Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Canoscan Lide 60 en Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:43
Sinds een paar weken heb ik mijn pc ge-upgraded naar Windows 8. Onder de vorige installatie van Windows 7 x64 had ik bovenstaande scanner geïnstalleerd. Helaas hield deze er na de upgrade mee op. Windows 8 drivers zijn op de site van Canon niet te vinden en na een zoekopdracht in Google kwam ik tot de ontdekking dat aangeraden werd om een andere scanner aan te schaffen. Jammer, want hij voldeed nog prima.

Ik heb echter een oplossing gevonden. Eerst heb ik de laatste drivers opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Daarna ben ik gegaan naar het configuratiescherm en heb daar gekozen voor "problemen detecteren en oplossen." Na de zoekopdracht heb ik gekozen voor canoscan toolbox. Windows stelde voor dit te draaien in de compatibiliteitsmodus van Windows XP SP3 en zie daar: het werkte weer.

Door het programma eerder te laten draaien in Windows 7-compatibiliteitsmodus was me dat trouwens niet gelukt.

Kortom, wie nog zo'n scanner heeft (of een vergelijkbare) kan die op deze manier weer aan de gang krijgen.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik heb deze scanner, werkt het stuurprogamma (win7 x64 versie) niet? of werkt CanoScan Toolbox 4.9 niet?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• TiesD
Het stuurprogramma werkte niet. Inderdaad die versie win7 x64 Canoscan Toolbox startte normaal op, maar er werd geen verbinding met de scanner gemaakt en ik kreeg de melding dat die niet was aangesloten o.i.d.

• TiesD
Maar ik heb het probleem laten oplossen door Canoscan Toolbox te laten analyseren, dat klopt dus.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55

glashio

C64 > AMIGA > PC

Dus CanoScan Toolbox in compatibiliteitsmodus (wordfeud here i come :7) win7 werkt?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• TiesD
Pagina: 1