Aanschaf mac mini - wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• G3nd9rme
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:54
Beste Tweakers,

Dit is mijn eerste post, hier op tweakers, dus ik hoop dat ik alles volgens de regels doe.
Goed, dan nu mijn verhaal, vragen, wensen etc.

Wat wil ik aanschaffen?
- Mac Mini (late 2012)
- 2 dezelfde beeldschermen

Wat is mijn vraag nou eigenlijk?

1. Ik zou graag weten welke kabels ik allemaal nodig ga hebben om deze beeldschermen met kwaliteit op de mac mini (late 2012) aan te sluiten.
Klopt het dat DVI eigenlijk HDMI is, maar dan zonder geluid? Ik heb zelf namelijk boxen staan met gewoon een standaard jack kabeltje als aansluiten die ik op de mac mini wil gebruiken en heb dus geen geluid van de beeldschermen nodig (is bij die benq schermen ook niet mogelijk), maar wil wel gewoon goede kwaliteit hebben

2. Is er iemand op de hoogte van een cheap-ass mac/third party toetsenbord & muis die goed bij deze setup passen en ietwat stijlvol zijn?

PS. De bekabeling die met zowel de mac mini als met de beeldschermen meegeleverd word hoeft geen rekening mee gehouden te worden als het onduidelijk is wat er precies bij meegeleverd word.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd, moeite en reacties!

 Apple iMac late 2012 | Samsung Galaxy S3 (White)

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 17:49
Een HDMI-HDMI/DVI kabel
Een MDP-HDMI/DVI kabel
Logitech toetsenbordje, liever gewoon Apple Keyboard

Dit had ook in een "ervaringen" topic gekund

Edit:

Sorry ik lees nu pas dat het je eerste post is. Je had beter eerst even kunnen zoeken of zoiets niet elders al eens beantwoord is. Prima als je een topic wilt starten maar het is niet zozeer een helpdesk he ;)

[ Voor 42% gewijzigd door bokkow op 28-02-2013 19:42 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Verwijderd

Op dealextreme staan een kloon van het Apple Bluetooth toetsenbord incl muis voor iets van 25 dollar. Is dan wel via USB ipv BT. Maar eerlijk gezegd zou ik bij een investering in een Mac en twee schermen niet besparen op een goed toetsenbord. Daar werk je immers constant op...

• G3nd9rme
Excuses voor het onterecht aanmaken van een nieuw topic. Ik had het ervaringen topic al wel gezien, maar ik heb zelf geen ervaringen met wat voor een mac dan ook, dus dat vond ik daar niet geheel op van toepassing.

ONtopic: Oke, dankje. Goed om te weten wat er nou nodig is. Er zijn zoveel van die kabeltjes en een MDP is nieuw voor mij.

Thanks!

Toetsenbord denk ik nog even over na.. laat het weten!
bokkow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:40:
Een HDMI-HDMI/DVI kabel
Een MDP-HDMI/DVI kabel
Logitech toetsenbordje, liever gewoon Apple Keyboard

Dit had ook in een "ervaringen" topic gekund

Edit:

Sorry ik lees nu pas dat het je eerste post is. Je had beter eerst even kunnen zoeken of zoiets niet elders al eens beantwoord is. Prima als je een topic wilt starten maar het is niet zozeer een helpdesk he ;)

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 12:26
HDMI > DVI verloop is inbegrepen bij de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Jappo112 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:34:
HDMI > DVI verloop is inbegrepen bij de mini.
Daar heb je niets aan.
Zijn schermen hebben al HDMI en DVI. Waarom een HDMI naar DVI adapter gebruiken, het scherm via DVI aansluiten terwijl dat ook gelijk met een HDMI kabel kan? Een HDMI kabel kost je 3,-.

Je hebt een mini DP naar HDMI, mini DP naar DVI of mini DP naar VGA nodig om je tweede BenQ scherm aan te sturen.

1 scherm via HDMI > HDMI, 2e scherm via mini DP > VGA, HDMI of DVI.

Adapters zijn natuurlijk ook goedkoper verkrijgbaar, dit modelletje scheelt je weer een paar euri, maar als je je Mac online besteld kan je net zo goed meteen een verloopje mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Dat is onzin, want DVI-D is gewoonweg HDMI zonder geluid en zonder HDMI certificering. Maar kan wel gewoon hetzelfde, digitale beeld weergeven. Daarnaast zou ik een mini-DP naar HDMI of DVI gebruiken en niet naar VGA, dat is toch iets minder.

Verder zou ik wel naar een IPS-scherm kijken zoals de pricewatch: LG IPS237L Zwart of een andere. Dan heb je toch beter beeld dan met een gewoon TN-scherm. Alhoewel het scherm dan misschien niet wit is.

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 01-03-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3nd9rme
alex3305 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:54:
Dat is onzin, want DVI-D is gewoonweg HDMI zonder geluid en zonder HDMI certificering. Maar kan wel gewoon hetzelfde, digitale beeld weergeven. Daarnaast zou ik een mini-DP naar HDMI of DVI gebruiken en niet naar VGA, dat is toch iets minder.

Verder zou ik wel naar een IPS-scherm kijken zoals de pricewatch: LG IPS237L Zwart of een andere. Dan heb je toch beter beeld dan met een gewoon TN-scherm. Alhoewel het scherm dan misschien niet wit is.
Ah ok, ja dat over het beeldscherm las ik al ergens. Dan zou het qua setup deze worden

Valt wel weer een paar tientjes duurder uit, vind ik nogal wat op een beeldscherm ;) Maar goed, dan heb je wel wat moois, in mijn ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Voor die prijs zou ik voor de Dell 2312HM gaan (pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart)

Dit zijn ook de schermen die de best buy guide van T.NET adviseert en ongeveer het beste wat je in dit segment (23" IPS) kunt krijgt.

Heb er zelf 3 van en zijn echt top! Voor zowel gamen als grafisch werk.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3nd9rme
Bosmonster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:14:
Voor die prijs zou ik voor de Dell 2312HM gaan (pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart)

Dit zijn ook de schermen die de best buy guide van T.NET adviseert en ongeveer het beste wat je in dit segment (23" IPS) kunt krijgt.

Heb er zelf 3 van en zijn echt top! Voor zowel gamen als grafisch werk.
Daar was een bekende van me ook al positief over.

Mijn enige punt van kritiek bij dit beeldscherm is dat deze zwart is. Persoonlijk vind ik wit altijd zo'n mooie strakke en sjieke kleur. Daarnaast lijkt het me ook mooi staan bij de rest van de producten (die ik nog moet aanschaffen), zoals het Apple toetsenbord en de Apple muis. Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel :P

Aan de andere kant is het wel weer zo dat je veel meer keuze hebt in zwarte beeldschermen en tja, qua beeldkwaliteit.. als het beeld bij een zwart beeldscherm beter/scherper is dan bij een witte..tja wat doe je dan he.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3nd9rme
Wat mij betreft mag hier een slotje op. Ik heb antwoord gekregen op mijn vraag en na overleg met mijn ouderlijke financiële adviseurs heb ik toch besloten om waarschijnlijk een iMac aan te schaffen. Het budget bleek toch flexibeler te zijn dan dat ik in de eerste instantie dacht, keer wat anders ;)

Ik wil iedereen bedanken voor hun tijd, moeite en antwoorden. Ik heb er, hoe dan ook, heel veel aan gehad omdat mijn vragen ook in zekere mate op de iMac van toepassing zijn :)

Thanks!

Pagina: 1