Windows installatie via USB

Pagina: 1
Acties:

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:54
Hallo mede tweakers,

Ik had even een korte vraag en ik hoop dat iemand die kan beantwoorden. Omdat mijn dvd speler verrot is heb ik besloten om bij een nieuwe installatie van Windows gebruik te maken om het via USB te gaan doen.

Nu ben ik online gaan kijken en viel mij oog op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sandisk Memory Vault 16GB Zilver€ 16,-€ 16,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 16,-

Nu is mij vraag, kan ik hiermee Windows installer, zo nee.. heeft iemand een suggestie wat voor USB ik kan anders zou moeten kopen ?

Bedankt alvast

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pricewatch: Zalman VE300 Black Virtual Drive + 2.5" hddtje
Zet de iso daar op in de _iso map en installeren maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-02-2013 17:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Cyphax

Moderator LNX
Die VE300 heb ik toevallig. Ideaal voor als je dit soort dingen vaker moet doen.

Als je alleen maar Windows van USB wilt installeren is het genoeg om een willekeurige USB-stick te kopen die 4GB of groter is, en dan via deze tool de ISO daarop te zetten. Dan kan je daarmee ook installeren.

Saved by the buoyancy of citrus

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:54
Dus het werkt met elk willekeurig USB boven de 4gb? hmm dan zal ik ff rond kijken. En raven bedankt voor de tip, alleen ik zoek het in een iets goedkoper segment :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar die Zalman is (voor zover ik weet) de enige oplossing met een ingebakken virtuele cdrom speler, zo hoef je niet te kloten met tooltjes om een USB stick bootable te krijgen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Raven schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:15:
Maar die Zalman is (voor zover ik weet) de enige oplossing met een ingebakken virtuele cdrom speler, zo hoef je niet te kloten met tooltjes om een USB stick bootable te krijgen ;)
Gewoon de Microsoft Windows 7 ISO tool gebruiken. Maakt van een ISO een mooi bootable stick. En zo heb je ook een tool voor Linux boot disks. Dus met 2 tools kan je alles :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt praktisch elke stick geschikt maken voor Windows te installeren...
Start -> CMD (in admin openen)
diskpart
list disk
select disk x
clean
create partition primary
format fs=ntfs quick
active
assign

Klaar, vanaf je iso de bestanden erop drukken en klaar.

Verwijderd

Das inderdaad een keer je iso aanklikken en 't is gebeurd. Sommige (gedownloade) win7 versies werken niet met de officiele tool, dan gebruik je de freeware WinToFlash en 't is ook gebeurd.

Klooien hoef je tegenwoordig gelukkig niet meer, windows via usb installeren is gemeengoed geworden.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:08

Quad

Doof

Hmm.. Gouden tip dit! Nooit gezien dat dit bestond eerlijk gezegd.. Met 1 kastje alle bootCD/DVD's bij de hand (Hirens boot, Windows 7, XP, Vista en 8, Ghost etc.)

Moet ik even in de gaten houden :Y

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je format moet FAT/FAT32 zijn, want anders kan je UEFI firmware niet booten vanaf de USB stick. Als je install.wim groter wordt dan 4 GB dan kun je met imagex ook splitsen naar swm-files.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
170552 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:56:
Je kunt praktisch elke stick geschikt maken voor Windows te installeren...
Start -> CMD (in admin openen)
diskpart
list disk
select disk x
clean
create partition primary
format fs=ntfs quick
active
assign

Klaar, vanaf je iso de bestanden erop drukken en klaar.
Trommelrem schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Je format moet FAT/FAT32 zijn, want anders kan je UEFI firmware niet booten vanaf de USB stick. Als je install.wim groter wordt dan 4 GB dan kun je met imagex ook splitsen naar swm-files.
Ik heb dit geprobeerd (met fat32, alleen dan via Acronis Disk Director, active, primary en alles.) op een externe usb schijf (dus geen usb stick), maar het wil niet lukken. Heb dit juist handmatig moeten doen omdat de Windows USB installer of een programmatje als Rufus alleen usb sticks kan zien, maar geen HDD om een of andere reden. Misschien zit daar het probleem al.. ?

Ook geeft men hier nog een stap extra, namelijk stap 6, waarbij ik de melding krijg "cannot lock the drive". Maar er staat niks open of iets dat de drive in gebruik zou kunnen hebben.
http://www.intowindows.com/bootable-usb/

Linux opstarten van usb-stick gaat gewoon btw, maar die stick is te klein voor Windows 7.

Waarom is er verschil tussen een usb hdd of usb stick ? :?

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 06-11-2013 12:45 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 16:05

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Hier een windows tooltje kan je als je een .iso hebt op elke usb installeren en hij is gelijk bootable
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

• jesper86
  • Niet online
Dat zeg ik dus, die herkent alleen stickies, geen hdd.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En je hebt geen 4gb usb stickie?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17
Probeer deze eens.

Scroll bij de linux versies even naar beneden, daar kan je de gewenste Windows selecteren. Hier kan je elke schijf selecteren, let wel even op dat je de goede kiest... :+

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Electromonkey op 06-11-2013 12:55 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Wel oppassen met wat voor stick je gebruikt. Ik heb ook een Sandisk Cruzer En die wordt door windows gezien als HDD en niet als removable disk.
Dit is voor windows 8 die USB sticks als HDD graag ziet.
Maar deze stick worden niet gevonden door tools die je USB bootable maken.
Ik kan windows niet installeren op deze stick. Nog kan ik een bootable SCCM stick maken.
Hiervoor moet je echt een USB stick hebben die als removable device gezien word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jesper86
  • Niet online
Electromonkey schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:55:
Probeer deze eens.

Scroll bij de linux versies even naar beneden, daar kan je de gewenste Windows selecteren. Hier kan je elke schijf selecteren, let wel even op dat je de goede kiest... :+
Okee ik dacht dat die echt alleen voor Linux was, maar daar kan je indd "show all drives" aanvinken. Dan staat hij erbij. Eens kijken of het ook werkt. Geen "cannot lock drive" melding .. beloofd veel goeds.

Hier las ik een lijstje:
- The USB flash drive must support booting from it in general.
- The flash drive must contain the boot/system files.
- The flash drive must have bootsector area. This is done with special utilities.

De bootsector zal handmatig niet goed gegaan zijn dan.
DarkSide schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:56:
Wel oppassen met wat voor stick je gebruikt. Ik heb ook een Sandisk Cruzer En die wordt door windows gezien als HDD en niet als removable disk.
Dit is voor windows 8 die USB sticks als HDD graag ziet.
Maar deze stick worden niet gevonden door tools die je USB bootable maken.
Ik kan windows niet installeren op deze stick. Nog kan ik een bootable SCCM stick maken.
Hiervoor moet je echt een USB stick hebben die als removable device gezien word.
Ik zat er aan te denken om voor de Sandisk Cruzer Extreme 32GB te gaan, maar er zijn ook nog voordeligere Cruzers geloof ik, daar zit mss verschil in. Maar lijkt me toch sterk dat het niet zou kunnen, zeker met zo'n duur top model. Waar zijn die dingen anders voor. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door jesper86 op 06-11-2013 13:27 ]

• jesper86
  • Niet online
Okee ik krijg nu alleen een zwart scherm met linksboven een knipperende underscore _
Het ziet er niet naar uit dat de schijf bezig is, hoor hem niet ratelen zie het lampje niet knipperen.
Even wachten misschien ? Het is al beter dan de melding no boot device. ;)

*helaas, no luck.

[ Voor 7% gewijzigd door jesper86 op 06-11-2013 13:25 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:07

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

je bent vergeten om de bootsector op de usb stick te zetten..

kopieer het mapje BOOT naar je c:
open een command prompt als administrator en tik het volgende in:

c:
cd \boot (= de map waar je de boot map van de iso hebt gezet)
bootsect /nt60 d: (d= de schijfletter van je usb stick)

Hierna is de usb stick wel bootable en kan je ervan opstarten en Windows installeren :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• jesper86
  • Niet online
Mapje boot staat er gewoon op. (en het is geen stick)
Pagina: 1