Als tweaker bouw ik mijn silent servers zelf. Hoofd in de kast en dan luisteren, onderdeel los koppelen en luisteren of dat het meeste lawaai maakt. Voor een klant met een bijkantoor in het buitenland, is dat anders.
Daarom ben ik op zoek naar een server van DELL die in het kantoor komt te staan. Er is geen kast oid waarin hij geplaatst kan worden. Ik heb DELL gevraagd of ik de servers zelf kan aanhoren op hun kantoor in Amsterdam, maar daar zijn geen servers aanwezig
alleen desktop computers.
Van DELL heb ik een keurig lijstje gekregen met de volgende gegevens:
Hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat de voedingen van DELL een behoorlijke bron van geluid kan zijn. Maar als je die zorgvuldig kiest, bv een T620 met 1x495W dan is de voeding geen noemenswaardige bron van geluid.
Als ik vervolgens zorg dat ik stille disks in het systeem plaats en de voeding niet te zwaar belast, dan zou het geheel niet tot overlast zijn voor de medewerkers. Klopt dat? Wat is jullie ervaring met deze DELL servers?
Bij voorbaat dank, smartbit
Daarom ben ik op zoek naar een server van DELL die in het kantoor komt te staan. Er is geen kast oid waarin hij geplaatst kan worden. Ik heb DELL gevraagd of ik de servers zelf kan aanhoren op hun kantoor in Amsterdam, maar daar zijn geen servers aanwezig
Van DELL heb ik een keurig lijstje gekregen met de volgende gegevens:
| Server | Disks | Power | LwA-UL1 (bels) | LpA2 (dBA) |
| T110 II | 2xSATA 7.2K | 1x305W | 4.2 | 27 |
| T320 | 4xSATA (7.2K) | 2x495W | 3.8 | 31 |
| T320 | 8xSAS 2,5" (10K) | 2x750W | 4.9 | 38 |
| T420 | 8x2,5" SATA 10K | 2x1100W | 4,7 | 38 |
| T620 | 1x3,5" SATA (7.2K) | 1x495W | 3,8 | 24 |
Hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat de voedingen van DELL een behoorlijke bron van geluid kan zijn. Maar als je die zorgvuldig kiest, bv een T620 met 1x495W dan is de voeding geen noemenswaardige bron van geluid.
Als ik vervolgens zorg dat ik stille disks in het systeem plaats en de voeding niet te zwaar belast, dan zou het geheel niet tot overlast zijn voor de medewerkers. Klopt dat? Wat is jullie ervaring met deze DELL servers?
Bij voorbaat dank, smartbit
- LwA-UL is the upper limit sound power levels LWA calculated per section 4.4.1 of ISO 9296 (1988) and measured in accordance to ISO 7779 (2010)
- LPA is the average A-weighted sound pressure level from the four bystander positions calculated per section 4.3 of ISO9296 (1988) and measured in accordance with ISO 779 (2010) The system is placed in a half rack enclosure (base of system is 25 cm above reflective floor).