Vervangen huidige videokaart

Pagina: 1
Acties:

• teddybambino
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 12:21
Hallo,

Sinds Januari 2010 ben ik in het bezit van een Packerd Bell Ixtreme X5574 NL.

Vanaf de aanschaf van deze pc speel ik al World of Warcraft ermee. De laatste paar weken begint de videokaart steeds meer af te zwakken en heeft hij meer moeite om WoW te trekken. Vandaar dat ik mijn huidige videokaart wil vervangen door een betere in de hoop dat ik hiermee de pc nog enkele jaren mee vooruit kan trekken.

De specs van mijn pc:
Intel Core 2 Quad Q8300 processor
4GB DDR2
1TB SATA hard disk
Nvidia GeForce GT120
DVD RW R9

Ik gebruik mijn pc enkel voor skype, msn, de dagelijkse internetsites zoals FB maar heb hem toentertijd uitsluitend gekocht voor WoW. Films, series en muziek downloaden/luisteren/bekijken doe ik er niet mee.

Wat wil je bereiken?
Ik wil bereiken dat mijn graphics beter zichbaar worden op WoW en ik hierdoor ook veel gemakkelijker kan gamen zonder een lage FPS rate in raids ( 2.3 gemiddeld).

Wat mag het gaan kosten?
Zelf heb ik geen kennis van computers en heb ik geen vastgesteld budget voor de kosten van de videokaart. natuurlijk wel de eis dat de kaart beter is dan de huidige die ik nu bezit en dus met de rest van mijn kast overweg kan.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Voorkeuren heb ik niet direct. enkel dat hij WoW kan trekken met als in game instelling "good". iets wat ik nu al zeker een jaar niet meer kan en ik op "low"moet spelen om nog iets van mn poppetje te zien.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Zoals hierboven beschreven de specs van mijn pc. Gekocht met Windows Vista en ge upgrade ongeveer 7 maanden later naar Windows 7 met behulp van een officieele windows upgrade CD + productkey.
De pc zal voor zeker 80% enkel voor WOW benut worden. Andere MMORPG/spellen speel ik niet.

verder wil ik benadrukken dat ik GEEN nieuwe pc kast voorlopig wil aanschaffen. Dit omdat ik hier de financieen niet voor heb en hiervoor ook geen toestemming heb.

Met vriendelijke groet,

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 22:23
verder wil ik benadrukken dat ik GEEN nieuwe pc kast voorlopig wil aanschaffen. Dit omdat ik hier de financieen niet voor heb en hiervoor ook geen toestemming heb.

Hoeveel heb je dan te besteden aan een vid kaart Er zijn een aantal goede opties voor je open

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een vraagje: Hoe bedoel je de laatste weken begint de videokaart af te zwakken? Dat is natuurlijk onzin als er op softwaregebied niks veranderd is. Mogelijk wordt je PC te warm door stofophoping? Of heb je iets geinstalleerd op de PC dat de boel extra vertraagd? Of heb je een instelling in WOW gewijzigd?

• teddybambino
ik heb de laatste paar weken niks meer geinstalleerd zover ik weet. enkel nu bezig met de patch download van wow. wow instellingen heb ik verder ook niiks meer aan veranderd. heb in het verleden vaker problemen gehad met deze videokaart. vooral het installeren van updates wou die niet altijd. moest dan alles eraf gooien en opnieuw downloaden van de Nvidia website.

• teddybambino
@bumtroll ik heb geen vast budget maar ik heb toentertijd 600 euro voor deze kast gegeven en wil zeer zeker onder dat budget blijven. ik heb geen verstand wat een huidige videokaart gemiddeld kost. op dit moment sta ik zeer zeker open voor opties van wat mogelijk is.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 16:41
Hoeveel ruimte heb je in die kast? als er maar een heel klein kaartje in past dan zal je weinig keuze hebben.

verder zou ik de processorkoeler eens schoonmaken, misschien is dat het probleem wel.

[ Voor 28% gewijzigd door haarbal op 28-02-2013 15:43 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• teddybambino
@haarbal ik zou het eerlijk gezegd niet weten. ik zelf maak de kast niet open en heb hem in deze staat kant en klaar gekocht vanuit de winkel. ik zou daardoor dus ook niet weten waar ik precies op moet letten als ik dit zou moeten controleren

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Op welke resolutie game je?

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• teddybambino
@cheshire 1440 x 900 ( wide)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 16:41
teddybambino schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:44:
@haarbal ik zou het eerlijk gezegd niet weten. ik zelf maak de kast niet open en heb hem in deze staat kant en klaar gekocht vanuit de winkel. ik zou daardoor dus ook niet weten waar ik precies op moet letten als ik dit zou moeten controleren
de kast is nog nooit open geweest?

zal wel een goeie mat stof aan de binnenkant zitten dan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• teddybambino
@haarbal ik maak de kast zelf niet open maar heb gemiddeld 2-4 per jaar een vriend van me laten nakijken/ schoon maken die zelf inde ICT sector zit

• Majin Buu
  • Niet online
Je hebt deze pc?
http://www.kieskeurig.nl/...ell/ixtreme_x5574/348119/

Persoonlijk zou ik een AMD HD7750 of 7770 erin zetten (100-125 euro, geen extra stroom-aansluitingen en sterkere psu nodig!), dan kan je weer een jaartje (of 2) vooruit en zou ik sparen voor een nieuwe PC.

Prima kaartjes, krachtig genoeg voor 1440*900 en lekker goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Majin Buu op 28-02-2013 15:51 ]

• teddybambino
@cheshire dat is inderdaad de kast die ik gekocht heb. dankjewel voor je advies over de videokaart. ik heb het opgeschreven!

• Majin Buu
  • Niet online

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:00
dit is misschien ook wel een leuke vergelijking aangezien de GT 120 eigenlijk gewoon een rebrand van de 9500GT is:
http://nl.hardware.info/r...gpus-getest-battlefield-3
in de review staan nog meer spellen ter vergelijking.
Geen WoW though, maar het geeft wel een beeld hoeveel beter een HD7750/7770 zal zijn.
Verder zou ik er ook geen zwaardere kaart dan dat inzetten aangezien je cpu dan waarschijnlijk de beperkende factor zal worden.
Tevens is die review ook een mooie indicatie voor eventuele andere (2e hands) alternatieven.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1