Beste tweakers,
Ik was eerst van plan om een heel nieuw systeem aan te schaffen. Met de nieuwe Haswell processors die in Juni uitkomen? Nu heb ik het een en ander gelezen hier op tweakers over de Richland processors van AMD en deze zouden op een AM3+ socket passen. Gezien ik nu een Athlon X3 450 heb. Zat ik dus te twijfelen. Zou ik nu enkel mijn systeem upgraden "Videokaart en CPU" of een nieuw systeem van Intel?
Op het moment heb ik onderstaande systeem:
MSI 760GM-E51/FX: (MS-7596)
Processor: AMD Athlon II X3 450
Videokaart: Point of View GeForce GTS450
Geheugen: DDR 3 Kingston 4x4Gb 1333 Mhz
Hardeschijf: Hitachi HDS721010CLA332
Kast Cooler Master: CM 690 II Advanced
10x Ventilators: LED Blauw
Fan Control: NZXT Sentry 2
Voeding: 550 Wat
Het is al een verouderd systeem van begin 2011. Met de nieuwe Bios update ondersteund mijn moederbord de FX serie chips.
Het Budget voor een nieuw systeem met Intel zou +/- 1000 euro zijn.
Als ik mijn pc ga upgraden, heb ik veel meer waar voor mijn geld?. Kan ik wellicht 500 euro besparen?
Ik heb een link gevonden over de richland processors
http://hexus.net/tech/new...r-range-key-specs-listed/
Wat ik eruit begrijp is hetzelfde als de trinety APU's. Alleen zijn de cores nu krachtiger en hebben ze een betere ingebouwde videokaart. Deze zou ik dan in Crosfire moeten laten lopen met een soort gelijke kaart?
en ondersteund mijn moederbord dit wel? Ook zit ik te betwisten, passen deze nieuwe richland procesorren wel op een AM3+ socket of is het FM2?
PS: De pc is bedoeld voor alle multimedia doeleinden en casual gaming
Wellicht zou ik ook nog een extra proc koeler nodig hebben voor het overclocken.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Ik was eerst van plan om een heel nieuw systeem aan te schaffen. Met de nieuwe Haswell processors die in Juni uitkomen? Nu heb ik het een en ander gelezen hier op tweakers over de Richland processors van AMD en deze zouden op een AM3+ socket passen. Gezien ik nu een Athlon X3 450 heb. Zat ik dus te twijfelen. Zou ik nu enkel mijn systeem upgraden "Videokaart en CPU" of een nieuw systeem van Intel?
Op het moment heb ik onderstaande systeem:
MSI 760GM-E51/FX: (MS-7596)
Processor: AMD Athlon II X3 450
Videokaart: Point of View GeForce GTS450
Geheugen: DDR 3 Kingston 4x4Gb 1333 Mhz
Hardeschijf: Hitachi HDS721010CLA332
Kast Cooler Master: CM 690 II Advanced
10x Ventilators: LED Blauw
Fan Control: NZXT Sentry 2
Voeding: 550 Wat
Het is al een verouderd systeem van begin 2011. Met de nieuwe Bios update ondersteund mijn moederbord de FX serie chips.
Het Budget voor een nieuw systeem met Intel zou +/- 1000 euro zijn.
Als ik mijn pc ga upgraden, heb ik veel meer waar voor mijn geld?. Kan ik wellicht 500 euro besparen?
Ik heb een link gevonden over de richland processors
http://hexus.net/tech/new...r-range-key-specs-listed/
Wat ik eruit begrijp is hetzelfde als de trinety APU's. Alleen zijn de cores nu krachtiger en hebben ze een betere ingebouwde videokaart. Deze zou ik dan in Crosfire moeten laten lopen met een soort gelijke kaart?
en ondersteund mijn moederbord dit wel? Ook zit ik te betwisten, passen deze nieuwe richland procesorren wel op een AM3+ socket of is het FM2?
PS: De pc is bedoeld voor alle multimedia doeleinden en casual gaming
Wellicht zou ik ook nog een extra proc koeler nodig hebben voor het overclocken.
Alvast bedankt!
Groetjes,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 13:10 ]