Welke processor en MB nodig voor dolby true hd audio systeem

Pagina: 1
Acties:

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-02 22:28
Hoi Tweakers,

Ik heb heel het internet afgestruint en het is mij niet volkomen duidelijk.
Ik wil graag een htpc welke hd audioformats afspeelt als dolby true hd en master. (zo goedkoop mogelijk)
Nu is het niet duidelijk of het moederbord dit moet ondersteunen de processor of beiden?
En in het geval van het mb welke realtek chip hierbij hoort.

Ik heb gezien dat de LIano a8 3850 blu ray content kan afspelen kan dit in combinatie met een goedkoop moederbordje 40-60 euro of zijn er ook weer eisen aan het mb naast 5.1??
Welke moederborden kunnen dit aan en welke processoren???

Wie schept duidelijkheid in deze kwestie??? 8)7

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
zover ik weet kan je dat alleen via HDMI voor elkaar krijgen. (en niet over optical). Je (onboard) videokaart en driver is daarvoor van belang.

Als het om linux gaat, kijk eens hier: http://www.phoronix.com/s...page=news_item&px=MTI5Mzk
Op Windows geen idee.

Blu Ray op linux is een ramp.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:25
Optical gaat alleen t/m Dolby Digital, DTS en DTS96/24. Voor hoger heb je HDMI nodig. Het kan zijn dat je een recente videokaartje met HDMI nodig hebt om TrueHD en Master aan de praat te krijgen.

Op mijn mobo is de HDMI gekoppeld aan de SP-DIF, en kan dus alleen SPDIF over HDMI versturen en dus geen Master HD. Via mijn videokaart verloopt alles wel naar wens, en klinkt ook nog eens beter dan onboard sound.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn HTPC is gebaseerd op een AMD E-300 ( 1.3 ghz ofzo :P ) met aangebakken Radeon 6310... en die speelt een 50GB BD iso (in een virtuele BD drive) met DTS_HD netjes af :)

404 Signature not found