• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08-2025
Goededag allen,

Dit is mijn eerste post hier. Heb al wel diverse topics doorgelezen maar kwam mijn vraag niet tegen of snapte ik het niet helemaal wat er gezegd werd.

Mijn vraag is het volgende. Kan ik met mijn Netgear NAS en Asrock ION 3D met openelec/XBMC televisie kijken? Of heb ik hier nog een ander kastje of iets dergelijks voor nodig. En kan ik dan (mocht dit natuurlijk mogelijk zijn) mijn UPC de deur uit doen? Zijn er dan ook extra zenders beschikbaar zoals eredivisie live, HBO, Film1 en Sport1?

MIsschien een hoop vragen maar ik zou jullie zeer erkentelijk voor zijn. Graag in Jip en Janneke taal beantwoorden! Ben niet zo technisch onderlegt.

Alvast bedankt

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
XBMC is een front-end en heeft PVR-functionaliteit, maar dan zul je wel ergens die stream vandaan moeten halen. Daarvoor heb je dus een back-end nodig, zoals bijvoorbeeld MediaPortal. De backend is in dit geval een machine die voorzien is van een tuner-card voor bijvoorbeeld DVB-C, maar ook DVB-S, DVB-T of analoog is mogelijk. De backend biedt deze stream vervolgens weer aan aan de front-end(s).

Wat betreft UPC is het afaik nog steeds een vrij kansloze missie om DVB-C te decoden, en zou je dus hooguit op basis van een analoge tuner (dus aanzienlijk mindere kwaliteit) een stream te laten maken, die je via XBMC dus weer kan bekijken dmv een PVR-addon.
Extra zenders zijn bij digitale TV uiteraard afhankelijk van je abonnement. Wil je zenders bekijken die niet in je abonnement zitten, dan is dat technisch wel mogelijk via card-sharing, maar dat is niet toegestaan en mag dus ook niet besproken worden hier.

iRacing Profiel

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 18:10
Dit zou ik ook wel willen weten. Heb een motorola kastje van KPN dan heb ik toch meteen een source?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
koekjeh schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:41:
Dit zou ik ook wel willen weten. Heb een motorola kastje van KPN dan heb ik toch meteen een source?
Je moet natuurlijk wel een source hebben waar je pc iets mee kan... Een antenne-kabel is ook een source, maar zonder tuner schiet je daar niets mee op.
Heb je soms IPTV? Zie dan IPTV op je HTPC

iRacing Profiel

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Ben zelf sinds kort in het bezit van een SAT decoder (VU+ Solo).

Omdat we in huis Ziggo hebben en ons TV maar 2 HDMI aansluiting heeft, kon ik de decoder niet bij de rest van de apparaten kwijt.
Daarom staat deze nu naast mijn Server op zolder.

Omdat ik in de woonkamer al een Asrock ION330 met XBMC Frodo heb staan, gebruik ik deze om de VU decoder aan te sturen.

Ik kan nu gewoon Live TV kijken, opnames maken en terug bekijken. EPG gebruiken.
Omdat de decoder geen inbouw mogelijkheid heeft voor een HDD, heb ik de server als opslag toegewezen.

Dit alles gaat via een 100Mbit netwerk. Moet zeggen dat het echt goed werkt.
Zappen gaat alleen niet zo snel, gemiddeld 5 a 6 seconden voor je de gekozen zender in beeld krijg.

Mooiste van dit is dat ik nu de decoder vanuit elke plek waar ik een HTPC met XBMC heb kan benaderen.
Jammer genoeg heeft deze VU maar een tuner dus je kan nu maar 1 zender bekijken.
Gelukkig is deze al verkocht en kan ik een VU Duo nemen met twee tuners.

En zo heb ik alles aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/netwerk_zps6cef1dbc.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 10-03-2013 07:52 ]

iRacing Profile Flickr

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT :)

Voordat je verder gaat posten, wil ik je vragen de Quickstart uit het algemeen beleid eens door te nemen. Hierin staan tips, trucs en eisen voor je topic. Vervolgens mag je een nieuw topic openen.

Op dit moment voldoet je topic daar nog niet aan. Daarom zet ik deze op slot.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.