Voip doorverbinden technische vraag

Pagina: 1
Acties:

• mwijngaard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-01 20:41
Ik heb een aantal SIP-toestellen via een Voip Provider. De centrale staat dus ergens in het internet. De toestellen zitten op een switch en die hangt aan een modem/router. Als ik een inkomend gesprek doorverbind van toestel 1 naar toestel 2, gaat die dan van tst 1 via de router naar tst2? OF gaat die van tst1 via de router naar de centrale en weer terug naar de router en naar tst2?

Maw: het interne gesprek dat je tijdens een doorverbind actie hebt, blijft dat zeg maar 'in huis' of gaat dat toch via het internet?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:46

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Gaat altijd via de centrale of een media gateway.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Kunnen we geen oordeel over vellen, sommige toestellen en/of centrales blijven intern sommige niet.

Toestelen, naam van voip provider, centrale en wat je zelf al hebt geprobeerd om erachter komen horen we graag.

Je kan natuurlijk ook de internetlijnmonitoren om te zien of er verkeer over heen gaat bij intern bellen. Managed switch kan dit ook uitlezen. Moderne router ook.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• mwijngaard
NeHoX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:53:
Toestelen, naam van voip provider, centrale en wat je zelf al hebt geprobeerd om erachter komen horen we graag.
Toestellen zijn Yealinks T22P (zelfde als TipTel 22)
Router is en Fritzbox
Provider is CallVoip (Groningen)

Anoniem: 167472

Als je je voipaccount zelf instelt op de fritzbox, dan routeert de fritz alle gesprekken intern door. Welke soort telefoons je dan ook hebt, dat maakt geen verschil. Immers, alle toestellen zijn aangesloten op je FritzBox.

Heb ik hiermee je vraag helemaal kunnen beantwoorden?

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 167472 op 28-02-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijngaard
Ik denk het wel, want de telefoons zijn niet aangemeld op de fritzbox, maar op de centrale (sip-server) van de provider. Ik concludeer hieruit dat elke doorverbinding en/of intern gesprek via de centrale (dus internet) loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

In dit geval lopen ook interne gesprekken via het internet.

Als je een tussencentrale plaatst voor VOIP wat bijv. nodig is bij Gigaset toestellen dan kan dit intern lopen.

Conclusie: Internet weg, geen gesprek mogelijk zowel intern als extern.
Pagina: 1