Pricewatch DSLR bevat niet-SLR camera's?

Pagina: 1
Acties:

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 08:03

MASiR

battlefield gameplay montages

Topicstarter
http://tweakers.net/categ...lreflexcameras/producten/

Ik zie toch echt een Sony Nex en een Nikon 1 V1 in die lijst. Dat zijn geen spiegelreflex camera's want uh.. ze hebben geen spiegel .. ? 8)7

k0yagaming - battlefield gameplay

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:20

Fiber

Beaches are for storming.

En daar kom je nu pas achter...? Kijk gewoon even zo: http://tweakers.net/categ...ztATRZYk5SlZKpoam5kq1tbUA

Probleem opgelost.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
En de Sony SLT's zijn ook geen DSLR's.... (mogen ze van mij best blijven staan overigens).
Maar dit topic hoort niet in F&V thuis, dus bij deze een verplaatsing naar het Pricewatch subforum.

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 28-02-2013 18:17 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor de correctheid zou die categorie hernoemt worden naar "Interchangeable Lens Camera's" of "Camera's met verwisselbare lens" ofzo, maar dat is volgens mij niet een heel erg algemeen gebruikte term. We proberen de pricewatch toegankelijk te houden voor alle Tweakers en mensen die geinteresseerd zijn in de aankoop van elektronica, dus dan moeten we de naamgeving van categorieen soms ook expres wat incorrect houden als ze daarmee duidelijker zijn.

De vraag is natuurlijk wel waar je als bezoeker nu die NEX en dergelijke zou verwachten... Als je op de plaatjes afgaat waarschijnlijk bij de DSLR's, als je op de categorienaam afgaat misschien juist wel weer bij de compactcamera's.
Aangezien ze meer overeenkomen met DSLR's (er zijn ook EOS-camera's zonder spiegel (geweest), die hadden een prisma) dan met camera's met vaste lens (die wij compactcamera noemen) lijkt het me niet echt zinvol ze te verhuizen naar de compactcamera's en ons daarbij heel veel werk en net zoveel onduidelijkheid op de hals te halen.
En ze lijken - imho - weer te veel op DSLR's om ze een eigen categorie te geven. Dan zouden we puur voor de naam een losse categorie apparaten maken, die verder (vrijwel) exact dezelfde specificaties hebben als de DSLR's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 22:02
Er bestaat al een juiste naam voor heel deze groep: systeemcamera's.
En de rest (compactcamera's en bridgecamera's) zijn dan vaste lens camera's. Hierbij hoort ook de peperdure Sony RX1 trouwens...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 10:29

Ch3cker

Testlab Teamlead
Universal Creations schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:42:
Er bestaat al een juiste naam voor heel deze groep: systeemcamera's.
En de rest (compactcamera's en bridgecamera's) zijn dan vaste lens camera's. Hierbij hoort ook de peperdure Sony RX1 trouwens...
De term 'systeemcamera's' is uiteraard een prima allesomvattende term, maar doet bij een gemiddelde consument absoluut geen belletje rinkelen. Gezien de term 'DSLR' algemeen geassocieerd wordt met professionelere camera's is het wat mij betreft genoeg gerechtvaardigt om deze, technisch foute, term voor de categorie te gebruiken.

Laten we ook vooral niet vergeten dat je tegenwoordig zeer makkelijk kan filteren tussen de verschillende type camera's in de DSLR categorie.
Pagina: 1