• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wat dacht je van al de dingen die betaald worden vanuit de overheid aan alle mensen ongeacht hun inkomen. Denk aan Kinderbijslag en AOW. Als ze deze dingen nu inkomensafhankelijk maken, hoeveel valt daar dan wel niet te halen?

Mensen die genoeg verdienen hebben helemaal geen kinderbijslag nodig, Ouderen die van een royaal pensioen genieten hebben ook geen AOW nodig. Deze dingen zijn in het leven geroepen om arme mensen bij te staan in opvoeding en hun oude dag. Als je ruim 2500 euro pensioen per maand ontvangt dan heb je echt geen AOW nodig. Dat is dan puur een extraatje.

Net als de Hypotheekrenteaftrek, als je nu een limiet gaat stellen op de waarde van het huis, laat zeggen een huis van €500.000 of meer, als je zo'n huis kan betalen hoef je echt geen Hypotheekrenteaftrek meer te ontvangen, en als je het huis daarop het afgesteld, jammer dan. Nu is een huis van 500.000 maar een voorbeeld en kan van mij part nog wel lager rond de 300.000

Was en keer een leuk stuk op TV van een man die een huis van 1,2 miljoen had, wel 3 banen, 2 hypotheken, en inclusief de hypotheekrenteaftrek kon hij het net redden. En kwaad dat hij was toen ze erover begonnen. Ik bedoel als je het zo krap neemt dan is het wel je eigen schuld, je kan best in een huis van iets minder gaan wonen dan.

Nu is het wel slecht om een vaste grens te trekken, en na die grens niets meer te krijgen, want dat zal betekenen als je net onder de grens zit beter af bent dan net boven, dus dan moet het op een manier berekend worden zoals de zorgtoeslag bijvoorbeeld. Zelfde met waarde van huizen, dat je met steeds minder wordt aangevuld tot een bepaalde marge en daarna stopt het, waardoor je nooit slechter af bent.

Ik hoor hier nooit dingen over in de kamer of op het journaal, het gaat altijd over of iedereen of niemand, maar je kan op deze manier best mensen die genoeg hebben korten met toeslagen die ze niet nodig hebben om rond te komen.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 21:24
Bovenstaande lijkt op een bericht dat eigenlijk in een bepaald topic thuishoort. Het komt in ieder geval niet over als een beginpunt van een veelbelovende en evenwichtige discussie. Slotje dus.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Dit topic is gesloten.