
Waarom zou je dat willen bij een macbook van 2 weken oud?

Als jij met een auto van 2 weken oud de garage uit rijd, en je hoort iets rammelen in de moter dan ga je hem toch ook niet zelf openschroeven?

en dat je mijn grammatica en spelling verbeterd zegt wel meer over jou dan over mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ok kerel, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:11

Quad

Doof

Ik zou gewoon even open maken en een blik in werpen om te zien of er iets opvalt, natuurlijk mag dat bij een 2k+ product niet gebeuren..
Als je niets ziet wat ongewoon is neem je contact op met Apple care en leg je het probleem voor.

Ik zou in dit geval niet gaat prutsen met dat ding verder. Helemaal niet als het nog maar en week oud is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Anoniem: 454610 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:11:
[...]

Waarom zou je dat willen bij een macbook van 2 weken oud?

Als jij met een auto van 2 weken oud de garage uit rijd, en je hoort iets rammelen in de moter dan ga je hem toch ook niet zelf openschroeven?

en dat je mijn grammatica en spelling verbeterd zegt wel meer over jou dan over mij..
Het zou niet mogen maar toch gebeurt het, er kan altijd iets misgaan bij het assembleren of iets stuk gaan bij het vervoeren. Gewoon even naar Apple bellen, als het ding nog maar een week oud is doen ze daar echt niet moeilijk over. Als je er het fijne van wil weten (altijd handig als je naar support belt, kan je gelijk zeggen wat je hebt gevonden en krijg je ook sneller een effectieve oplossing voorgeschoteld) kan je je laptop eens openschroeven en kijken wat er los zit en/of uitvalt.
Pagina: 1