Ik krijg sinds gisteren format exceptions in een Convert.ToDateTime() aanroep out of the blue.
Alleen op mijn lokale machine. Op de testomgeving is het probleem niet aanwezig. Heb mijn lokale code naar test gereleased en probleem blijft weg.
- culturecode is correct
- input is correct
- het werkt wel op de testomgeving en lokale machine van een collega
Heb een nieuwe webapplication gemaakt en daar de bewuste code in gezet, maar zelfde error.
De code:
Bij beide converts gaat het fout. De tekenreeks is niet als geldige DateTime herkend.
Het treedt dus alleen op mijn lokale omgeving op. Machine herstart, maar geen effect.
Laatst wel R# voor VS2010 geinstalleerd, maar het probleem treed ook op in Studio 2008 waar ik R# niet voor heb.
Ik zie het even niet meer
Alleen op mijn lokale machine. Op de testomgeving is het probleem niet aanwezig. Heb mijn lokale code naar test gereleased en probleem blijft weg.
- culturecode is correct
- input is correct
- het werkt wel op de testomgeving en lokale machine van een collega
Heb een nieuwe webapplication gemaakt en daar de bewuste code in gezet, maar zelfde error.
De code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| using System; namespace RommelProjectje { public partial class WebForm1 : System.Web.UI.Page { string cultureCode = "nl-NL"; private System.Globalization.CultureInfo cultureInfo; protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { cultureInfo = System.Globalization.CultureInfo.CreateSpecificCulture(cultureCode); DateTime dt = Convert.ToDateTime("woensdag 27-02-2013", cultureInfo); //DateTime dt = Convert.ToDateTime("27-02-2013", cultureInfo); string bla = dt.ToString(); } } } |
Bij beide converts gaat het fout. De tekenreeks is niet als geldige DateTime herkend.
Het treedt dus alleen op mijn lokale omgeving op. Machine herstart, maar geen effect.
Laatst wel R# voor VS2010 geinstalleerd, maar het probleem treed ook op in Studio 2008 waar ik R# niet voor heb.
Ik zie het even niet meer