Toon posts:

Sony Bluray koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd terug zwaar geinvesteerd in een nieuwe tv en nieuwe bluray cinemaset... Maar nu kom ik tot de godverse ontdekking dat ik volgens mij geen eens een draadloze koptelefoon (wat ik zojusit besteld heb via internet) op mijn toestellen kan?

Gaat om een LG 50 PW450 en een cinemaset van Sony BDV-EF200

Kan iemand mij dit bevestigen?

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06-2025
Met deze info niet denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

Mijn tv heeft: 2x scart, optical audio out, 3 hdmi poorten, av in

BluRay: 3x hdmi, optical audio, audio out (tulp), 1 scart

Dus bij beide geen standaard headphone ingang... :? Ik vond het zo vanzelfsprekend dat ik het niet eens gecontroleerd heb.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

Sick Nick

Drop the top!

Die audio uit kan je met een verloopje naar jack zetten als je wilt, maar ik kan me niet voorstellen dat de tv geen koptelefoon uitgang heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik 100% zeker. Ik heb zonder gein de handleiding 12 keer doorgelezen vandaag, ik kon het me ook niet voorstellen. Toestel was toen meer dan 1000 euro, en een ingang voor koptelefoon heeft hij niet eens blijkbaar.

Hoe werkt dat verloopje? Gaat dat ook met een draadloze surround koptelefoon ?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.yorcom.nl/userfiles/images/producten/700/CABLE-470.JPG

Zoiets, van tulp naar jack en daar je koptelefoon audio kabel in prikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:08:
Dat weet ik 100% zeker. Ik heb zonder gein de handleiding 12 keer doorgelezen vandaag, ik kon het me ook niet voorstellen. Toestel was toen meer dan 1000 euro, en een ingang voor koptelefoon heeft hij niet eens blijkbaar.

Hoe werkt dat verloopje? Gaat dat ook met een draadloze surround koptelefoon ?
Dan zal je even op moeten zoeken wat voor aansluiting je draadloze surround koptelefoon hebben wil. Een gewone headphone uitgang bied zowiezo geen surround ondersteuning, daarvoor heb je de optical out of meerdere stekkertjes nodig.

Wat hij bedoelt is overigens het volgende: Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/cable-470.jpg

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Google image skills level: asian? :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik help je uit de brand: je Sony heeft idd GEEN hoofdtelefoonuitgang. IS ook niet iets dat je vaak bij dit soort budget homecinema setjes ziet trouwens.
De vraag is nu hoe je evt je draadloze hoofdtelefoon aan zou kunnen sluiten. Dat gaat lastig worden denk ik, want al zou je een andere uitgang gebruiken, dan nog krijg je een lijnsignaal en daar kan je hoofdtelefoon niet echt mee overweg. Als je TV ook geen hoofdtelefoonuitgang heeft wordt het lastig, want ook daar geldt het zelfde als van je homecinema setje - een lijnsignaal ipv een regelbaar signaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om de koptelefoon: RP-WF950 van Panasonic.
Dit is een draadloze koptelefoon. Volgens de webshop werkt het met een jack plug 3,5mm.
Is omzetten van optical naar jack niet mogelijk, zodat hij in de tv kan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan wel maar nogmaals, daar heb je niks aan. Je hebt ergens een volumeregeling / versterking nodig voor je koptelefoon, en je TV en HC/BR hebben alleen een lijnuitgang.
Het enige dat je zou kunnen doen is een hoofdtelefoonversterker kopen en die op 1 van de aux aansluitingen zetten, maar die zal niet zo heel goedkoop zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De volumeregeling zit in de koptelefoon middels een draaiknopje, onder het rechter oor. Versterking weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net ergens dit:

Heeft de TV een SCART aansluiting?

Veel TV’s hebben een audio-uit via SCART, het enige wat je nodig hebt is deze SCART verloop kabel .

Dat signaal is sterk genoeg voor een draadloze koptelefoon, voor een normale koptelefoon heb je een aparte versterker nodig.

http://partnerprogramma.b...ter%2F9000000004989505%2F

Zal dit werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scart stekker gekocht, en ook zo'n verloop kabel. 10tje lichter maar geen geluid nog. Hoe is het mogelijk? In beide scart aansluitingen niet... zijn er instellingen die ik moet doorvoeren oid?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Heb je hem wel op out staan?

Als de koptelefoon een eigen volume heeft, was je beter af met dat eerder genoemde 0,50 euro kabeltje aan de line out van je receiver of tv..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen line out. Ik heb alleen optical out en 2x scart in de tv. That's it!
Dus ik snap er gewoon niks meer van. Alles spookt in mijn hoofd nu, nieuwe tv, nieuwe surround set, nieuwe koptelefoon met optical ..... ??!!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

De schakelaar van dat scart blokje op out? Meestal doet ook maar 1 poort het dus probeer ze allemaal.

Anders kijken voor een nieuwe tv. Minstens 1080p, anders heb je ook niet veel aan bluray...

Verwijderd

Topicstarter
Ja schakelaar staat zeker op out. Werkt niet, ik heb de tv ingang op hdmi 1 omdat daar de upc media box op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er optische koptelefoons? Andere mogelijkheden zie ik niet ben ik bang.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zou je je berichten willen wijzigen als je wat toe wil voegen? Thanks!

Ontopic: kijk hier eens naar: http://dx.com/p/s-pdif-or...log-audio-converter-44345
Via optische kabel naar d-a converter, met verloopje naar basisstation hoofdtelefoon.

Wise enough to play the fool

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als die Scart optie werkt, is dat waarschijnlijk alleen voor de ingebouwde tuners (TV-zenders) en niet voor de BR-speler.

Zo'n DAC'je is inderdaad dan een goede oplossing en dan heb je wel al het geluid dat de TV zelf ook geeft.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1