Is dit de bedoeling?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 16536

Topicstarter
Deze reclame gaat niet weg. Popup toegestaan, browser opnieuw gestart, site 10x refreshed. En hij is nogal niet te missen :X En beweegt...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22045001/hoeweg.png

Ik heb de tracker links even ingeklapt en de browser fullscreen gezet zodat goed zichtbaar is hoe vervelend hij (kan) zijn. Normaal is het iets minder erg, maar nog steeds te voorgrond om niet na 1x gezien te zijn weg te gaan.

https://dl.dropbox.com/u/22045001/hoewegger.png

In de opwelling heb ik een beetje een kansloze topictitel gekozen zie ik nu net. Excuus

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 28-02-2013 16:28 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ja is de bedoeling, volgens mij is daar ook eens een .plan over geweest..

Topicstarter
Rmg schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:32:
Ja is de bedoeling, volgens mij is daar ook eens een .plan over geweest..
Die ad snap ik best, is ook een mooie ad qua gevoel en vibe. Maar dat-ie moet blijven staan? Zijn ze bang dat ze niet genoeg opvallen ofzo. Ik ben toevallig sinds een maand over van Google diensten naar MS diensten voor mijn privemeuk, maar dit doet me neigen weer terug te gaan naar Google eerlijk gezegd :X

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zoiets heet nu een site take-over...

Noodzakelijk kwaad ben ik bang.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Tracker uitklappen, venster wat verkleinen, klaar! :P

Ik moest eerst even kijken op de frontpage of ik het ook had. Zit op een 1600x1200 scherm, met de tracker links. Dan merk je er bijna niks van. Die kerel zit bijna volledig onder de tracker verstopt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net

Het is 1 dag alle pagina's en al genoeg gedoe over geweest imo

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:35

Fiber

Beaches are for storming.

Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.com/its_not_a_bug_its_a_feature_card-p137081274885571207envwi_400.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of zet flash uit ;)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:35

Fiber

Beaches are for storming.

Helpt maar gedeeltelijk, alleen aan de bovenkant.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Topicstarter
Nah, ads blocken mag niet van Tweakers. Draai bewust geen adblock (op Tweakers en een aantal andere sites), maar met een ad die er zo uitziet, zo op de voorgrond zit qua kleur en beweging EN die niet weg gaat als m'n neefje van 5 hem nog gelezen en begrepen heeft, breng je een goedwillende user wel tot het randje.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 28-02-2013 16:40 ]

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wel raar dat de rechter tekst niet te lezen is als de sidebar is uitgeklapt.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Pikoe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:40:
Wel raar dat de rechter tekst niet te lezen is als de sidebar is uitgeklapt.
Sowieso niet leesbaar op een 1600 breed scherm. Sidebar uitgeklapt of niet. Daar is ook niet echt over nagedacht. Hoewel het grootste gedeelte van de mensen wel op 1920x1080 zal zitten. Wat ik ook altijd een ergernis vind op 1920x1200, dan lopen de ads net niet door tot onderkant window.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik had het hele ding nog niet gezien! Browser-breedte ongeveer 1000 pixels, ik moet fullscreen klikken om dit te zien.
Prima dus wat mij betreft, maar ik ben vast niet de doelgroep van MS :)

Topicstarter
RemcoDelft schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:42:
Ik had het hele ding nog niet gezien! Browser-breedte ongeveer 1000 pixels, ik moet fullscreen klikken om dit te zien.
Prima dus wat mij betreft, maar ik ben vast niet de doelgroep van MS :)
Heb jij niet die oranje balk? Tussen zoek in de site en de reviews? Met bewegende tekst daarin :P

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 16536 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:38:
Nah, mag niet van Tweakers. Draai bewust geen adblock (op Tweakers en een aantal andere sites), maar met een ad die er zo uitziet, zo op de voorgrond zit qua kleur en beweging EN die niet weg gaat als m'n neefje van 5 hem nog gelezen en begrepen heeft breng je een goedwillende user wel tot het randje.
Waarom niet? Tweakers kan je niet verplichten een plugin te draaien toch? Als MS faalt en geen deugdelijke fallback heeft is dat niet mijn probleem.

Ik zie de ad hier wel, alleen is het niet meer dan een oranje vlak (omdat ik ook op een belachelijk lage resolutie werk verder... 1366x768 schermen sucken, zeker als je je browser dan niet fullscreen hebt draaien).
De rest daarom heen zie ik hier dus niet, maar op hogere resoluties beweegt dat niet (en is het niet zo belachelijk traag als die crap flashdingen).

Topicstarter
Ik weet trouwens niet welke marketeer bij Microsoft bedacht heeft dat het een goed idee zou zijn om mensen te blijven confronteren met iets oranjes/bewegends/afleidends dat niet verdwijnt zonder de policy van de site te schenden, maar ik kan me niet voorstellen dat wie dan ook deze ad na een click nog een keer wil zien. Volgens mij kweek je alleen maar rotgevoel bij je product :+

True @ flash v.s. adblock argument TERW_DAN trouwens. Dan kies ik toch liever een gerichte adblock snipe op deze dan dat ik flash uitzet. Geen enkele reden voor behalve Tweakers nu.

Edit: De voorgaande topics over dit onderwerp waar over gesproken wordt zijn van rondom 2010, die had ik idd niet gevonden.

Edit2: Bij mij ziet het er dus zo uit. En die witte letters bewegen dan. De hele site wordt uit elkaar gereten, alle samenhang tussen de kop en de content daar onder is weg. Voor mij.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 28-02-2013 16:51 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 07:27
Hier gaat het ook niet goed. :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VJJeAxB4z08FgmCuKGid8MWk/medium.jpg

Heb al gebeld met operations en die gaan er naar kijken.

Topicstarter
zeef schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:09:
Hier gaat het ook niet goed. :/

[afbeelding]

Heb al gebeld met operations en die gaan er naar kijken.
Dat het normaal anders hoort (?) maakt hoopvol :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 07:27
De oplossing is in zicht, maar nog niet gefixt. De tracker gooit roet in het eten, zowel links als rechts. De tracker zetten we niet uit dus het is vandaag (en morgen) even doorbijten. ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

De zichtbaarheid van het linker- en rechterdeel kan zeer beperkt zijn. Adverteerders zouden dat moeten weten en het niet moeten gebruiken voor bijvoorbeeld textuele content. De achtergrond is puur bedoelt als visuele ondersteuning bij de topbanner. Hier is gewoon door de adverteerder niet over nagedacht...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ook al zou het niet moeten opvallen, ik weet wel dat ik de afgelopen dagen (vandaag NS, gisteren MS?) amper nieuws heb gelezen. Ik stoor me echt vreselijk aan die felle kleuren, en mijn browserscherm is niet eens zo heel wijd.
Ik hoop niet dat dit nu elke dag zo gaat zijn want ik vind het maar niks.

Edit: Om duidelijk te zijn, de banner vind ik niet erg. De achtergrond is waar ik me aan erger.

[ Voor 14% gewijzigd door Smitovic op 01-03-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Ik moet zeggen dat ik dit wel de slechtste takeover vind die op T.net heeft gestaan. De frontpage bezoeken en content lezen is (voor mij althans) totaal onmogelijk omdat mijn aandacht niet focust op de content maar op de takeover.

Nu krijgen we misschien wel weer de discussie dat T.net een advertentie (Floating ads, zoals in het verleden) belangrijker vindt dan de content, maar de afleiding is hier echt 100%.

Bij vorige takeovers met bijvoorbeeld een zwarte achtergrond kon ik het nieuws wel gewoon lezen zonder dat mijn ogen steeds focussen op de takeover ipv het nieuws. Ik moet echt elke seconden mijn ogen 'focussen' (actief) op het nieuws.

* Met bovenstaande post dus, die stond er nog niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 01-03-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:42
Nee, het is geen van beide; het is een advertentie ;)
TERW_DAN schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:45:
[...]

Waarom niet? Tweakers kan je niet verplichten een plugin te draaien toch? Als MS faalt en geen deugdelijke fallback heeft is dat niet mijn probleem.

Ik zie de ad hier wel, alleen is het niet meer dan een oranje vlak (omdat ik ook op een belachelijk lage resolutie werk verder... 1366x768 schermen sucken, zeker als je je browser dan niet fullscreen hebt draaien).
De rest daarom heen zie ik hier dus niet, maar op hogere resoluties beweegt dat niet (en is het niet zo belachelijk traag als die crap flashdingen).
Een Adblock is niet hetzelfde als Flash draaien. Als je geen Flash wil draaien, dan is dat je eigen keuze. Het blokkeren van advertenties zelf (dmv bijvoorbeeld een Adblock) is en blijft tegen onze voorwaarden voor het gebruik van de site.
zeef schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:15:
De oplossing is in zicht, maar nog niet gefixt. De tracker gooit roet in het eten, zowel links als rechts. De tracker zetten we niet uit dus het is vandaag (en morgen) even doorbijten. ;)
De tracker is het probleem niet. Het probleem is de uiting die niet goed past op alle devices met een kleine viewport. Onze tracker staat daar in principe helemaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 18:27

PowerSp00n

There is no spoon

En om maar even verder te gaan met "is dit de bedoeling?" :P. Geen ad blockers of iets dergelijks, maar op elke tweakers.net pagina krijg ik een 'witte' ad:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0TVypchyeOxfK34iCirJAegF/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:42
Hmm, daar hoort volgens mij een advertentie van T-Mobile te staan. Hier laadt hij wel correct in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Dat is inderdaad een (flash) ad van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:06

rob_erwt

What does this button do?

PowerSp00n schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:53:
En om maar even verder te gaan met "is dit de bedoeling?" :P. Geen ad blockers of iets dergelijks, maar op elke tweakers.net pagina krijg ik een 'witte' ad:

[afbeelding]
Wellicht geen Flash of een flashblocker geïnstalleerd? Normaal zou daar dan een non-flash fallback kunnen getoond worden, maar die wordt niet altijd aangeleverd/goed ingesteld.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hij heeft inderdaad geen fatsoenlijke no-flash fallback...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

rob_erwt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:02:
Wellicht geen Flash of een flashblocker geïnstalleerd? Normaal zou daar dan een non-flash fallback kunnen getoond worden, maar die wordt niet altijd aangeleverd/goed ingesteld.
Ik heb gewoon Flash draaien, volgens http://www.adobe.com/software/flash/about/ "You have version 12,2,202,273 installed". Geen flashbloker of adblockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

PowerSp00n schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Ik heb gewoon Flash draaien, volgens http://www.adobe.com/software/flash/about/ "You have version 12,2,202,273 installed". Geen flashbloker of adblockers.
:? de flash player plugin zit nog maar op versie 11.6 vziw...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

crisp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:48:
:? de flash player plugin zit nog maar op versie 11.6 vziw...
:o oh dat was een typo. 11.2.202.273, de nieuwste voor Firefox op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

PowerSp00n schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:02:
[...]

:o oh dat was een typo. 11.2.202.273, de nieuwste voor Firefox op Linux.
hmmmz, linux en flash... da's meestal niet zo'n geslaagde combo :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, dus sluiten ze linux maar gewoon uit omdat ik te vaak erover zeurde ;)

Met als gevolg dat ze nu een flash 'fallback' erin schieten van 1x1 witte pixels wat er niet echt uitziet.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1